Met nog 1001 dingen te doen in en om huis voordat onze kleine meid zich aankondigt (nu 29 weken zwanger) was ik super blij met mijn nesteldrang. En dus gister lekker een extra dagje vrij genomen zodat ik lekker bezig kon gaan hier. Zijn op zolder aan het klussen, babykamer is nog niet af en er moeten in huis nog allemaal dingen geverfd worden. Ineens is daar sinds gister een dikke dip Heb gister en vanochtend nog helemaal niets gedaan. Zit maar wat voor me uit te staren en begin vanuit het niets te huilen.. Hier nog helemaal geen last van gehad. Heb een heerlijke zwangerschap en tot gister volop energie. Probeer mezelf een schop onder mijn kont te geven maar tot nu toe tevergeefs.. Irriteer me hier mateloos aan! Meiden die dit herkennen? Hoop dat ik mijn nesteldrang snel weer terug heb!!
Heb je niet teveel van jezelf verwacht de afgelopen tijd? Te druk geweest? Te veel gehad de afgelopen tijd? Want dan is er ineens een punt van breakdown op een moment van rust.
Haha leuk hè die hormonen? Die huilbuien uit het niets heb ik ook vaak gehad toen ik zwanger was van mijn dochter, helaas kun je er niks aan doen. De nesteldrang zal wel weer boven komen als je wat uitgerust bent. Succes
Lekker aan dat gevoel toegeven! (Even) niks doen, als je daar behoefte aan hebt. De klusjes komen wel, belangrijker dat je doet waar je lichaam om vraagt.
Zo blij dat ik dat nog niet gehad heb!!! Helaas van de nesteldrang ook nog niks te bekennen hier... Gewoon aan toegeven, hoe vervelend het ook is. Misschien heb je idd teveel van jezelf gevraagd, waardoor je nu inklapt nu je een dagje extra rust hebt Komt wel goed, schatje
Heel herkenbaar! Heb er sinds 2 dagen ook last van Hoop dat het snel over gaat want word er gek van. En mijn man ook
Hier geen enorme nesteldrang(gehad)tot nu toe. Ik pak af en toe een klusje aan als ik er zin in heb, zo komt het werk wat ik persé nog wil doen ook wel af. We hadden al op tijd het kamertje af, en ben toen meteen begonnen met wassen en strijken. Ben blij dat ik dat toen gedaan heb, want nu slaat de vermoeidheid weer toe en is lang staan achter strijkplank niet erg comfortabel meer. Als ik jou was zou ik even pauze inlassen. En misschien is het een idee om een to-do-list te maken? en dan de belangrijkste klusjes bovenaan zetten. Bedenk of sommige klusjes echt persé moeten, of kijk bij welke klusjes je hulp kunt vragen van je (schoon)moeder of een vriendin. Sámen doen is nog gezelliger ook! Veel sterkte en suc6!
Bedankt voor jullie lieve reacties! Weet ook wel dat ik me er best even aan over kan geven maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik denk dat dat het 'nadeel' is aan een relatief makkelijke zwangerschap. Dat je dan ook meer van jezelf verwacht. Zo van ik voel me goed dus kan/moet ik ook maar veel doen.. Zal me er voor nu proberen aan over te geven en hopen dat ik binnenkort weer wat meer energie heb en wat minder emo ben..