Bijna geen buikje

Discussion in 'Zwangerschap' started by Feilo09, May 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hoi meiden,

ik ben morgen 19 weken zwanger en ik heb bijna geen buikje. Toen ik net zwanger was heb ik heel fanatiek allemaal buikbanden gekocht, maar volgens mij kunnen die nog wel een tijdje in de kast blijven liggen ;)

Toch maakt het me erg onzeker. Ik ben best bang dat de kleine niet goed groeit. We hebben een angelsound en we horen het hartje altijd kloppen dus dat stelt wel enigszins gerust.

Aankomende dinsdag hebben we controle bij de VK en 25 mei de 20 weken echo.

Zijn er meer meiden die dit herkennen?

Alvast bedankt voor de reacties! :)

2. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Nou, herkennen doe ik het niet want ik had (en heb :D) een flinke buik. Maar de groei van je buik zegt niets over de groei van je kindje hoor, dus maak je daar geen zorgen over. Iedere vrouw is anders en het kan best zijn dat je 'ineens' wel snel een buikje krijgt. Bij zorgen altijd even navragen bij je vk, zij kan je vast wel geruststellen.

3. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ja dat heb ik ook, zelf vind ik dat er nog weinig te zien is, het ook al buikbanden in de kast liggen :D

wij luisteren ook met de angelsound en dan ben ik erg blij als ik het weer hoor, nu hoorde ik ook van mn moeder dat ze tot 7 maanden bijna geen buik had zelf, en daarna ging het heel hard, dus het kan nog genoeg! :D

4. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Hai,

hier krijg ik steeds de vraag, wanneer gaan jullie voor een 2e?
    Dat is dan wel heel overdreven hoor, want je ziet heus wel dat ik zwanger ben, maar tis echt niet veel, want mensen die het wel zien die vragen hoe lang moet je nog? Als ik dan zeg, maandag nog 6 weken hahaha dan zeggen ze, o waar zit het dan ;)

Maakt mij natuurlijk niet zoveel uit, maar het maakt me wel is onzeker.. idd ook over de groei enz..

Bij de VK houden ze de groei echt wel in de gaten hoor en straks met je 20 weken echo, kijken ze ook of je beebje goed gaat in de groei enz.

Succes meis... en wie weet heb je eerdaags wel een groeispurt :)

5. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Bedankt meiden, dat stelt wel wat gerust :D

Dit is het nu, het ziet er nog niet heel zwanger uit, haha ;)

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,847
    19,209
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Het heeft bij mij ook even geduurd, maar sinds week 17 / 18 konden mensen die mij kennen het wel zien. (Zelf zag ik het wel eerder als ik bloot voor de spiegel vond, maar zo ga ik meestal niet naar mijn werk ;)) Maar ik kreeg 2 weken terug toch nog een verbaasde reactie van een onbekende toen ik vertelde zwanger te zijn. Die mevrouw had het niet gezien. Ik was helemaal beledigd want ik vond het zelf toch wel erg zichtbaar. Haha.
    Maar goed, toen een niet zwangere collega haar buik vergeleek met de mijne, snapte ik het weer wel. 't Scheelde niet zoveel, zullen we maar zeggen.

Nu denk ik dat het echt wel duidelijk is, als ik een strak truitje draag. Maar onder een jas is het nog echt niet zichtbaar.
    M'n buikband kan ik inmiddels wel aan, hoewel hij bovenin nog een beetje los zit.

Overigens meldde de vk afgelopen week dat ik een 'zwangerschap volgens het boekje' heb, dus wat betreft groei maak ik me echt geen zorgen!

7. abeltje

abeltje Niet meer actief

Hoi, hier ook lang weinig buik gehad! Met week 25 begon je het een beetje te zien van buitenaf, maar dan alleen nog door mensen die me goed kennen, die zagen dat ik dikker was geworden.
    Inmiddels ben ik 33 weken en de buik begint nu aardig te groeien.

Bij ons zit het trouwens in de familie om een kleine buik te hebben, mijn moeder en 2 zussen hebben het ook gehad. Volgens hun is het voordeel ervan dat je na de bevalling wat sneller terug in je oude model bent omdat je niet zo bent uitgerekt :D

Wel jammer dat je je buikbanden niet kan dragen. Zelf vind ik het niet zo erg dat ik niet zo heel dik ben. Ik heb 3 zwangerschapsbroeken gekocht omdat dat gewoon lekkerder zit, die ben ik wel al vrij vroeg gaan dragen, maar kwa bovenkleding pas ik al mijn gewone kleding nog! (alleen m'n borsten zijn inmiddels wel flink groter geworden)

8. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Ik ben nu 14 week zwanger en min buik is ook nog niks
    gegroeid! Alleen me borsten wel, zo erg dat ze niet meer in me
    truitjes passen..

9. Silmarien

Silmarien Actief lid

Feb 26, 2010
    195
    0
    0
    Vooralsnog fulltime moeder ;)
    Fryslan
    Hier ook nog helemaal niets helaas. Een paar dagen geleden zat ik bij mijn huisarts en ze vroeg me hoe ver ik inmiddels was. Ik antwoordde 15,5 week, en ze keek direct naar mijn buik met een ongelovige blik en een "Oh..." :p
    Daarentegen ben ik inderdaad van boven wel immens gegroeid. En dat is normaal gesproken niet heel erg veel, dus het is wel even wennen ineens. :D

10. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,357
    273
    83
    Female
    Erg herkenbaar, bij mij heb je ook heel erg lang niet gezien dat ik zwanger was. Ik heb me ook zorgen gemaakt of de kleine wel genoeg ruimte had. Blijkbaar droeg ik heel erg naar binnen. Toen ik hoogzwanger was, leek ik 7 maanden zwanger. Ik ben nooit heel erg 'huge' geweest. Ach, als voordeel heeft dat gehad dat er nooit iets echt in de weg zat (en als een klein nadeeltje dat niet iedereen gelijk zag dat ik zwanger was).
    Bij elke groeiecho bleek de kleine goed te groeien en na 9 maanden heb ik een gezonde dochter van bijna 7 pond ter wereld gebracht.

Hier mijn buikje met 20 weken:

11. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

Oct 12, 2007
    1,460
    0
    0
    Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik wel een beetje jaloers ben op de dames zonder duidelijk buikje.
    Ik ben echt al enorm, vanaf een week of 20 al. Bij de eerste was het veel minder zichtbaar en nu lijkt het met 28 weken al alsof ik elk moment kan bevallen.
    Ik heb echt last van m'n buik, rugpijn, ischias.:(
    En mensen zijn verbaasd als ik zeg dat ik nog minstens een week of 10 moet (mijn eerste was er met 38wk, deze loopt 2 weken voor in de groei, dus ik hoop liever eerder dan later, niet te vroeg natuurlijk).
    Zolang de baby goed groeit is een kleine buik voor jezelf lekkerder dan een grote buik denk ik.

12. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Ik heb nog steeds weinig buik, tenzij ik het heel erg accentueer, maar de meeste mensen hier denken dat ik een paar kg aan ben gekomen.

Maar de baby groeit goed, niets aan de hand.

Agnes ik ben jaloers op de dames met flinke buik :D

13. fabsie

fabsie Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,289
    0
    0
    Ik had rond een week of 20 ook nog geen overdreven buikje hoor! Leek meer of ik wat teveel in de snoeppot gedoken was, zeg maar. En toen vanaf een week of 25 ging het heel snel. Op een gegeven moment dacht iedereen dat ik elk moment kon bevallen, terwijl ik nog minstens 10 weken moest (uiteindelijk beviel ik inderdaad wel kort daarna, 6,5 week te vroeg)

14. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Haha, ik lees hier veel dat het lijkt alsof er teveel gesnoept is, niet veel meer qua buik(rond de 20 weken) en dat is nou precies hetzelfde bij mij :D
    Ik heb een stuk meer buikvet gekregen, als dat er niet zou zijn had ik helemaal geen buikje.

Charmed; die van jou was inderdaad ook heel bescheiden zeg, met 20 weken! ;)

15. susy26

susy26 Niet meer actief

bij mij zag je pas iets rond week 17..maar gewoon besceiden hoor...sommige zagen t nog ineens. En nu zit ie alleen maar in de weg..pfff...ben t al een klein beetje beu..haha...naja nog even...

en buikje komt vanzelf ,dat komt ineens! komt allemaal goed!

16. giraf

giraf Niet meer actief

Geen zorgen hoor meis, bij mij zag je pas met 25-26 weken dat ik zwanger ben... Ben nu bijna 36 weken zwanger, en mensen kijken vol verbazing richting mijn buik als ik zeg dat ik over een maand ben uitgerekend.

17. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    ruilen? mijn buik is nu al zo mega dat die niet eens op foto past :D

18. Ninoshka

Ninoshka Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    1,394
    1
    0
    Docent
    Zuid-Holland
    Hier nog een, weinig buik. Je ziet overdag niet zoveel en 's avonds is m'n buik wat meer opgezet. Ik heb nog geen positiekleding aangeschaft want ik pas nog (bijna) al m'n kleren. Mijn moeder had ook pas heel laat dat je zag dat ze zwanger was dus ik zal het wel van haar hebben. Het kindje doet het goed volgens de vk en ik luister zelf ook af en toe met de angelsound.

19. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Rond de 20 weken zag je bij mij ook niet veel hoor. Alleen had dat dan als reden dat ik breed gebouwd ben, en niet zo slank als de dames die hier op de foto's voorbij kwamen. Ik draag de baby ook erg in mn bekken omdat er veel ruimte is mn mn buikholte.. en als daar ruimte is, waarom zou het dan gaan uitsteken? Vond er erg logisch klinken nadat de gynaecoloog het uitlegde :)
    Op foto's zie je het wel, maar dan heb ik een strak shirtje aan.. als ik iets los draag of een vestje aanheb, heb ik geen buik meer over :)
    Nu ben ik over 4 dagen uitgerekend, en je ziet mensen nog denken "waar zit dat kind dan?" :D Terwijl ze vorige week netjes 3250gram woog.. dus de baby groeit goed hoor... geen zorgen om maken!

Enne.. buikbanden ben ik pas vanaf week 33 gaan dragen.. eerder vond ik het geen porum :)

Share This Page