Ademstop

Discussie in 'Prematuur' gestart door Willemijntje19, 22 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,
    Ons zoontje is randprematuur geboren. De vliezen waren al langer gebroken waardoor ons zoontje na de geboorte erg ziek is geworden en opgenomen met verdenking van neonatale sepsis. Na een week anti biotica mocht hij mee naar huis. Nu werd hij afgelopen week wat verkouden en dat vond ik al spannend, omdat hij nog maar 5 weken oud is. donderdag avond begon ons zoontje ineens erg te huilen en ineens viel hij helemaal stil en werd hij helemaal blauw. Toen heb ik tegen mijn man gezegd ik bel een ambulance, blaas jij heel hard in zijn gezicht en dat hielp, hiervan schrok ons zoontje en begon hij weer iets te ademen, maar viel dan ook steeds weer helemaal weg. Dus wij moesten erg ons best doen om hem bij te houden. We waren erg bang dat hij er tussenuit glipte. De andere kinderen stonden er om heen te huilen. Toen de ambulance broeders er waren gebeurde t ook nog weer. Toen is hij mee genomen naar het ziekenhuis. Gelukkig sindsdien veilig aan de monitor. Hij mocht gisteravond wel weer van de zuurstof dat is goed teken. En vannacht geen gekke dingen op de monitor dus heel misschien mag hij zelfs vanmiddag naar huis. Oorzaak is gebleken uit een test dat hij rhino virus heeft. Dat geeft bij gezonde mensen gewoon verkoudheid, maar bij te vroeg geboren baby’s kan dat heel vervelend zijn. Ik merk dat ik het heel erg eng vind om vandaag of morgen naar huis te gaan, bang voor herhaling. Mijn vraag, wie heeft ook zoiets mee gemaakt met haar baby? En hoe kreeg je weer het vertrouwen terug? Ik ben ergens heel bang dat hij iets onderliggends heeft, maar de artsen vinden dit wat hij heeft gehad heel goed kunnen passen bij een te vroeg geboren baby die ziek is van een virus. Bedankt voor het lezen.

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hi Willemijntje, wat schrikken is dat voor jullie zeg. Hier ook premature baby’s gehad met rs virus. ‘Gelukkig’ waren ze nog net in het ziekenhuis. Dus niet helemaal vergelijkbaar. Maar heel spannend die ademstops. Het enige wat ik kan zeggen is; ik hij minder verkouden en weer opgeknapt. Dan zal het inderdaad wel goed gaan. Anders hadden jullie al eerder problemen gemerkt in de eerdere weken. Zou je een nachtje mogen blijven bij je kindje op een kamer om het zelf te ervaren, maar wel de verpleging in de buurt?

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wat een nare ervaring voor jullie!

Hier in de wijk hebben ze een intensiever controle programma vanuit het consultatiebureau voor ouders van pasgeborenen die behoefte hebben aan extra zekerheid.

De wijkverpleegkundige komt dan wekelijks bij je langs en controleert in een paar minuten de gezondheid van de baby en is dan beschikbaar voor vragen.

Misschien heb je wat aan die extra ondersteuning.

4. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je berichtje en het delen van je ervaring. RS virus lijkt me ook erg heftig. We hebben inderdaad een nachtje verbleven op een eigen kamer zodat ik t vertrouwen weer wat terug kreeg. Bedankt!

Iris86 vindt dit leuk.
  5. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Dat is een hele goede tip! Ik heb het aangegeven bij onze kinderarts en zij gaat dit voor ons communiceren met ons consultatiebureau. Bedankt voor je reactie!

Berte vindt dit leuk.
  6. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Mijn oudste dochter heeft dit ook gehad toen ze 7 weken oud was. Ze is hier toen ook voor opgenomen geweest en heeft aan de monitor gelegen. Ik vond het ook doodeng maar na die week heeft ze het nooit meer laten zien. Snap heel goed hoe lastig het is om het vertrouwen terug te vinden zeker na de weg die je hebt moeten afleggen. Dikke knuffel ❤️

7. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je berichtje! Och het zat en zit jullie ook niet mee :(
    Fijn om te horen in elk geval dat ze het daarna niet weer heeft gehad. Heel fijn!
    Ik durf momenteel amper te gaan douchen oid. Het vertrouwen moet echt nog even terug komen idd. Hebben ze bij je dochter toen nog een reden genoemd waardoor het gebeurt zou kunnen zijn? Bij ons werd als reden genoemd dat virus en ook had hij net een poosje daarvoor een flinke fles op, ik geef hem eigenlijk borstvoeding, maar we hadden het idee dat hij niet goed dronk, dus we hadden hem een fles bij gegeven, maar dit kwam hem erg omhoog. Dus waarschijnlijk een combinatie van het ziek zijn, het omhoog komen van voeding en het feit dat hij al een moeilijke start had, dat werd hem even teveel en kreeg hij een ALTE. Ik merk dat ik het alsnog lastig vind om het een plekje te geven, maar het gaat nog wel komen. Onze 2e dochter heeft ook ademstops gehad, maar dat was in de eerste weken toen heeft ze wegens zuurstoftekort bij de bevalling 3 weken op de nicu gelegen en dat was toen toch anders, want dan waren we al in het ziekenhuis met verpleegkundigen erbij etc.
    Hoe is het nu met jou? Ik hoop heel erg dat je kleintje nog een mooie poos bij je in de buik mag blijven zitten!! ❤️

Deel Deze Pagina