Wij hebben de (hoe krom) de mazzel dat hij een chronische ziekte aan zijn benen heeft en daardoor ernstig vermoeid is, de bedrijfsarts zegt dat hij 20 uur kan werken maar dan moet de werkgever aan zo veel eisen voldoen dat het niet haalbaar is. Wij zitten nu, aanvraag 1 jaar geleden verstuurd, not te wachten op de WIA keuring en met de huidige achterstanden zie ik die niet zo gauw gebeuren. Tuurlijk als zijn iets vinden wat aan die lijst voldoet moet hij werken, dat weten we, maar das een spelt in een hooiberg. Arbeidsarts heeft ook gezegd dat betaald werken eigenlijk niet meer haalbaar is. Terug komend op jouw, wat ontzettend heftig dat het zo een uitwerking op jouw heeft gehad.
Ik vind de woordkeuze eigenaardig. Hoezo adhd krijgen van voeding. Het is een anders werkend brein. Ze bedoelen minder last krijgen van bepaalde symptomen. Zouden deze kinderen allemaal wel adhd gehad hebben....
Dat corrigeerd ze later ook een soort van, je haalt de ADHD niet weg maar wel symptomen. Ik ben ook kritisch hoor. Ja ik ben 100% voor uitzoeken of mijden van bepaalde voedig de symptomen verminderen, maar denk dat je dat meer bereikt bij volwassenen dan kinderen. Overigens, mijn ongezouten mening, schandalig dat iedereen aan de chocolade taart zit en dat kind een wafel omdat hij geen chocolade mag. Als er 5 dingen trigger zijn, met name zoet en suiker, wat ze lekker vinden, zou ik dat niet in het gezicht van mijn kind eten (denk ik). Ik zou als het wel gebeurd ook taart voor hem halen maar dan een andere smaak. Overtuigd ben ik zeker dat voeding echt een grote rol speelt. Ik denk alleen dat het begin is door weining pakjes en zakjes te gebruiken en veel vers, ook noten, olijven, vis, naast veel groente en fruit, en kleinere porties vlees.
Ik lees mee, mijn partner heeft ADHD. Mijn zoontje wordt binnenkort getest op ADHD, en mijn partner denkt dat ik ook ADHD heb. Angststoornissen zijn mij niet onbekend, en daardoor darmproblemen ook niet. (Las dat hier als vraag)
Ik haak aan. Zelf afgelopen jaar de diagnose gekregen (op 35 jarige leeftijd), en mn oudste had de diagnose al. Zelf heb de gecombineerde type, mijn dochter ADD. Ik slik sinds de diagnose medicatie en begin binnenkort met cognitieve gedragstherapie.
Ik ben gewoon getagt leuk. Shit wat herken ik veel van dochter maar ook mij zelf. Poepen doen wij beide erg weinig. Soms 3 dagen kleine beetjes maar ook gerust 3 of meer dagen niet. Heb er geen last van als in buikpijn, c weet ik niet die heeft een hoge grens met pijn. Die struikeld gerust ergens over en valt dan kei hard, staat op dat wat haar liet struikelen krijgt een rot schop (wat soms dus niet goed gaat ook) en ze loopt door. Daar waar een ander kind dus de hele wereld bij elkaar brult alsof de wereld vergaat loopt zij verder. Waneer de wereld wel vergaat heeft ze een behoorlijke wond met bloed enzo. Maar zij is niet stil te krijgen.. Friemelen wiebelen en rennen. Nu ook boek lezen en friemelen ach ja. Waneer zij wel rustig zit heeft het haar interesse en is zij daarna dubbel en dwars druk erna. Die onderzoek al volwassenen hoe zit dat.
Ik lees ook graag mee! Zit momenteel midden in het traject en wordt ook getest op add/adhd. Ik herken veel maar ergens ook angst voor de uitkomst. Wat als het dat niet is? Ik zeg dan ook altijd: ik ben gewoon zo… Lekker chaotisch, 20 dingen tegelijk doen om vervolgens vast te lopen dan, ben vaak dingen kwijt, impulsief, snel afgeleid, druk in het hoofd… Angsten zijn heel herkenbaar waarvoor therapie gehad. Helaas niet heel veel aan gehad maar wel veel gehad aan podcast van Geert Verschaeve! En ik heb de diagnose PDS
Meteen een vraagje voor jullie: Wat ik dus totaal niet herken is vaak te laat komen. ik ben natuurlijk wel eens te laat maar hoor bij add/adhd dat zij juist heel vaak te laat komen. Ik ben juist altijd iemand die vaak veeeeels te vroeg is en altijd ruim op tijd klaar zit Herkenbaar bij jullie? Vaak Te laat komen?
Herkenbaar hoor. Ik heb sowieso een 'ik stap niet met haast de auto in regel' voor mezelf. (Mogelijk) te laat komen zorgt voor teveel stress bij mij. De keerzijde is wel wat ik al snel in wachtmodus ga als er iets te gebeuren staat. Dat kost veel tijd die aan leukere dingen besteed had kunnen worden.
Ik ben ook altijd veeeeel te vroeg. Maar als ik bvb om 16.00 een afspraak heb zit ik letterlijk tot die tijd thuis te wachten en dan als tijd is om te gaan rij ik veel te vroeg weg. Zodat er zeker weten optijd ben.
Ik te vroeg (soms te laat) maar dat is perfectionisme denk ik. Vriend, standaard te laat. Zo erg dat we altijd een half uur eerder zeggen dan komt hij altijd op tijd hahahaaha Ik ben dus ook ernorm punctueel en heb een hekel aan het uitlopen van dingen. Ik leg mezelf ook de hele dag deadlines op om mijn werk af te krijgen bijvoorbeeld. Moet ik ergens op een bepaalde tijd zijn, dan ben ik er. Gister liep de huisarts een half uur uit dan ben ik al voorbij mijn kookpunt
Even een bladzijde uit mijn ADHD dagboek (die heb ik niet maar vond het leuk). Op tijd op het werk. 1 collega afwezig, dubbel werk voor mij. Chaos op mijn bureau, moet eigenlijk aan de slag, maar wacht eerst ZP, BAM 3 kwartier verder. Shit moet nu echt wat gaan doen. Alles door elkaar, niks komt af, 20x inloggen ZP. Hier en daar nog reageren. Deadline 1 voor bepaalde werkzaamheden is 11:00 hoe ik het heb gedaan geen idee maar op schema. Kak deadline 2 af voor 12:15. Houd 0 rekening met tussendoortjes, word dus gestoord. Kak nog harder werken dan maar. Hoe? Juist kneiterharde hardcore in mijn oor. Word ik rustig van. Hatsee knallen, deadline gehaald. Pauze, shit, moet nog 1.5 opdracht huiswerk maken want ze kijkt zondag na. In 3 kwartier, 2 opdrachten af, ingelogd ZP, gegeten. Hardcore weer aan, flow gevonden. Heb nog wel iets werk maar dat krijg ik zo vast af, eerst ZP. Even spieken of er nog reacties zijn, Yup. Antwoorden, weer aan het werk. Oeh weet je wat leuk zou zijn een verhaaltje over mijn dag, ben ik nu aan het typen. Oh shit ben nog wat vergeten, nog even afmaken zo. Vriend belt, wat gaan we doen vanavond, ik ben dit en dit van plan, heb je nog wat nodig ga nu naar winkel. Mijn hoofd denkt afronden dat gesprek want ben op ZP en de tijd begint te dringen voor dat werk. Dus mazzel nog even aan het werk (tot over 20 min hahahaaha)
Ik vind het knap hoor @Asil dat je het bij weet te houden. Bij mij is het meer een zwart gat. Mijn geheugen is zo brak dat ik soms de deur 3x moet controleren omdat ik blijf vergeten of ik dat wel gedaan heb. @nog iets uitvoeren. Mijn dagen hangen aan elkaar met wekkers. Doordat de kinderen niet overblijven ben ik vooral bezig met het zoeken naar de startknop. In een flow kom ik door de weeks niet vaak. Ik heb deze week Spotify afgesloten in de hoop mijzelf met muziek (punk/rock/speedmetal) te activeren. Maar dan nog zijn de tussenperiodes voor mij echt te kort om iets op een fijne manier te gaan doen.
Mijn vriend heeft dat ook, check alles meermaals, ik ben het gewend anderen hebben er geen geduld voor. Ik heb echt heel hard mijn best moeten doen structuur te vinden en te krijgen. Bij mij scheelt het dat mijn vriend ondanks zijn ADHD enorm gestructureerd is. En dat heeft mij echt geholpen. Ook omdat mijn verantwoordelijkheidgevoel skyhigh is moet ik van mezelf presteren. Ik ben de duizendpoot op het werk. Heb ik iets niet gedaan dan is het zo een rippel effect, boemerang, komt altijd terug. Wat bedoel je met activeren @Zonnestralen. Dat je net als ik aan de bak gaat? Is dat uitendelijk wat je nodig hebt, of zou je juist misschien moeten ontprikkelen om de boel te overzien. Daarnaast, hartstikke knap dat alles met wekkers aan elkaar hangt als dat voor jouw werkt.