Ademhalingsproblemen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Janan, 15 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    Afgelopen dagen merk ik dat ik best veel last van ademhalingsproblemen heb. Het zit een beetje tegen hyperventilatie aan. Dit is ook best vermoeiend. Als ik bijvoorbeeld een eindje fiets ben ik helemaal bekaf.
    Ik las al wel dat kortademigheid bij zwangerschap kan voorkomen. Maar heeft ook iemand tips hoe je het beste hier mee om kunt gaan. Ik ben soms bang van mijn stokje te gaan omdat ik ook licht in mijn hoofd wordt.

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    vooral in het begin last van gehad, nu alleen nog als ik erg druk ben of een ochtenddienst heb. Heel vervelend idd, vies gevoel is dat

3. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hi janan wat vervelend. kortademig kan je idd worden tgv hormonen later van de baby die tegen je ribbenkast ligt. ws ga je hierdoor te snel ademhalen waardoor je nog benauwder wordt en denkt van je stokje te gaan. tip: zorg dat je een plastic zakje bij je hebt dat als je dat aan voelt dan ga je in het zakje ademen tot je weer rustiger wordt en de duizeligheid verdwijnt...

sterkte

4. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, tijdens je zwangerschap kun je meer buiten adem zijn.
    Ik wil je adviseren om het rustig aan te doen, als je iets actiefs doet. Ik merk het vooral bij traplopen.
    Misschien een idee om ook even je ijzergehalte te laten prikken, ivm duizelingen/eng worden? Kan nooit kwaad om dat even te laten checken, toch?

En GEFELICITEERD met je zwangerschap!

Groetjes Claire

5. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    lijkt me dat je nog niet ver genoeg bent dat je al ademhalingsprobleem hebt doordat je kindje tegen je ribbenkast zit te porren. Ik merk zelf ook dat ik wat kortademiger ben en soms ook wat duizelig. Rustig aan doen, ijzerrijk eten, vitamines slikken met B-vitaminen erin. Sterkte, komt wel goed.

6. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    dat is erg verveelend

ik zelf heb er ook last van nu minder omdat ik nu weet wat ik kan doen als ik er last van krijg de eerste keer ging ik zlef ook hyperventileren

ik ga dan rustig zitten of staan en dan rustig probeeren te ademen door de neus en vooral niet diep aadem halen want dan word het erger

maar op deze site staat het presies uitgelecht waardoor het komt en hoe je de mee kom kan gaan Kortademigheid - Babyopkomst.nl

succes
    groetjes femke

7. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    thanx voor reacties. Ik heb zelf een paar jaar geleden ook last gehad van hyperventilatie, maar dit had met stress te maken. Nu heb ik dezelfde symptomen. Soms denk ik dat het ook komt doordat ik gewoon heel moe ben en daardoor niet de rust heb om normaal te kunnen ademen, waardoor ik nog moeier wordt. haha, heel apart. Maar het is wel vervelend. Ik ben nu trouwens ook alweer veel te laat. Dus welterusten.

8. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hai, ja heb ik ook last van...vooral als ik de trap op moet, ik merk het helemaal als ik aan het bellen ben dan, dan kan ik niet eens mijn gesprek afmaken! Ik moet morgen naar de verloskundige dus dan leg ik het haar wel even voor.

Gefeliciteerd met de zwangershap!!

9. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    in het begin had ik er niet zo last van
    maar naar mate het kindje groter werd wel.
    Heb er nu vooral last van als ik lig.

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb er ook last van. Als ik naar zolder loop en boven ben, lijk ik wel een oud postpaard! Dan moet ik echt ff gaan zitten en door mn neus ademhalen naar mn buik toe en dan gaat het na een paar minuten wel weer.
    Je kunt er helaas niet heel veel aan doen denk. Je longen komen in de verdukking doordat de bm en je kindje groeit. Gewoon rustog aan fietsen/lopen/doen en af en toe ff zitten en op adem komen.

Succes !!! xxx sas

11. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    hier ook zo af en toe last van korte adem. gisteren nog met de gordijnen ophangen op het kamertje. idd erg vervelend, maar als ik ff ga zitten trekt het wel bij. maar met fietsen en lopen etc nog niet veel last. wel met traplopen... het is wel iets wat bij de zwangerschap hoort!

Deel Deze Pagina