Wat doen jullie aan de pijn bij tandjes krijgen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bordes, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bordes

bordes Lid

12 aug 2007
    85
    1
    0
    Ermelo
    Hoi allemaal,

Mijn zoontje van 6 maanden heeft nu 1 tandje onder. Dat ging vrij goed qua pijn. Maar de boventanden zie je gewoon zitten, maar zijn nog niet door. Nummer 2 aan de onderkant is ook te zien, maar komt maar steeds niet door.
    Hij heeft er echt last van. Alsmaar huilen, hij zegt alsmaar au, doet alsmaar zijn handje in zijn mond.
    Ik geef chamodent van VSM en Dentinox smeer ik erop, maar het helpt niet genoeg.
    Wat doen jullie eraan?

Groetjes Emma

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Een bijtring uit de koelkast(of vriezer, hangt er vanaf welke je neemt) om lekker in te bijten helpt ook tegen de pijn. Hier hielp dentinox voldoende...Anders weet ik het niet....

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft er gelukkig nauwelijks last van (heeft nu 6 tanden en weer met 2 bezig) maar hij vindt het wel heel fijn om koude stukjes komkommer te krijgen. Misschien is dat met 6 maanden nog wat vroeg maar wel een aardige om te onthouden

4. Zinaatje

Zinaatje Lid

8 feb 2008
    84
    0
    0
    Hier helpt ook niks, van de 4 ondertandjes heeft ze niet veel last van gehad maar de boventandjes oeff, ze kwamen alle 4 tegelijk door, en niks hielp, dentonix niet, vsm niet, bijtring gooit ze weg.
    Was gewoon doorbijten tot ze doorkwamen.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre krijgt nu haar 2e ondertandje, ze heeft er behoorlijk last van, van de eerste helemaal niet!
    Ik heb over gengigel goede dingen gelezen, zijn daar ervaringen mee?

6. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Hier ook niets gedaan. Patrick kreeg 4 tanden in één keer en dat was een behoorlijk vervelende periode (veel poepluiers, huilen, jammeren, niet slapen etc.). We hebben hem proberen te troosten en koude hapjes te geven (bijv. fruithapje uit de koelkast) en dat hielp wel even. Nou heeft hij 6 mooie tanden en geen last meer (voorlopig) :D.

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik smeer altijd eerst dentinox in haar mond en geef dan ook gelijk een zetpil, tegen de tijd dat de dentinox is uitgewerkt ,werkt de zetpil al.

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

wel knap overigens dat je kindje van 6 maanden au kan zeggen ;)

denk dat alle tips wel genoemd zijn.. idd een stuk wortel/komkommer koud in de koelkast leggen en m in zn handje geven helpt hier best oke

9. me24

me24 Actief lid

9 mei 2007
    121
    0
    0
    Haarlem
    Gengigel baby er op smeren. Echt super, dentinox werkt hier ook niet. Maar dit wel, je kunt het kopen bij sommige apotheken en via internet (maar de apotheek kan het ook altijd bestellen voor je). Sterkte, want het is een rottige periode.

Deel Deze Pagina