Adeno-virus begin zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bemy, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Hallo,

begin gelijk met de details;
    vrijdag 31 mei eisprong gevoeld, na 6 dagen harstikke ziek (buikgriep dit was 06 juni) daarna 10 juni hevige buikpijn, dinsdag 11 juni zwangerschaptest licht positief.

Tussentijds bij de dokter geweest bloed geprikt en ontlasting afgegeven, in het bloed bleek dus ook HCG waarden verhoogd

en nu uitslag van mijn ontlasting blijkt dat ik het adeno-virus gehad te hebben ?

is dit echt pure toeval allemaal en kan dit schadelijke effecten op mijn zwangerschap hebben want het valt precies te samen ?

daarna na 12 dagen na eisprong gaf de clearblue test 2-3 weken aan ? zou ik dan toch langer zijn of meer kans op een tweeling ?

alvast bedankt.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Bemy,

ik moet zeggen dat ik dit niet weet. Ik heb het proberen op te zoeken, maar ik kom niet verder dan dat zwangere vrouwen vatbaarder zijn voor deze infectie en dat de incubatietijd 2-14 dagen is. Dus als je het al gehad hebt, ben je langer geleden besmet, dus waarschijnlijk vóór je zwangerschap. Ik zou me niet druk maken. Het is ook nog zo dat er vóór de 5 weken geen/minimale uitwisseling is tussen jou en je kind.
    Over hoe ver je bent durf ik geen uitspraak te doen, ik vind Clear Blue trouwens ook niet zo betrouwbaar.

Groetjes Brigitte

3. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Bedankt alvast ook voor het plaatsen van je eerste indruk. Ben er wel wat door aangedaan. Omdat we de laatste jaren veel pech hebben met allerlei dingen, vond ik nou net deze combinatie ziek en zwanger helemaal niet zo leuk. Wil stiekem heel blij zijn maar durf nog niet zo goed.

Misschien is het ook wel een geluk bij een ongeluk want had een afspraak voor een hysterscopies onderzoek afgezegd omdat ik ziek/griep had en later die dag testte ik zwanger.

Groetjes,

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    ja zeker, spannend dan allemaal, zeker in het eerste trimester duurt het wachten zo lang... Ik duim gewoon met je mee hoor!

5. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    dankjewel :)

Deel Deze Pagina