Mijn, eigenlijk nog, dreumes veranderd weer eens zijn slaapgewoontes dit topic plaats ik bewust hier omdat het me lijkt dat de meeste kinderen wat later rommelen met het middagslaapje. Hij gaat s avonds vrij laat slapen. Tussen 20:00 en 20:30. Dit vind ik prima. En hij ook. Hij is moe, maar niet te moe. Maar nu: s morgens wordt hij steeds vroeger wakker. Ergens tussen half 6 en half 7. Best een kort nachtje als ik hoor dat veel kindjes de klok rond slapen. Overdag slaapt hij zo'n 2 a 3 uur. En dat slaapje begint ergens tussen 12 en 13 uur. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Toch wakker maken 's Middags?
Dat komt soms voor. In slaap vallen is dan lastiger, duurt langer. Denk je dat eerder in bed leggen voor langere nachten zorgt? Zijn bedtijd heeft geen invloed op hoe laat hij s morgens wakker wordt. Tenminste niet als hij een keer later of een keer vroeger in bed ligt. Misschien als je bedtijd consequent veranderd wel.
Dat vraag ik me af idd. Maar het gaat zo tegen mijn gevoel in. (hij was een lastige slaper) Vandaar mijn topic. Als hij tussendoor wakker wordt en huilt wil hij er ook echt niet uit. Gaat weer liggen slapen waar ik bij sta. Als ik hem er dan wel uithaal is ie helemaal uit zijn doen.
Hier hetzelfde ik wilde het niet maar de slaapjes overdag lijken steeds langer te worden; 3 uur en soms zelfs 3,5. We maken haar nu na 2 uur wakker. Ee hadden ook niks meer aan de middag als ze pas om 15.30u wakker werd.
Door zijn lange middagslaapje haalt hij zijn slaap weer in. Als dit een goed schema is voor jullie zou ik het niet perse veranderen. Vind je het niet fijn zo zou ik hem overdag toch korter laten slapen en savonds eerder naar bed.
Ik zou hem een proberen om om half 12 (of eventueel 12 uur) smiddags in bed leggen en maximaal 2,5 uur laten slapen. En dan savonds weer om half 7/7 uur naar bed. Grote kans dat hij s'ochtends dezelfde tijd weer wakker wordt, maar dan heeft hij wel meer slaap gehad.
Hoe lang doet hij dit nu? Mijn kids zijn goede slapers, maar hebben heel soms wel eens een rommelweek. Daarna gaat het weer maandenlang goed. Dit kan dus ook even een korte fase zijn hè?
Das waar, Frisbie. Ik denk dat hij nu een week lang vroeg wakker is. Meestal was het 07:00, maar nu is het ergens tussen half 6 en half 7, zoiets. Maar hij rommelt in de ochtend al een paar weken. Wordt om het half uur huilend wakker, maar slaapt na een korte troost weer verder. Maar wel erg vermoeiend voor mij, want soms al vanaf 05:00 in touw. @pientje. Zijn avondbedtijd vind ik prima. Maar alleen het vroege wakker worden in de ochtend stoort me. @Frannie: En is het nu veranderd? Slaapt ze de nacht langer? @misa: maar dat past juist niet zo goed in ons leven. Avondbedtijd heb ik geen problemen mee. Ik vind het juist wel gezellig. Samen de hond uitlaten, in bad.
Wij hebben het hier ook een tijd gedaan en ja het is lastig. Maar tijdelijk prima te doen. En de enige manier om een langere nacht te krijgen is eerder naar bed....
Ze slaapt nu wel eerder in. Waar het eerst 20u-20.30 werd slaapt ze nu rond 19.30u Ze is meestal tussen 6 en 7.30 wakker. Ik wil dat ze tegelijk met grote zus gaat slapen zo rond 19.15-19.30
Hier slaapt dl eigenlijk altijd van 19.00 tot 7.00 uur. Een maand geleden werd ze ook steeds vroeger wakker. Meestal een uur of half 5 /5 uur. Ze was dan ook klaarwakker en wilde eruit en ontbijten. We zijn haar middagslaapje gaan inkorten. Ze slaapt nu max 2 uur en soms slaat ze het slaapje over. Sindsdien slaapt ze de nachten weer van 19.00 tot 7.00 uur.
Ik zou hem toch eerder op bed leggen. Hier hebben ze ook een fase gehad waarbij ze 's ochtends heel vroeg wakker waren. Dit duurde een aantal weken, toen waren ze trouwens net 2. Een middagslaapje hebben ze nog echt nodig, dat merk ik goed, dat zal waarschijnlijk bij jouw zoontje ook het geval zijn.
Onze zoon is echt een lastige slaper. Sliep smiddags ook makkelijk 3 uur. Heb dat zelf voor hem ingekort. Na 1,5 uur maak ik hem wakker. Nu probeer ik vaak het dutje over te slaan: resultaat.Hij slaapt eerder. Valt ook beter in slaap en slaapt de nacht ook beter. En wordt 7:30 wakker meestal.
Hier ook sinds een maand (ze zijn nu bijna 23mnd). Wij hebben ook het middagslaapjes ingekort, ook al ging dat bij mij ook eerst tegen mn gevoel in. Maar ze sliepen soms pas om 21.15 en dan om 6u wakker (of 5.45...). Overdag pakten ze dan wel eens 4u! Nu dus overdag max 2,5u. En nu slapen ze wisselend: soms tot 6.30/45 en soms ook nog steeds maar tot 6.00 (vanochtend). Oja, we hebben voor ons zelf een slaaptijd gezet, dus tussen 12.30 en 15.00. Soms slapen ze meteen in en slapen ze dus 2,5u en soms slapen ze pas om 13.30 en slapen dus maar 1,5u. Maar we maken dus altijd om uiterlijk 15.00 wakker.