ADHD club

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Asil, 22 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Ja maar ook echt zeggen wat ik denk. "wat vind je van dit jurkje" eerlijk antwoord, vraag ik altijd dan kunnen ze achteraf niet jammeren, "ja", "ok geen gezicht".
    Sorry not sorry..

Wij kregen van werk een stomme nespresso beker als je jarig bent. Vroeger chocolade of bloemen. Heb hem weg gegeven, vind er niks aan. Krijg ik van de directie te vraag wat ik van het cadeau vond, eerlijk antwoord? Uhm Ja, ok "geen ruk aan", Hoezo? "ja wat moet ik er mee"? Voor je koffie... "ik drink nauwelijks koffie, heb hem weg gegeven, heb liever bloemen of chocolade", was duidelijk geen populaire mening aan diegene haar gezicht te zien.. Met een "oh" en een gezicht om te kakken vertrok ze...

Op mijn beurt denk ik, als ik zou doen alsof krijg ik elk jaar een beker. Mazzel! Moet dan altijd denken.. He mam, lekker hoor pindakaas op brood, om vervolgens elke dag pindakaas mee te krijgen "want je vind het zo lekker" :roflmao:

cosdy vindt dit leuk.
  2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik hou vaak mijn mond waardoor anderen wel weten dat de reactie niet positief is. Maar ik kan niet schijnheilig mee doen met de rest. Soms reageer ik met opzet met een ander antwoord dan bij de vraag hoort om niet te kwetsen en niet te liegen.

Asil vindt dit leuk.
  3. Smoothie123

Smoothie123 Actief lid

7 apr 2016
    222
    67
    28
    En lompigheid? Herkennen jullie dat?

ben zelf namelijk extreeeem lomp. Ik stoot me heel vaak, heb veel blauwe plekken, laat veel vallen, stoot vaak wat om, maak ook vaak veel kapot. Er zijn al heel wat glazen gesneuveld:oops:
    Kan bv. ook totaal geen vaatwasser inruimen. Alles staat door elkaar. Kopjes scheef, borden scheef….
    Frustrerend en ook wel vermoeiend

Maan14 vindt dit leuk.
  4. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Ik ben lomp als ik moe ben, dan let ik nergens op. Onbekende blauwe plekken heb ik sinds mijn jeugd al een abonnement op. Eert doen dan nadenken. Ben op de basisschool wel eens gevraagd of ik mishandeld werd :roflmao:

5. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.690
    3.129
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja hoor.
    Ik heb een keer gelezen dat ad(h)d'ers zichzelf moeilijk in een ruimte kunnen plaatsen. Dat je hersenen niet goed kunnen inschatten waar je precies staat.

Mijn benen zijn altijd bont en blauw en ik stoot me regelmatig. Val regelmatig van de trap af :roflmao:

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik ben blij dat ik mijn kleine teen nog heb. Die heeft het echt te verduren gehad :roflmao: Op het moment heb ik een botscheur in mijn vinger omdat ik over mijn eigen voeten ben gestruikeld...

7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.208
    113
    Ik ben erg lomp ja. Ik heb goede motoriek maar ik stoot overal tegenaan.
    Als kind heb ik topsport gedaan, toch viel ik regelmatig van mijn stoel en liep ik altijd met blauwe plekken.
    En nog trouwens , mijn benen en heupen hebben altijd blauwe plekken. Snap er niets van.. ik zie het gewoon niet of zo. En zelfs als ik oplet dan struikel ik nog over speelgoed :|

8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Klinkt als mijn zoon. Hij struikelde vaker wel dan niet over zijn voeten op weg naar school. Dus zijn we naar de fysio gegaan. Bleek zijn motoriek juist heel goed te zijn. Het was lang geen automatisme en niet interessant genoeg om bij na te blijven denken.

9. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Ik slik 2x 20 mg elvanse (nu weer niet leverbaar dus weer 3x 5 mg tentin :mad:)
    Het werkt bij mij vrij kort. Ik mag niet meer hoger omdat ik dan over mijn lichamelijke grens ga en nog meer pijn krijg. Ik mis dus ook het “tjakka” gevoel. Dit is alleen om het zware gevoel eraf te halen. Zonder medicatie voelt het als ik constant door de modder moet ploegen. Alles is zo zwaar dan.

10. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.690
    3.129
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat herken ik. Het huishouden voelt alsof ik eerst een zware berg op moet klimmen en dan als ik helemaal boven ben lukt het. Maar ik heb helemaal niet de energie om die berg te beklimmen :cry:

11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik ruim normaal graag op. Maar ik heb een hekel aan schoonmaken. Op het moment wacht ik nog steeds op nesteldrang.

12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.208
    113
    Je omschrijft het heel treffend. Ik ervaar het ook zo ja.

13. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.208
    113
    Om ergens aan te beginnen vind ik ook zo zo zwaar.
    Als ik eenmaal bezig ben gaat het vaak wel. Maar eer mijn brein iets van dopamine gaat aanmaken voor de kleinste dingen is er soms al een halve dag voorbij zeg maar. (tenzij medicatie , dan gaat het echt een heel stuk beter)
    Echt super frustrerend want hoe moeilijk is het nou?
    Nou niet, maar dat is het probleem dus ook niet. Luiheid ook niet, discipline ook niet, laksheid ook niet. Neurologisch ben ik gewoon gehandicapt op dit gebied, daar kan geen wilskracht of planners tegenop.

Iemand met zwakke benen kan je allerlei tips, trucs en trainingen geven. Maar zijn spieren blijven zwak en heeft ondersteuning nodig hoe dan ook.
    Zo vergelijk ik het een beetje naar mensen die niet snappen wat adhd inhoudt en denken dat je met doorzettingsvermogen een hoop kan oplossen.

cosdy vindt dit leuk.
  14. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.690
    3.129
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jaaa, dit!
    Ik zit zo gerust als de kinderen slapen/op school zijn. 2 uur series te kijken voor ik mezelf ertoe kan slapen om iets te gaan doen. En dan is het alleen maar de vaatwasser uitruimen ofzo. Maar het lukt me gewoon niet om op te gaan staan en het te gaan doen.
    Sinds de "diagnose" weet ik ook dat ik niet gewoon lui ben..

Ik doe nu vaak een wekker om het half uur zetten en dan gewoon iets gaan doen. Al is het maar iets van boven naar beneden meenemen of andersom. Dan is dát dingetje toch gedaan en dat scheelt dan weer.:rolleyes:

cosdy, Asil, Zonnestralen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    Wow ja deze is zo herkenbaar! Ben veel te gehaast en snel in alles wat ik doe. Stoot dagelijks mn grote teen, mn elleboog, alles eigenlijk. Laat ook regelmatig kopjes of borden vallen omdat ik gewoon zo lompig ben haha. Terwijl ik eigenlijk heel handig ben met een goede fijne motoriek. Komt er alleen vaak niet helemaal uit:roflmao:

Smoothie123 vindt dit leuk.
  16. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    Ik merk trouwens op mn werk heel erg dat ik moeilijk ergens mee kan beginnen. Ik begin meestal aan het einde en bedenk me dan pas dat ik beter aan het begin had kunnen beginnen en dan stapje voor stapje er doorheen. Als ik me dat bedenk probeer ik dat, maar sla ik steeds weer 5 stappen over omdat ik het snel wil doen en gewoon echt geen geduld heb. Zelfde als met scriptie schrijven. Ik kon het gewoon niet nalezen en nakijken. Dat deed ik zo vluchtig dat alle slordigheidsfouten er nog in stonden. Ik deed echt wel mijn best, maar het lukte mij gewoon niet om die rust te vinden. Dacht ook altijd dat het dit keer echt wel goed genoeg was en steeds zag ik dan weer dingen over het hoofd.
    Verder kan ik me op het werk echt heel erg verliezen in details. Als ik ineens iets interessants tegenkomt heb ik complete hyperfocus daarop en dan ben ik ineens zo een dag verder. Als het dan af is, lijkt het voor mijn collegas alsof ik niks heb gedaan want datgene wat ik eigenlijk zou doen moet ik nog aan beginnen.

17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Dan ga je van burnout naar burnout.

18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik zet de navigatie aan om naar de juiste locatie te gaan. Een rit die ik vaak doe. Ben ik gewoon richting huis gereden. Het is een prestatie :s

19. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Dan ben je echt heel ergens anders geweest met je gedachten..

20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik was met mijn dochter mee aan het zingen met de muziek. Mijn hoofd was wel bij de weg, maar niet bij de route lol

Deel Deze Pagina