Omdat ik inspiratie op moet doen voor een verjaardag, ben ik op zoek naar jullie favo tapas/hapjes. Mag heel luxe zijn of juist heel simpel...
Hoi hoi, Wat ik zelf lekker vind én het goed doet op verjaardagen is: zelf pesto (groene) maken of evt uit een potje kapje afsnijden van cherrytomaatjes en deze uitlepelen Cherrytomaatjes vullen met pesto enkele pijnboompitjes erop en klaar! Succes! Groetjes, Kiki
gevulde eieren doen het hier nog steeds erg goed! kleine kip en gehakballetjes spiesjes (op cocktailprikker) met satesaus. Maar ook de griekse kaas en spinazi hapjes die je in zakken bij de lidle kan kopen lopen hier als een trein
-dadels (zonder pit) omwikkelen met spek en dan in een koekenpan of oven bakken -kleine gemarineerde kippenvleugeltjes -spiesje met klein bolletje mozarella, kerstomaatje en blaadje basilicum -de AH heeft in de vriezer zakken met kleine loempiaatjes in verschillende smaken. Erg makkelijk om in de oven klaar te maken. Volgens mij is er ook een site die op dit forum regelmatig genoemd wordt. Ik weet hem zo niet maar misschien dat iemand anders hem weet?
dadels vullen met roomkaas of geitenkaas.. omrollen met gerookte spek.. vastzetten met prikkertje en heel even bruin bakken in olie tot de kaas gesmolten is. hele champignons roerbakken met knoflook in olie.. daarna oversprenkelen met citroensap en verse peterselie. serveren met prikkertjes grote garnalen marineren in rode peper, olie, knoflook, koriander en citroen.. dan snel roerbakken.
tortilla de patatas! olijven pa amb tomaquet (geroosterd brood met uitgevreven tomaat, knoflook en olijfolie) gebakken plakken aubergine met een beetje tomatensaus erop en een plakje mozarella, en dan even in de oven
Gevulde cherrytomaatjes! - Kapje van de tomaten afsnijden - Vullen met boursin (die boursin-mini's zijn daar ideaal voor!) - Inwikkelen in serranoham - Pompoen- of pijnboompitjes erop Heerlijk Serranoham met suikermeloen Kleine gekruide gehaktballetjes Gamba's bakken in knoflook en chilisaus
Gefrituurde jalapenos ! Lekker makkelijk. Gefrituurde kippenvleugeltjes ook weer lekker makkelijk! Ietsje meer werk maar allemaal v.t.v. klaar te zetten/maken, of warm houden op de laagste stand in de oven; Champignons even om en om aan bakken vullen met gorgonzola of een andere goedkope harde schimmel kaas, even de oven in en zo klaar! Geitenkaas besprenkelen met een paar druppels honing heeel klein beetje peper en zout en dan als pakketje opvouwen d.m.v. een lekker plak ham bijv. schwarzwalder schinken vd Lidll, ik haal het randje vet van ham af en gebruik deze om het pakketje dicht te strikken. Plakje Aubergine (niet te dun en niet te dik) vullen met bv. Gorgonzola, oprollen en in de gril. Stokbrood insmeren met knoflook olie blaadjes basilicum erop plakjes mozarella en tomaat en dan nog even bespreken met knoflook olie fijn gesneden basilicum en peper en zout. Komkommer in dikke plakken snijden, uithollen het vruchtvlees eruit je hebt hier speciale lepeltjes voor maar als je het voorzichtig doet met een theelepeltje krijg je het vruchtvlees er als mooi bolletje uit. Bolletje bewaar je even. De komkommer inspuiten met smeerpate d.m.v. een spuitzak ziet het er even wat luxer uit het bewaarde bolletje schuin op de pathe en afmaken met een toefje peterselie.
stokbrood afbakken in de oven (minuutje korter dan aangegeven), snijden en beleggen met brie, beetje honing en een klein beejte verse tijm. En dan nog heel even in de oven laten smelten!
ams, salmojero ken ik niet. Ik ga het even googlen. poohbeer, stond al op het lijstje De favo snack voor mn man.
Lekker zelf sardinetapenade maken. Blikje sardientjes, ong 200 gr olijven, citroensap, basilicum, peper, zout en olijfolie naar smaak, lekker op stokbroodje maar ook in cherrytomaatjes. Als je van blauwe kaas houdt een Vijg ontvellen en in vieren snijden, stukje kaas erop, omwikkelen met serranoham en even bakken in de koekenpan. Dadel opensnijden, pit eruit halen. Stukje chorizo erin. Omwikkelen met plakje bacon en even bakken in de koekenpan of door de bloem daarna ei en daarna paneermeel halen en frituren. Succes!
Salmorejo is een soort van tomatencreme (koud). Makkelijk van te voren te maken en zeker een paar dagen te bewaren. Kan straks het recept even opzoeken als je interesse hebt (op inet staan nl ook veel ''slechte'' recepten)..
Ook lekker met tomatenblokjes, stukjes morzarella, wat geraspte parmezaanse kaas, pijnboompitjes en een eitje erdoor! Wel in de combi met de spinazie en knoflook.. recept hou je nog tegoed, zit op andere compu en heb het document niet hierop staan..