Oei schiet me dit even in het verkeerde keelgat! Omdat er teveel kinderen zijn die de diagnose onterecht krijgen betekent niet dat het hele verschijnsel niet bestaat!! Wat doe je dan een hoop mensen onrecht aan. Een fout die veel wordt gemaakt is dat ADHD betekent dat je kind heel druk is of niet stil kan zitten, terwijl alle kinderen in meer of mindere mate druk horen te zijn. ADHD gaat over de aandacht die je niet op een taak kunt focussen, omdat er teveel indrukken zijn die je hersenen niet kunnen verwerken. De overbeweeglijkheid is daar soms een uiting van, maar hoeft niet voor te komen. Dan spreekt men meestal van ADD, waarbij de persoon dromerig en afwezig over komt. Medicatie is niet altijd de oplossing, omdat de bijwerkingen in sommige gevallen te heftig zijn. In mijn geval heftiger dan de hele 'stoornis' zelf. Gelukkig zijn er veel mensen hier die begrijpen dat dit een sensatiestuk is. Hoe kan het zijn dat dit door een arts is geschreven??
Gelukkig heeft hij het gezegd vóór hij overleed... Erna zou pas echt creepy worden. Meer woorden maak ik er niet aan vuil, aangezien je waarschijnlijk toch niet de moeite gaat nemen het artikel te lezen waarnaar je verwijst. Mocht je dat wel willen doen: hier issie. Praten we daarna verder...
@mamzie, jeetje wat erg dat hij zo wanhopig is! Ik vind op veel momenten de situatie hier thuis erg en stress vol maar jeetje als ik jouw verhaal zo lees pfff wat moet dat je moeder hart pijn doen!
Ik heb hier echt totaal geen verstand van dus kan niet zeggen of het wel of niet zo is..maar ik kan mij echt heel moeilijk voorstellen dat het niet bestaat...misschien wel verkeerde diagnose soms.
Juistem! Om het label klassiek autisme te krijgen moet je Een totaal van zes (of meer) items van (1), (2) en (3) met ten minste twee van (1), en van (2) en (3) elk één hebben. Die diagnose krijg je zomaar niet. DSM-IV criteria voor de Autistische Stoornis En heb je inderdaad levenslang.
Er worden zeker verkeerde diagnoses gegeven, maar aan iemand kunnen zien of ze een vorm van autisme kunnen hebben!! laat me niet lachen. Bij mijn zoon werd op z,n vierde de diagnose odd gegeven, heeft hij jaren mee gelopen op zijn negende werd er pdd-nos gesteld maar was laatst op gesprek bij zijn nieuwe middelbare school en ja hoor daar kwam het al, hij had ook odd!! Ik ben bang dat hem dat nog lange tijd gaat achtervolgen die verkeerde diagnose. Dus kijk daar zeker mee uit, want 3 of 4 jaar is echt nog zo jong dat er nog van alles kan gebeuren.
Of iemand autisme heeft dat zie je ook niet , dat merk je. Knap als mensen beweren dat ze dat wel kunnen. Breek me de bek niet open over verkeerde diagnoses. Voordat ik eindelijk de juiste diagnose kreeg ( klassiek autisme ) zou ik ADHD/borderline hebben. Dochter is 2 jaar geleden getest en zou oppositioneel opstandige gedragsstoornis en een hechtingsstoornis hebben. We hebben een second opinion aangevraagd omdat geen enkele vorm van hulpverlening voor haar aanslaat , en we ook steeds meer richting autisme denken omdat ze qua gedrag en bepaalde maniertjes zo veel op mij lijkt .