Hoeveel rompers

Discussie in 'Babyuitzet' gestart door TotosDawn, 3 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TotosDawn

TotosDawn Niet meer actief

Hallo!

Het verbaast me om op heel veel lijsten te lezen dat je maar 3 rompers per maat nodig hebt. Je hebt toch al gauw bijna 2 rompers per dag nodig of zie ik dit heel verkeerd?

Hoeveel hebben jullie per maat aangeschaft?

Alvast bedankt!

2. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Oh dat weet ik niet meer, maar wij hadden altijd een ENORME stapel. Net als slabjes, washandjes en hydrofielluiers.. je hebt er nooit genoeg. ;)

4. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Met 3 kom je nooit toe behalve als je ze echt elke dag meteen weer uitwast en droogt. Ik heb er een stuk of 10: 1tje aandoen, 1tje als reserve in luiertas, 1tje reserve bij gastouder, 1 of meer in de wasmand met vuile was, 1 of meer in de wasmachine, 1 of meer aan het droogrek, enkele in de ladenkast, ... Kom je al gauw aan een tiental.

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ligt er ook aan over welke maat je het hebt. Maat 50 kunnen ze zo uit gegroeid zijn dus een beetje jammer om dan super veel dingen te hebben, maar vanaf maat 62 zaten we wel altijd ruim in de spullen. Ook hadden we hier zo vroeg nog geen spuitluiers ofzo, dus wel eigenlijk bijna altijd wel maar 1 romper per dag. (en zeker 1-2 een wasmachine per dag)

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb er een stuk of tien en dat is echt genoeg. Voor elke dag één en een paar reserve. Ik was zo'n vijf machines per week en ik heb verschillende kleuren rompertjes zodat er altijd wel een paar op tijd gewassen worden. Met de maat weet je het nooit. Verschilt enorm per merk. Mijn zoon heeft tot week 9 maat 50 gedragen. Hij is nu ruim drie maanden en maat 56 begint wat krap te worden. Volgens de curve is hij precies gemiddeld qua lengte en gewicht. Rompers van de Hema (stretch) maat 50/56 kunnen ze best lang aan.

7. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb er 6 in maat 50, 12 in 56 en tot nu toe 10 in 62. Volgens mij kan je nooit rompers te veel hebben :D

8. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Stuk of 15 in maat 50-56. (van de hema).

9. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Als je allemaal rompertjes in dezelfde kleur koopt is het afhankelijk van hoe vaak je de was doet. Ik heb in de kraamweek wel eens 6 verschoningen in 1 nacht gehad... Ik zou dan ook voor 7 rompertjes per maat gaan. Heb je een schone baby, dan hoef je maar eens per week voor de baby te wassen. Anders heb je in elk geval altijd genoeg. Niets zo vervelend als midden in de nacht alles onder de poep en geen schone kleren hebben.

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    10-15, zeker met kleine ongelukjes is 3 wel heel weinig...

11. TotosDawn

TotosDawn Niet meer actief

Dank jullie wel!! Ik ga in ieder geval maar uit van zo'n 8 rompers per maat. Dus ik heb nog wel wat shoppen te doen :D

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier begonnen met 10-12 neutrale rompers, omdat we het geslacht niet wisten. Wel van allerlei verschillende winkels, dus de maten vielen heel verschillend. Babydump sloot bv. gelijk goed aan en Zeeman kwam tot aan z'n knieën. Toen hij geboren was, was het na een paar weken al erg warm, dus toen nog een hele stapel jongens rompers bijgehaald in maat 50/56. Denk dat ik er uiteindelijk zeker 20 had, maar hij kon ze nooit allemaal tegelijk aan, omdat ze zo verschillend van grootte waren.
    Die van Hema bevielen me inderdaad wel het beste en heeft hij ook het langst gedragen, zeker de stretch rompers!

Deel Deze Pagina