Haar tijdens/na zwangerschap en GRIJS!

Discussie in 'De lounge' gestart door Angellove90, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Al vanaf toen ik klein was heb ik een flinke bos met krullen. Helaas door (en na) mijn zwangerschap heb ik last gehad van enorme haaruitval! Tot een maand geleden had ik zelfs gewoon kale plekken op mijn hoofd. Een maand geleden ben ik begonnen met biergist en ijzer tabletten te nemen op aanraden van mijn familie. Ik weet niet of het door de tabletten komt, maar nu begint mijn haar weer wat aan te groeien.

Maar het ergste is dat ik helemaal vol zit met grijze (lees: witte) haren, en dat terwijl ik 21 ben!!! Weten jullie of daar misschien een verklaring voor is, of dat ik daar iets aan kan doen (behalve verven uiteraard)?

En ik ben ook benieuwd hoe dat jullie je krullen goed in model krijgen. Onderin heb ik altijd pijpenkrullen, maar bovenop blijft het altijd wat droog en pluizig.. Momenteel gebruik ik de shampoo van Swarzkopf Bonacure, masker van Seah en stylingproducten van de Osis-lijn (Loopy en Wax). En ik gebruik ook altijd een diffuser om wat meer volume te krijgen. Zijn er nog andere krullenbollen die tips hebben??

2. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Ik ben 26 en sinds de vorige bevalling heb ik ook last van grijs/wit haar....
    Bij mij zit het wel in de genen, mijn oma was namelijk op haar 24e!!! al helemaal grijs.
    Lang leve de haarverf!!!

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    hier nog een, die zo gelukkig was...

nu de derde zwangerschap en het worden er echt steeds meer.... ach gelukkig is er verf

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hier ook sinds de eerste zwangerschap opeens wat grijze haren. En worden er ook wel meer. idd na mijn zwangerschap ga ik het gewoon weer verven

5. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb ook inneens een grijze haar hier en daar afentoe sinds ik zwanger ben. Het zijn ook hele rare misvormde gekke haren die grijze, heel anders van structuur dan mijn eigen haar. Ben benieuwd of ze blijven na de zwangerschap bij mij.

Zelf heb ik ook (half) krullend haar met hier en daar haar dat liever stijl wil hangen en pluizige toestandes.
    Bij mij is de enige shampoo die goed werkt tegen de pluis, Say yes to carrots.
    Helaas heb ik geen tips voor krullen, ik maak het altijd stijl of met golfjes.

6. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik moet zeggen dat ik daar gelukkig geen last van heb tijdens mijn zwangerschap. Ik kan helaas ook mijn haar niet verven aangezien ik ontzettend allergisch ben voor haarverf. Laatste keer zat ik bij de huisartsenpost.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Grijs haar is hip tegenwoordig, dus maak je geen zorgen ;) Ik denk dat ik er nooit aan ga beginnen mijn haar te verven, mits ik op een redelijk acceptabele leeftijd grijs word (na mn 30e).

@ TS: ik heb ook enorm veel last van haaruitval. Het leek even over te gaan, maar het is weer in volle hevigheid terug. Bij mijn oudste had ik er ook last van en daar heb ik hele irritante pluizige haartjes voor terug gekregen. Hopeloos. Ik heb al zeker 2,5 jaar een bad hair day, grrr. Overigens zei mijn kapper ook dat ie een grijze haar zag, maar ik zie het zelf niet dus weet niet of ie nou een grapje maakte of niet ;) Maar ik heb helaas geen tips voor je.

8. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor degene met haaruitval biergisttablettjes helepen supergoed!

En voor de grijze haren .. De enige tip die ik heb is toch verfen..
    En marlous verfen met gewoon uitwasbare verf? Is dat geen optie voor jou ZIt geen amoniak in etc

9. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hier ook veel grijze haren maar geen krullen ;)

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ach, grijze haren als je 21 bent vind ik niet zo dramatisch. mijn moeder was op haar 16e VOLLEDIG grijs en ik heb grijze plukken sinds mijn 14e.

ik heb ook pluizige krullen, en heb bij de kapper een plakkerige kokosolie gekocht, geen idee hoe het heet, label is al een tijdje van de fles af. kostte 20 euro en 3 jaar later is het eindelijk bijna op. 3 druppels en de pluis is weg.

11. Lotuz

Lotuz Lid

28 dec 2010
    64
    0
    0
    Assistent makelaar
    Wageningen
    Hier ook! Ik ben 28 en heb heel erg donker haar. In de zwangerschap begon het en het wordt steeds erger!

12. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Dus het echt zo dat kinderen je grijze haren bezorgen, dat zei mijn vader altijd. Zowel mijn vader als moeder waren voor hun 30e volledig grijs.

Ik, kinderloos, heb op mijn 34 nog niet één grijze haar kunnen ontdekken. Het heeft dus zo zijn voordelen kinderloos te zijn ;)

Deel Deze Pagina