ademhaling oefeningen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Bertha1, 17 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bertha1

Bertha1 Actief lid

29 apr 2014
    123
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wie heeft tips voor ademhaling oefeningen? Bv YouTube filmpjes die geholpen hebben?
    Ik heb nog 6 weken maar volg geen cursus. Heb binnenkort wel een cursus maar wil alvast iets weten. Voor het geval het eerder komt. Ik weet niet, opeens kan ik niet meer wachten tot de cursus voor mijn gevoel.

2. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Misschien heb je Iets aan het boek "duik in je weeën"..??

3. Bertha1

Bertha1 Actief lid

29 apr 2014
    123
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga er naar kijken. Dank je. Nog iemand tips?

4. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Nou ik heb geen cursus gevolgd maar me dmv internet verdiept in verschillende ademhalingstechnieken zoals bij hypnobirth....tijdens mijn bevalling kwam er niks van terecht, ging ervan hyperventileren. Verpleegkundige deed een ademhalingstechniek voor en dat ging direct beter. Ik ben van mening dat je je er niet geheel op kunt voorbereiden...

5. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    1x flinke hap lucht inademen en dan in 7 x uitademen. Maar bij de bevalling loodsen ze je er wel doorheen hoor!

6. Bertha1

Bertha1 Actief lid

29 apr 2014
    123
    0
    16
    NULL
    NULL
    Denk ook wel dat het goed gaat komen en dat ze mij helpen maar ik heb een zkh bevalling dus kan niet meteen terecht. Dus denk dat ik het begin moeilijk ga krijgen alleen.
    Zal ook een keer aangeven bij de gyn dat ik moeite heb met ademen soms Door een chronisch verstopte neus. Dus dat ze mij wat moeten begeleiden hierin.

7. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    volgens mij gebruik je weinig neus bij het puffen hoor! Wat ik begreep van m'n pufclub is het allemaal door de mond.

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb geen ademhalingscursus gedaan en bij de cursussen die ik wel gehad heb werd dit niet eens besproken. De reden: omdat je het zelf onderbewust wel weet wat je moet doen. Het gaat automatisch.
    Tijdens de weeën nam ik hele diepe happen lucht die ik ook in 1 keer weer uitblies. Ik kreeg daardoor tintelende handen en gezicht maar dat kwam van de vele zuurstof. De hoeveelheid zuurstof is voor de baby heel goed, dan blijft hij/zij actief en goed bij de les. Alleen tijdens het persen het echte bevallen moest ik wel 1 keer in en zoveel keer (5 geloof ik) uitpuffen.
    Ik deed dit op gevoel en dat ging heel goed

9. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Het is niet goed om in 1x in te ademen en dan in 1x uit. Dan ga je hyperventileren, zeker als het echt heftig wordt. Dit is ook wat mijn verloskundige tijdens de bevalling vetelde, omdat ik dat in het begin dus wél deed. Ik was het even kwijt en ik had nog wel geoefend op de zwangerengym :D

Wat mij het beste hielp was diep inademen en dan in ongeveer 3 tot 7 pufjes uitademen. Hoe heftiger de weeën, hoe meer pufjes :D
    De grapjes die er over het algemeen over worden gemaakt, kloppen wel echt. :D

Met het echte persen neem je trouwens 1 heeeele grote hap lucht en dan moet je persen als een malle. Die lucht blaas je pas weer uit als je niet meer door kunt, om dan weer een nieuwe groooooote hap lucht te nemen.

(Wat mijn voorganger dus zei, klopt naar mijn mening niet echt.. Al heeft ze er wel een kind mee op de wereld gezet, dus zo zie je maar dat het toch vaak anders loopt dan je verwacht) :)

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja die wou ik ook aanraden! Heb ik veel aan gehad van te voren. Wel uiteindelijk alles weer vergeten op het moment zelf :D
    En weet je, ook zonder boekje of filmpje kom je er doorheen. Je merkt vanzelf wat fijn is. Beste tip die ik je kan geven is: raak niet in paniek en probeer rustig te blijven.

Deel Deze Pagina