Vanochtend mijn kleine meid getempt voelde wat warm aan nu blijkt ze 38.4 te hebben. de plannen zijn vandaag om naar Safaripark beekse bergen te gaan maar...... wat zouden jullie doen? weggaan of thuisblijven? Ik denk zelf dat het door een tandje komt, gister 4 volle luiers, en ze kwijlt ook erg en zit steeds met haar vinger in haar mond. Ze eet en drinkt goed, net nog een bruine boterham op en ligt nu weer ff te slapen. ben benieuwd wat jullie zouden doen, vindt het zelf z´n twijffel geval aangezien ze met 38.4 ook gewoon naar het kdv mag, boven de 38.5 moeten ze thuis blijven.
Ik zou niet gaan. Voor een dagje dierentuin moet zo'n kleintje toch wel fit zijn vind ik. Zou haar verder niet binnenhouden, wandelen of even in de tuin spelen kan wel zolang ze het zelf wil. Let wel op dat ze haar warmte goed kwijt kan, vooral nu ze koorts heeft.
Zolang je kleintje zich goed voelt is er geen reden om thuis te blijven. ( volgens de huisarts hier) Alleen als ze zich niet fit voelen dan wel lekker thuis blijven.
Als jullie voor haar er naartoe gaan en ze is hangerig en heeft er last van, dan zou ik niet gaan. Voelt ze zich verder prima, dan zou ik gewoon gaan. Kinderen krijgen nou eenmaal snel koorts en daar hoeven ze helemaal geen last van te hebben. Wij moesten laatst ons dochtertje van 3 ophalen bij het kdv omdat ze 39,4 had, maar ze had echt nergens last van! Bleek de zoveelste oorontsteking te zijn, maar blijkbaar was de koorts de enige reactie en voelde ze zich verder prima!
Lijkt ze ziek, voelt ze zich ziek en is ze een kindje die makkelijk gaat slapen in de wagen en in de auto? Als ze zich prima lijkt te voelen, en makkelijk slaapt, zou ik weggaan. Voelt z zich zielig, heeft ze slecht geslapen, lijkt ze pijn te hebben, slaapt ze nooit in de wagen, dan zou ik thuisblijven of iig in de buurt blijven. Ons meisje was op vakantie ziek met koorts, door doorkomende hoektanden. we hebben ons schema aangepast, kortere uitstapjes want ze was echt ziekjes en dochter slaapt niet onderweg. Maar binnenblijven hoeft natuurlijk niet, je kan ook iets rustigs in de buurt doen. Kinderboerderij is een stuk minder belastend als beekse bergen. Bovendien waren de geitjes in beekse bergen de grootste hit bij onze dochter toen
Dat is het nou juist ze is ook fit, vrolijk, eet en drinkt goed.....lijkt of ze niets mankeerd behalve dan verhoging heeft. het is dat ze warm aanvoelde anders had ik haar niet eens getempt. Tuin hebben we niet. Ze ligt nu te slapen als ze zo wakker wordt temp ik haar nog eens.
Ze is gewoon fit, temp. is niet erg hoog,ze is geen piepjonge baby meer dus ik zou gewoon lekker gaan. En ze hebben ze snel verhoging/koorts kan ook best van een kiesje zijn op deze leeftijd.
Binnenblijven zou ik bij koorts niet per definitie doen (frisse lucht is ook dan echt alleen maar goed), echt een uitje zou ik vooral ook van haar bui/eten/algehele gemoedstoestand laten afhangen en de hoogte van de temp.