Hi meiden, Met 5 dec maken wij surprises en gedichten. Nu heb ik mijn vriend getrokken en lijkt dat me een leuk moment om aan de familie te vertellen dat we zwanger zijn. Nu wil ik graag een surprise maken voor mijn vriend waarbij de zwangerschap onthuld wordt. Iemand ideeën/ tips?
Een grote doos met een roze en een blauwe ballon. Ooievaar van papier-maché. Pop in een bedje Van een doos een beeldscherm maken en daar een uitgeprinte echofoto op plakken. Snap al de gedachte er achter niet helemaal, is toch geen verrassing voor je vriend 😅 Vind hij dit ook een leuk idee?
Een soort survival kit voor de aanstaande vader? Dat is voor hem dan ook nog een beetje een verrassing. Of een eerste hulp bij luiers verschonen ofzo.
Als je heel handig bent: Gereedschap - om de babykamer te 'maken' - dan valt het niet zo op gelijk- maar als je dan subtiel een 'handleiding' van een wiegje ofzo erbij doet, dan valt het muntje, zonder dat ze gelijk al weten hoe laat het is, voordat je vriend zijn suprises openmaakt. Of heel simpel, een boek... een babynamen boek of een boek voor toekomstige vaders. Print een kaft uit op wat groter formaat papier. Er zijn genoeg leuke humoristische vaderboeken te vinden. https://www.bol.com/nl/p/babymanagement-voor-mannen/1001004002732053/ dit is trouwens ook gewoon een leuk (en toch ook wel interessant) boek, waarbij de baby etc uitgelegd wordt in mannentaal , als "het product" .
Zou voor je vriend gewoon een surprise maken maar jullie kunnen voor de familie wel een surprise maken! Of voor opa en/ oma. En dan misschien iets met chocolade letters. Om in de trend te blijven 😅
Een ballon inpakken met papier mache en er dan een buik van maken ofzo een tut is zo ook heel makkelijk te doen.
veel plezier alvast in elk geval Ik zou gewoon wat extra kadootjes in de zak doen, waaronder een boek voor Opa en Oma.
Gefeliciteerd met jouw zwangerschap! Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om voor mijn man een surprise te maken om zo de zwangerschap aan de rest van de familie bekend te maken. In meerdere opzichten vind ik dat wat vreemd, maar vooral omdat het niet in overleg met jouw vriend gaat. Hij wordt op dat moment overvallen met het feit dat jij dus op jouw manier aan de familie wil laten weten dat jullie een kindje gaan krijgen. Probeer het eens om te draaien: zou jij het waarderen als jouw vriend dat zou doen, dus zonder dat jij ervan op de hoogte bent dat jullie het die avond aan de aanstaande opa's en oma's gaan vertellen? Het is zo'n bijzonder moment om het aan jouw (schoon)ouders te vertellen. Ik zou daar dus echt SAMEN iets van maken en niet zonder zijn medeweten zelf iets regelen. Jullie zouden bijvoorbeeld een (extra) surprise kunnen maken voor de aanstaande opa en oma. Je zou dan iets voor jouw (schoon)ouders kunnen kopen dat te maken heeft met opa/oma zijn. Succes!
Dank je wel Mijn vriend weet ervan en vind het ook een goed idee. We zijn blijkbaar gewoon een beetje vreemd
Huh, maar dan weet jouw vriend dus al dat je hem hebt getrokken EN je hebt het idee van de surprise al aan hem verraden?!
Wat een geweldig leuk idee!!! Ik zou een kijkdoos maken met een babykamer erin. Of een ooievaar met een zak in zijn snavel waar een baby uitsteekt. of een bloemkool. Zoiets
Je kunt van plastic kopjes een bolle buik maken. Er zijn tig tutorials hoe je er een sneeuwpop van kan maken. Alleen pas je het dan aan naar een halve bol. Stuk papier er achter en iets er in
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de choco letters een leuker plan vind dan mijn eigen idee😂
Ik vind het een heel leuk idee, niets vreemds aan. Ieder zo zijn manier toch? Ik zag al veel leuks voorbij komen, ik dacht na het lezen van je vraag aan: - Een redelijk 'gewone' surprise maken maar dan met de kado's verwijzen naar de zwangerschap. Wat voor kado's? Bijvoorbeeld een lijstje met de echo er in, spulletjes met I love dad, een boek voor aanstaande vaders (ik heb die van Beau van Erven Dorens bij de kringloop vandaan gehaald), of simpelweg een (klein) canvasdoek waarop je schildert of schrijft: wij zijn in verwachting. Dan kan hij het eerst zelf uitpakken en dan als shockeffect vervolgens omdraaien naar de familie. - Een wat grotere aanpak is een kado voor de ouders zelf maken en die aan hun laten geven door een piet. Kennen jullie iemand die die avond toevallig piet speelt, vraag diegene dan of hij/zij 1 tel bij jullie langs wilt komen om binnen te vallen en het kado aan ouders te geven en dan weer te gaan. Kado kan dan wederom weer een lijstje met echo, een doek, of een opa en oma boek zijn.. Succes met een leuk plannetje bedenken en gefeliciteerd met je zwangerschap!
Wij hebben het twee jaar geleden ook met Sinterklaas laten weten. Alleen heb ik dan een surprise gemaakt voor mijn ouders. Mijn vader wilde graag een familiefoto en die heb ik mijn oudste laten tekenen maar dan met een extra baby erop. En dan met een gedicht erbij dat er familieuitbreiding onderweg was. Iedereen vond het erg leuk.