Eind oktober loopt mijn contract af en zou ik eigenlijk een vast dienst verband moeten krijgen. Helaas is er weinig werk en ben ik dan al 5 maanden zwanger dus het moet gek gaan, willen ze me houden. Nu is mijn vraag; als mijn contract nu niet verlengd word ivm te weinig werk, heb ik dan recht op een soort van uitkering ofzo? Mijn vriend ziet t al helemaal niet zitten zo qua financieen.. Hoop dat jullie hier een antwoord op weten!
ja hebt recht op een ww-uitkering, en vanaf 6 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum, krijg je een wazo uitkering (zwangerschapsuitkering van 16 weken) kan je ook allemaal vinden op: www.uwv.nl groetjes..
als jij voorafgaand aan je werkloosheid van de 36 wkn er minimaal 26 gewerkt hebt , heb je recht op een ww uitkering van minimaal 6 mnd voldoe je aan de 4 uit 5 jaar gewerkt plus die 26 uit 36 wkn dan heb je langer recht op een uitkering (70% van je laatst verdiende loon) zoals ik het lees loopt eind oktober pas je contract af en ben je tegen die tijd al 5 mnd zwanger dan voldoe je ongetwijfeld aan die 26 uit 36 wkn en heb je dus minimaal recht op een ww uitkering van 6 mnd....na die 6 mnd krijg heb je recht op een bijstandsuitkering... succes meid
Die bijstandsuitkering heb je geen recht op als je een partner hebt die werkt dus je zult alleen de ww hebben, als die stopt dan heb je geen uitkering meer.
Zorg wel dat je al voor je contract eindigt solliciteert. Doe je dat nl niet dan kun je gekort worden op je uitkering (er van uitgaande dat je aan alle eisen van de WW voldoet). Groetjes.
Bedankt mensen! Nu ben ik tenminste wat wijzer geworden. Hoef dus niet bang te zijn opeens zonder geld te zitten.
Wel ruim op tijd gaan regelen, het duurt namelijk ongeveer 6 weken voor het rond is, en dat is minimum!!
dat kan je wel zeggen ja ben nu al 3 mnd voor mijn nichtje bezig, nu is het eind eindelijk in zicht heb bezwaarschrift alles moeten schrijven omdat ze er bij haar dus vanuit zijn gegaan van 26 uit 39 weken eis(vanaf april is het 26 uit 36 wkn) en omdat zij lange periode in het ziekenhuis heeft gelegen 2x met een klaplong werd haar aanvraag afgewezen ik heb ze zelf op hun eigen regels moeten wijzen en de periode dat ze in de ziektewet heeft gezeten bij de 39 wkn opgeteld zodat ze wel recht heeft op ww maar een bezwaarschrift neemt dus beduidend meer tijd in beslag dan een simpele aanvraag zeg, wat een bureaucratie...nu moet ik alle gegeven weer van haar opsturen en daarbij aan kunnen tonen welke DAGEN zij gewerkt heeft pfff wie houd zijn dagen nou bij?? niemand toch...je kunt toch alleen je loonstrookjes laten zien en je contract etc...wat een gedoe joh wordt je ook niet vrolijk van in de tussentijd zit ze nu al vanaf 27 januari zonder geld