Dansles kleding

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door MSL12, 1 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.366
    191
    63
    Mijn dochter wilt op dansles hier in de buurt is streetdance nu vroeg ik mij af wat gebruikelijk is met kleding kan dat gewoon in eigen kleding of heb je dan ook speciale kleding nodig? Net zoals met ballet bijv balletpakje.
     
  2. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Hier wordt een danslegging Adidas en/ of H&M gedragen met een t-shirt of top. Mogen lekkere felle kleurtjes zijn.
     
  3. MSL12

    MSL12 Fanatiek lid

    11 feb 2013
    1.366
    191
    63
    is een danslegging weer anders dan een normale sport legging?:)
     
  4. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dat is verschillend per dansschool.

    Op de school van mijn dochter hebben ze verplichte kledingsets per dansgroep. Omdat ze veel optreden en groepsdynamiek willen uitstralen. Vanaf 8jr ook dansschoenen verplicht.
     
  5. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Geldt het niet enkel voor selectie/demo groepen? Die treden idd veel op.
    Hier treden ze 1 keer per jaar op en de dansschool zorgt dan zelf voor de kleding.
    Tijdens de lessen is het gewoon sportkleding naar eigen keuze. Een joggingbroek en een t shirt voldoen prima.
     
  6. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nee, hier treden ze met alle groepen regelmatig op. Juist om alle kinderen op een speelse manier de kans te geven om te laten zien wat ze hebben geleerd. We hebben een vast 'podium' in de winkelcentrum waar iedereen in principe kan staan om zichzelf te presenteren. Van straatartiesten tot peuterballet. En daar staan ze onder andere regelmatig.

    Maar los daarvan hebben ze per groep een lijst met verplichte kleding en kleuren. En dat oogt veel leuker en rustiger ten opzichte van onze vorige dansschool moet ik eerlijk zeggen.
     
    Amarens vindt dit leuk.
  7. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Klinkt heel erg leuk! Z’n dansschool zou ik ook graag voor mijn kinderen willen, spreekt mij erg aan.
     
    amdaa vindt dit leuk.
  8. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.488
    24.364
    113
    Toen mijn dochter op streetdance zat had ze gewoon losse soepele kleding en gymschoenen aan.
    Nu danst ze bij de voorselectie en moet ze echt passende kleding hebben. En dat is een zwart balletpakje, zwarte dansshort, zwarte jazzschoenen, zwarte tapschoenen, roze balletschoenen en een roze panty.
     
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Hier zijn er bij elke dansles kledingsvoorschriften.
    Bij streetdance moeten ze soepele binnensportschoenen aan en losse soepele kleding. Bij jazz ballet zijn de richtlijnen wat strakker, maar bij de recreatieve groepen zijn ze niet vreselijk streng in het naleven ervan oid. Bij klassiek zijn de richtlijnen nog strakker en worden ze volgens mij ook wat strenger nageleefd.
     
  10. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.488
    24.364
    113
    Oh dat is wel herkenbaar. Klassieke balletjuf is bij mijn dochter ook zo streng. Dan moeten de kinderen, naast de vereiste outfit, een lage knot en hun onderbroek mag niet onder het pakje vandaan komen. Mijn dochter is een doorn in haar oog, want ik weiger voor een uurtje dans haar haren in een knot te doen. Dochter heeft een flinke bos afro krullen, wat ik alleen kan kammen als het gewassen wordt. Dat ga ik echt niet voor een uurtje dansles uit de vlechten halen en in een knot doen.
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  11. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Nee, dat lijkt me inderdaad niet handig!
    Jammer dat de juf dat niet begrijpt...
     
    Adje vindt dit leuk.
  12. Silvana1981

    23 apr 2018
    77
    21
    8
    Vrouw
    Dochter zit ook op streetdance draagt wel dance shirtje van pappilon omdat we die erg leuk vonden. Maar draagt verder een gewone legging en gymschoenen
     

Deel Deze Pagina