Ik heb een maand geleden de diagnose Adenomyose gekregen. Dat is endometriose, maar dan alleen in de achterwand van de baarmoeder. Ik kreeg als advies om te zorgen dat ik zo snel mogelijk zwanger raak. Zijn er meer mensen die dit hebben en hoe is dit bij jullie verlopen? Kon je zwanger raken en ging dat moeilijk? Ik zit met zoveel vragen, maar ik hoor alleen maar mensen over endometriose en nooit over Adenomyose...
ik heb er nog nooit over gehoord! Maar jullie hebben dus een kkinderwens. waren ze bij de gyn iet bereid jullie te helpen? Een vriendin van mij had wat baarmoederproblemen waardoor ze misschien moeilijker zwanger zou kunnen worden en die heeft voor de zekerheid iui gekregen (en is nu dus zwanger in ronde 1)
We zijn nu gewoon aan het klussen en over 3 maanden moet ik terug! Als ik dan nog niet zwanger ben gaan ze een vruchtbaarheidsonderzoek doen. Wikipedia zegt er dit over btw: Adenomyose is endometriose in glad spierweefsel. Bij endometriose komt baarmoederslijmvlies voor buiten de baarmoeder. Als het baarmoederslijmvlies zich in de spierwand van de baarmoeder bevindt dan spreekt men van adenomyose uteri of endometriose interna. Ook in het septum rectovaginale kan adenomyose voorkomen. Bij adenomyose vind je bijna altijd spierweefsel in de biopten. Terwijl dit bij endometriose niet het geval is.
Hoi Michanda Zelf heb ik nog nooit van adenomyose gehoord, terwijl ik als verpleegkundige op een gynaecologie afdeling werk... Maar wel fijn dat de gyn jullie gaat helpen mocht je over 3 maanden nog niet zwanger zijn. Ik zie in je banner dat je nu 2 dagen overijd bent, spannend! Hopelijk snel een posi test! Groetjes, Caitlin