Toevallig was er bijna een soortgelijke vraag gesteld, maar toch wil ik jullie mening vragen. Situatie in het kort: Ouders zijn gescheiden, beiden opnieuw getrouwd, broer en zus spreken moeder niet, vader wel. Moeder en vader kunnen elkaar niet luchten of zien, en hebben elkaar dan ook al jaren niet gezien (ja, in de rechtbank). Hoe ga ik dit in godsnaam doen? Ze willen natuurlijk allemaal zo snel mogelijk langskomen, maar dat kan niet tegelijkertijd. Ik snap dat ik eigenlijk niet degene ben die hier over na moet denken, omdat ik hier ten slotte niet voor gekozen heb, maar ja, zoals iedereen met een lastige familiesituatie weet, ben jij degene die er weer mee moet dealen. Zelf weet ik niet zo goed wat ik wil. Mijn vriend en ik gaan samen naar het ziekenhuis en stellen hun op de hoogte als het echt gebeurd zeg maar, dan zijn ze zodra we weer thuis zijn welkom om te komen kijken. Maar, wie 'mag' eerst? En mijn moeder heeft al aangegeven dat ze graag wilt komen helpen, en dat vind ik ook wel prettig, maar als zij er zowat iedere dag is, kan de rest niet langskomen.. Ik vind het zo frustrerend dat ik me hier mee bezig moet houden.. Herkent iemand mijn frustraties, en hoe hebben jullie het opgelost?
Pffff ingewikkeld hoor!! Ik snap dat je het prettig vind als je moeder je komt helpen, maar de eerste dagen heb je ook de hele dag kraamzorg in huis. Misschien kun je met je moeder afspreken dat ze pas na een paar dagen echt komt helpen? Dan kan in het begin iedereen rustig komen kijken, zonder dat ze elkaar per sé tegen hoeven te komen. Uiteraard kan je moeder dan (als je dat wil!) wel meteen komen kijken, maar blijft ze niet te lang hangen. Wat vinden ze er eigenlijk zelf van? Ik neem aan dat ze wel begrijpen dat er een 'risico' is dat ze elkaar tegen kunnen komen?
Dat is het lastige een beetje, ik krijg een beetje het idee dat ze er vanuit gaan dat ik het allemaal wel bedenk. Het is ook niet zo dat ik vader, broer en zus wekelijks spreek, maar mijn moeder daarentegen wel. Vandaar dat zij toch een soort 'voorrang' heeft op de rest. Ach, ik denk dat het uiteindelijk ook allemaal wel los loopt, was gewoon benieuwd naar ervaringen van anderen! Bedankt voor je reactie
Poeh, wat lastig! Erg vervelend ook dat jij je hiermee bezig moet houden. Ik zou deze 'last' neerleggen bij je ouders/broer/zus. Vertellen dat jij ermee zit en vragen of zij mee willen denken. En desnoods komen ze elkaar maar tegen, toch? Ze komen voor jou, je man en jullie kindje. Dan hebben ze zich maar te gedragen .
ik denk niet dat jij er jou probleem van Moet maken. Is makkelijker gezegd... Snap ik wel. Maar laat ze het lekker zelf uitzoeken. Jij bent net bevallen! Je hebt wel wat anders aan je hoofd als het hoe is.
Ik heb niet in zo een situatie gezeten, maar wij hadden wel duidelijke afspraken wat betreft bezoek. Er kwam sochtends een stelletje en in de namiddag. Bezoek bleef bij ons ook maar een uurtje en dan was het max 4 personen per keer. Hoe ik het in jouw situatie zou doen is eerst jouw moeder laten komen, omdat je met haar het meeste contact hebt. Daarna jouw vader en dan een dag later broer en zus. Maar dat ben ik
Ik heb ook in zo'n situatie gezeten net even iets anders als bij jou. Even in het kort : mijn ouders zijn gescheiden. Ik heb bij mijn vader en stiefmoeder altijd gewoond. Vader is overleden 5 jaar terug maar mijn stiefmoeder is mijn moeder. Wel heb ik de laatste jaren beter contact met mijn echte moeder. Maar ik wilden mijn stiefmoeder bij de bevalling hebben. Dit kon ik ook niet zeggen tegen mijn echte moeder want dat zou ze nooit accepteren. Uiteindelijk is mijn stiefmoeder bij de bevalling geweest en mijn echte moeder weet van niks. als ze er om vraagt zou ik altijd eerlijk zijn maar ik verzwijg het liever. Nu hebben wij echt een verleden en heeft ze nooit echt voor mij gezorgd heel verhaal apart en sinds 1 maand hebben we geen contact meer. Heeft hier veder niks mee te maken. Ook ik zat met bezoek etc. Moeder en stiefmoeder niet bij elkaar , broertje niet bij stiefmoeder ga zo maat door. Uiteindelijk moet ik eerlijk zeggen dat het wel los liep. Probeer je niet te druk te maken (heb ik wel gedaan en nu ongelofelijk spijt van ) Succes en sterkte...
Kan je niet afspreken dat je moeder bijv rond 3 uur naar huis gaat en dat de rest van het bezoek dan juist komt?
Ik heb mijn man gevraagd kraambezoek te reguleren. Ook mijn ouders zijn gescheiden (kunnen gelukkig wel door 1 deur) en beide weer hertrouwd en beide weer kinderen gekregen. Manlief heeft 1 broer en 1 zus met allemaal kinderen. T is met name de drukte waar ik me zorgen over maak (ben zelf nogal van rust en introverter). En dan is het volgende week ook nog eens voorjaarsvakantie, dus veel vrij! Ik heb gevraagd of hij dat goed wil bewaken. 1 stel per dag zeg maar.
Had het ook en heb niks speciaals bedacht. Ik ga niet apart dan die en dan die uitnodigen. Hoe wil je dat later doen met verjaardagen. Ze komen maar gewoon tegelijk, en anders niet. Ze zijn niet verplicht om met elkaar te praten of vriendjes te zijn.
o ja uiteindelijk was schoonvader + aanhang er als eerst, en zodra schoonmoeder binnen kwam ging hij er snel vandaar + aanhang. Tja, zijn probleem, niet het onze.
Dat dus. Mensen komen maar wanneer ze willen komen en als ze niet het risico willen lopen om elkaar tegen het lijf te lopen dan moeten ze zelf vooraf maar iets kortsluiten Hou op schei uit, zou ik heel makkelijk in zijn.
Wij hadden ook zon situatie wij dachten het opgelost te hebben door af te spreken dat ze zouden bellen voor een tijd (wie het eerstbelt mag het eerst) Helaas hield niet iedereen zich hieraan door hun enthousiasme waardoor schoonma zomaar ineens in het ziekenhuis stond Tsjah als ze elkaar dan tegen komen is het ook mijn probleem niet meer ik had het geprobeerd netjes af te spreken. Zou in zon situatie dan wel zeggen prima als ze beide tegelijk persen moeten komen maar zodra ze zich niet als 2 volwassenen kunnen gedragen worden ze er beide uitgezet klaar