Hoi ik had even een vraagje... wie heeft er ervaring met een waterbevalling? Het lijkt mij zelf namelijk wel een fijnere manier... Weet iemand of er ook ziekenhuizen zijn waar je de waterbevalling kan doen? Thanks Rensie
Ik zou niet weten welke ziekenhuizen dit bieden, maar misschien kan je het met een ziekenhuis in de buurt bespreken? Als ze zelf geen bad hebben kan je misschien je gehuurde bad er neer zetten? Wilde het zelf eerst ook heel graag, maar vond het uiteindelijk zoveel gedoe... Ik hoorde van de week van iemand uit Polen dat het daar echt heel populair is, een heel groot deel van de vrouwen bevalt daar in bad omdat het zo goed is tegen de pijn.
Hoi rensie, Ik ben afgelopen september thuis in bad bevallen van onze dochter. Ik moet zeggen het was heerlijk (ondanks dat het een snelle en heftige bevalling was). Inderdaad gaat de scherpte van de pijn af en ben je gewoon meer ontspannen in het warme water. Ook was ik niet ingescheurd oid, al hoeft dat niet door het water te komen, maar de kans op inscheuren en knip is wel kleiner in water. Ik heb mijn bevalbad via de oerbron (http://www.oerbron.nl) gekocht. De Oerbron heeft een lijst met ziekenhuizen en kraamhotels die zelf een bad hebben of waar de mogelijkheid bestaat om een eigen bad mee te nemen. Mocht er geen ziekenhuis bij jou in de buurt zijn, die waterbevallingen doet, dan kun je altijd nog onder de douche gaan staan. Dat scheelt ook al veel, dat heb ik ook gedaan tot ons bad vol was namelijk. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Mocht je nog vragen hebben, je mag altijd een pb sturen. Groetjes en sterkte met je beslissing, Rootje