Wanneer ongesteld (afscheiding)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door RoGiJuLi, 21 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Mijn dochter is net 2 wkn geleden 11 geworden.
    Vorige week vertelde ze me dat ze al een paar maanden afscheiding heeft, zodat haar onderbroek ook vies wordt.
    Daarom verschoond ze meerdere keren per dag haar onderbroek.
    Ik heb om die reden maar ff inlegkruisjes gekocht, wat ze zelf heel prettig vind.
    Nu liet ze me vd week een inlegkruisje zien met daarin een kloddertje "vruchtbaar slijm".

Hebben jullie enig idee wanneer haar eerste ongi kan komen?
    Ze heeft al borstvorming en geeft aan een paar langere donkere haren "daaro" te hebben (zelf uiteraard niet gechecked).

Ze is overigens "panisch" voor maar het kleinste beetje bloed, dus ik hou me hart vast voor wanneer het echte werk begint en zou het daarom handig vinden als ik dit een beetje kan "inschatten".

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Als ze vruchtbaar slijm heeft, dan theorie over twee weken, maar de eerste keer kan het ook zomaar een paar maanden later òf een week eerder komen. Er is niets van te zeggen. Wel zou ik vanaf nu zorgen dat ze in haar schooltas altijd wat maandverband en evt aspro's (mocht ze flinke buikkramp krijgen) bij zich heeft.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier begon het bij mijn oudste dochter ook met veel bruine afscheiding en die werd toen na een aantal weken flink ongesteld. Kan dan ineens heel snel gaan

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Dochter is nog niet zover, maar ik weet nog van mijzelf dat er nog wel een half jaar tussen zat

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Hier zat er ook echt wel wat tijd (maanden) tussen.

6. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Hier is het nog niet zover, maar ik kreeg van een vriendin met een iets oudere dochter de volgende tip:
    Als ze afscheiding gaat krijgen, hou dan bij op welke dagen dit is. Zo kan je alvast een eventuele cyclus oppakken.

Lynx vindt dit leuk.
  7. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn dochter praat er niet graag over (en ik zie haar nooit meer naakt), dus ik weet niet echt helemaal, maar ik heb het idee dat ik vanaf een jaartje voor de eerste menstruatie afscheiding zag in ondergoed (bij sorteren van was zeg maar, ha ha). Het afgelopen jaar is lichamelijke ontwikkeling echt snel gegaan, vorig jaar was ze nog een 'meisje' en nu is het echt een puberdame. Ook in gedrag overigens :p.

Ze is nu sinds april ongesteld.

Deel Deze Pagina