Baby wil snachts niet in eigen bed slapen

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Ange84, Feb 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ange84

Ange84 Fanatiek lid

Apr 26, 2012
    1,398
    707
    113
    Female
    Ambtenaar
    Noord-Brabant
    Dames,

Sinds een week zit ik met een probleem. Ons dochtertje is 9 weken (3 weken te vroeg geboren) en slaapt 's nachts erg slecht. Overdag slaapt ze erg goed. Ze laat dan netjes 3 u tussen de voedingen zitten en slaapt eigenlijk van voeding naar voeding, maar 's nachts is het raak! Na de nachtvoeding valt ze in slaap, maar na een hazenslaapje is ze klaarwakker. Dan kijkt ze rond en je ziet dat ze moe is, maar ze kan niet slapen. Ze huilt dan constant, tot we haar uit bed halen. Over het hoofdje aaien helpt niet, tutje helpt niet, shirt van mama in bed helpt niet, zachtjes praten helpt niet, een slokje bv helpt niet. Pas als we haar oppakken (we laten haar altijd in haar eigen bedje op haar kamer slapen) valt ze in slaap. Als we haar dan wegleggen wordt ze even later weer wakker en begint het opnieuw. We worden hier zo moe van, dat ze de afgelopen 3 nachten bij ons op de arm in bed heeft geslapen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ze laat trouwens wel veel scheten als we haar pakken. Vannacht heeft ze op papa geslapen van 5.00u tot 9.15u. Om 4.45u heeft ze voor het laatst gegeten. Wat moeten we doen?!

Dacht in eerste instantie dat ze zo slecht sliep omdat ik de laatste voeding had vervangen door een mix van kv en bv (wil afbouwen) en dat ze daar krampjes van kreeg. Maar het flesje heeft ze gistermiddag gehad en de rest van de dag gewoon bv. Tegen krampjes geven we cinababy. Dit heeft ze in het begin ook gekregen en dit hielp toen. De scheten en krampjes zijn sinds een week terug. Ze heeft er een hele tijd geen last van gehad.

We weten echt niet wat we moeten doen :(

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik ben zelf niet zo kapot van cinababy, maar zou infacol proberen, dat is een middel waardoor ze makkelijker kan boeren. Te koop bij de drogist.

Blijft natuurlijk wel raar dat ze in de nacht niet slaapt en overdag wel. Dan zou je zeggen dat het geen krampen zijn.

Bedje voorverwarmen, en ik zou ook proberen om vol te houden hoor. Mss ook wat overprikkeld.

Groetjes Adrienne.

Share This Page