ons meisje is er nog niet. het duurt nog ongeveer 8 weekjes maar gisteren kwam ik de kamer binnen en zei ik hoe leuk ik het idee vind om zodra het mag (paar maanden oud) ons meisje oorbelletjes te laten schieten.. en meteen hoor ik opmerkingen als.. wat belachelijk.. laten we haar dan ook maar meteen tatoeeren en een tongpiercing zetten BlaBlaBla .. mijn vriend is er dus echt tegen.. hij zegt dat moet ze maar zelf beslissen als ze oud genoeg is... nu is het zo dat ik het toch laat doen wat hij er ook van zegt... ik vind het gewoon hartstikke normaal.. en juist goed om het te doen als ze zo klein zijn.. dan zijn ze er aan gewend, en kunnen ze de oorbelletje niet zelf eruit trekken... en ik vind het gewoon ook hartstikke schattig staan bij een meisje.. maar nu wilde ik weten wat jullie ervan vinden?? oorbelletjes bij een baby van een paar maanden oud?? zijn jullie hier ook tegen? of juist niet?
volgens mij mag dat in NL pas vanaf een bepaalde leeftijd, ik dacht 4 jaar, maar echt niet al met een paar maanden. ik vind het ook superschattig staan overigens maar wel zielig, ik zou het niet doen.
Sorry hoor, maar ik vind dat dus hardstikke zielig bij zo'n jong babytje! Ok, het staat misschien schattig, maar dat is toch puur en alleen voor de volwassenen? Zo'n kindje boeit het zelf echt niet of ze al oorbellen in heeft of niet! Als je moeilijk kan wachten tot ze het zelf aangeeft, wacht dan toch op zn minst een jaar of 4. Waarom zou je het doen? Zo zonde voor zo'n onschuldig, gaaf kindje! Zielig ook dat schieten! Doet toch best even pijn! En dat allemaal omdat mam het zo mooi vind??? Ik geef je vriend groot gelijk!!
ik ben het met je vriend eens. Als ik gezegend zou zijn met een dochter dan krijgt zij pas oorbellen wanneer zij er om vraagt. En dan ook niet na 1 keer vragen, nee pas wanneer ik gek word van het gezeur. Het is geen modepopje
Ieder heeft natuurlijk zijn eigen mening. Ik persoonlijk vindt het heeelll schatig staan Kon niet wachten tot ze 6 maanden werd. Bij DA kan het gewoon vanaf 6 maanden. Over het pijn, mij dochter heeft er helemaal geen last van gehad ze was heel erg vrolijk erna Maar als mij man het niet had gewild, had ik het niet gedaan.
Ik vind het niet staan bij een jonge baby, niet nodig en daarnaast ontzettend zielig. Ik vind de prikjes (inentingen) die ze krijgen meer dan zat geprik. Misschien als je meisje er is dat jij er anders over denkt. Ik moet er niet aandenken om mijn zoontje pijn te doen (al is het maar een seconde) voor iets wat niet nodig is en om iets wat alleen maar voor je eigen plezier is. Daarnaast vind ik het geen gezicht bij babies. Maar goed, dat is weer een persoonlijke voorkeur. Ik vind ook dat kindjes zelf moeten beslissen als ze oorbellen willen. Ik heb op 5 jarige leeftijd besloten dat ik graag oorbellen wilde en dat gebeurde toen. Ik was oud genoeg om zelf te beslissen en oud genoeg om ze er niet uit te trekken.
Naast het feit dat ik het sneu vind,vind ik het ook ordinair staan oorbelletjes bij die hele kleine meisjes (en jongetjes net zo). Tja, het is heel persoonlijk maar ik heb nooit begrepen waarom de oortjes van kindjes worden toegetakeld zonder dat ze daar zelf iets over te zeggen hebben. Het is wel een permanente wond die je aanbrengt. Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook gaatjes in mijn oren maar die zijn erin gekomen toen ik 16 was en dus echt zelf mocht en kon kiezen. Nee, ik geef je vriend volkomen gelijk.
Ik ben het ook met je vriend eens. Ik vind het zoiezo geen gezicht om een baby te zien met oorknoppen in en ik vind dat iemand zelf moet kiezen of ze gaatjes wil of niet. Straks wordt het een jongensmeisje wat niet met poppen speelt maar graag in de bossen en wil ze geen gaatjes. Dan zit ze er maar mooi mee omdat mama het zonodig moest. Ook vind ik dat je het niet kunt maken tegenover je vriend om het wel te doen terwijl hij erop tegen is. Het is jullie kind en jullie moeten keuzes samen maken. Het is niet wat je wilt lezen denk ik hahaha, maar dit is mijn mening
Je vraagt onze eerlijke mening en mijn eerlijke mening is: ik vind het geen gezicht bij kinderen onder de 7. Ik vind het zelfs asociaal staan. Inderdaad, ze moeten er zelf maar om vragen en dan - als ze het echt willen - mag het ook. Maar je gaat zo'n gaaf mooi babietje toch niet moedwillig gaten in d'r oren laten schieten? Bovendien vind ik dat de vader hier wel degelijk iets over te zeggen heeft. Andersom moet jij er toch ook niet aan denken dat hij bepaalde meningen van jou aan je laars lapt? Dat je bijvoorbeeld borstvoeding wilt geven, maar dat hij haar gewoon flesjes geeft? Want zo onomkeerbaar is het dus mooi wel. Naja, mijn mening is wel duidelijk denk ik: niet doen!
wat kiwi1 zegt denk ik ook, wie weet denk je er heel anders over als je kindje er is. dan kun je niet aanzien dat ze huilt en al helemaal niet onnodig, waarschijnlijk wil je het dan zelf niet eens meer
Sorry, ik vind het ook vreselijk.....Haar pijn laten lijden omdat jij het zo schattig vind staan.....Nee, ik zou lekker wachten totdat ze er met een paar jaar zelf over begint. agnes
Ik persoonlijk zou het ook nooit doen als ze nog zo klein zijn. Niet alleen zijn bij mij mijn oren in het begin flink ontstoken geweest (hoewel het gebeurd is door een professioneel iemand met steriel materiaal) en zou ik dit absoluut willen vermijden bij een babytje van mij maar verder vind ik het ook echt geen zicht. Bovendien moet je voor zo'n beslissingen toch alle twee akkoord gaan, vind ik. Maar goed, dat ben ik...
ik vind het ook heel mooi staan. vindt het schattig staan. lijken ze tenminste op meisjes. als ik een dochtertje had, dan zou ik het ook een paar maanden oud laten zetten. voor mij geen probleem. en het is maar eventjes als ze pijn krijgen. babies krijgen toch ook prikjes.
Ja, baby's krijgen prikjes omdat het ze beschermt tegen ziektes, dus die prikjes hebben een belangrijke functie. Gaatjes in de oren van een baby schieten heeft maar 1 functie: mama blij maken. Geen sterke vergelijking.
Inderdaad, het is een vergelijking van niks De enige wie je blij mee maakt met gaten schieten is de moeder, het kindje maak je er echt niet blij mee. En als je pech hebt gaat het ook nog onsteken
Dus? Ik vind de pijn van de prikjes erg genoeg en geen haar aan mijn hoofd denkt om mijn zoontje onnodig meer pijn te doen. En waarom? Omdat moeders het schattig vindt staan. En daarnaast vind ik het ook een tikkeltje ordinair. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Daar hoeft niemand mee eens te zijn.
Ik ben het ook met je vriend eens hoor... Ik vind het nogal egoistisch van je eerlijk gezegd als je haar oorbelletjes laat schieten enkel en alleen omdat jij het zo mooi vind...Het doet zeer en dat vind je kindje niet leuk... Ik vind het volkomen onnodig om dat te doen...
Hahaha laatst is hier ook een topic over geweest en volgens mij kwam die stomme vergelijking met prikjes ook ter sprake. Belachelijk. Maar goed, ik vind het ook geen gezicht. Waarom een baby niet zo puur laten zoals ze ter wereld komen, totdat ze zelf aangeven dat ze graag oorbellen willen? En dan nog... Ik denk dat ik zelfs mijn dochter geen oorbellen zou geven als ze 7 zou zijn, maar pas als mijn dochter in de puberteit zou komen (de leeftijd waarop oorbellen dragen voor mij pas echt interessant werd). Maar sowieso ben ik er fel op tegen om een (onbelangrijke) beslissing te nemen voor je eigen kind voordat je kind daar inspraak over heeft.
Zal je zien, laat je je dochter als baby oorbellen schieten, zijn ze 18 en blijken ze het geen bal aan te vinden. Zit ze daar met gaten in haar oren. En pijn laten lijden omdat mama het wil? Sorry, pure egoistme