alleen bovenste helft van baarmoeder hard?

Discussion in 'Zwangerschap' started by taschke, Mar 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. taschke

taschke Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Herkent iemand dit:
    Heb zo een paar keer per dag dat alles boven mijn navel keihard word en pijn doet.(voelt aan alsof er een band word aangetrokken)
    Zoals een harde buik maar dan is het bovenste gedeelte(tot aan de navel) keihard en onder mijn navel is mijn buik soepel.

Het is niet het kindje dat zo ligt te duwen ofzo(want dan is maar een stukje hard en voel ik haar echt duwen) maar echt gewoon de bovenste helft van mijn baarmoeder?

Vind het echt vreemd :(

2. marjelleke

Sep 10, 2006
    81
    0
    0
    Noord Brabant
    Heb hier zelf niet echt ervaring mee, althans niet hoe jij het omschrijft, maar zou het niet 'gewoon' het kontje van het kind kunnen zijn wat tegen die kant aanligt? Ik voel nl ook vaak een harde knobbel boven mijn navel en heb me door de vk laten vertellen dat dat het kontje is...en als je je zorgen maakt, gewoon de vk bellen hoor! Geen risico's nemen en jezelf niet gek maken!

3. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Ik heb er ook geen ervaring mee, want zo ver ben ik nog lang niet hihi....
    Mijn buik word alleen vaak hard tot aan de navel ongeveer en echt prettig voelt het niet aan.
    Net of ik op springen sta.

4. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

Dec 11, 2006
    1,683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Lintje, heb je nu al harde buiken?
    Oh jee, heb je het al met je vk gehad hierover?

5. taschke

taschke Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    1,356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik vraag het hier even omdat mijn GYN zelf niet wist wat dat was.
    Ze zei dat het geen kontje ofzo was... :(
    (Ze heeft met de echo gekeken en had echt geen idee.

Mischien dat iemand dit ook had! :D

6. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    heey ja dat heb ik ook vaak!

De bovenkant is dan keihard,net als een harde buik en door die harde buik heen voel je dan het kontje,dus het is niet het kontje alleen.
    En als ik dan onder mijn buik voel dan voelt het daar niet hard,ik dacht dat dat kwam omdat daar een laagje vet zit :oops: en dat kan niet hard worden natuurlijk,dat was mijn theorie :)

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ja Pientje, dat voel ik ook, maar er zit bij mij onder mijn navel idd een vetlaagje, dus daar voel ik het niet, bovenin is alles hard en gespannen.

8. Lintje82

Lintje82 Bekend lid

Uh nee heb ik het nog niet met haar over gehad.
    Moet Woensdag naar haar toe en wou het dan vragen wat dat kan zijn.
    Is het ernstig dan?
    Ik dacht dat het gewoon met het oprekken enzo te maken had.
    Het is dan net of ie knapt en mijn banden rekken dan heel erg.... teminste dat voelt zo.
    Gister avond was mijn buik ook weer zo hard.
    Ben in een lekker bad gaan liggen en daarna naar bed en nu gaat het wel weer en is ie niet meer zo hard.

9. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    uhm...ik heb dit ook maar ben nog maar 25 weken :( is dit niet een beetje vroeg dan omdat iemand zei : nou al, en die was al 35...

Ik heb meestal aan de bovenkant van me navel dat ik uit mekaar knal ;) , ik voel me dan zo opgezet. Heb het ook vooral savonds.

kan dit kwaad dan?
    zal het woensdag bij controle ook eens vragen.

gr

10. melopee

melopee Lid

Mar 9, 2007
    10
    0
    0
    Heb ik ook het wordt onder men navel niet zo veel hard maar het hoofdje zit nog vanboven dus denk misschien heeft het daarmee te maken ?
    Niet echt een probleem denk ik ...

11. Hester

Hester Niet meer actief

Ik heb het ook hoor, dat delen van mijn buik wel hard zijn en een ander stukje niet. Soms is mijn hele buik hard, maar soms dus ook alleen maar een stukje.

Volgens mij kan dat allemaal geen kwaad.

12. spooky

spooky Bekend lid

Mar 15, 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ja ik heb dat ook soms. harde buiken is normaal het moet alleen niet te vaak zijn.

13. marilyn

marilyn Actief lid

Oct 3, 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    ik heb het ook en het is dan altijd zo dat het rechts van mijn navel hoger is dan links, dus de 'heuvel' is daar dan wat hoger, snappie haha!
    Lijkt me sterk dat het elke keer het kontje is, want dan zou het kindje elke keer toevallig met d'r kontje daar liggen. Had ook al heel snel harde buiken of in elk geval dat mijn baarmoeder en darmen 1 keiharde bal worden. En er wordt gezegd dat het goed is die harde buiken, maar niet te vaak.
    Tja, wat is dan niet te vaak....Moet pas eind van de maand weer naar de vk, dus dan leg ik het wel ff aan dr voor.

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Volgens mijn VK zijn harde buiken normaal vanaf week 18, het mogen er alleen niet meer dan 10 op een dag zijn.

15. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik denk dat het opzich ook niet erg is als het er meer dan 10 op een dag zijn hoor. Heb dat van die max van 10 op een dag nog van geen enkele gyn gehoord namelijk.
    Het is alleen vaak wel een teken dat je iets rustiger aan moet doen, en mochten ze met regelmaat komen (dus bv elke 5 of 10 minuten) gelijk aan de bel trekken!

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Nou ja,ik voel de mijne niet eens, dus ik kan ze ook niet tellen. Ik heb gewoon een harde buik van 24 uur.

17. marilyn

marilyn Actief lid

Oct 3, 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Ok.
    Het rare is dat ik helemaal niet druk doe of ben...ze komen juist als ik net wakker word en nog rustig op bed lig. Dus ja...rustiger dan ik nu doe gaat bijna niet. Vind het maar vreemd. En ook raar dat ik alles (harde buiken en bandenpijn) alleen maar aan de rechterkant voel, nooit aan de linkerkant.

18. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Het kan zijn dat je kleine veel aan die kant zit. Je buik kan ook hard worden van bewegingen namelijk.

Share This Page