ieee muizen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Beckje, 3 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Al een tijdje heb ik last van muizen :$:(:( vind het echt zo smerig!
    geld voor een bedrijf heb ik niet. heb wel advies gewonnen... ze zeiden tegen me: zolang er nog ergens kruimels in huis zijn, zullen ze dat eerder pakken dan de val...

had er eerst elke dag 1 gevangen (had maar 1 val en om ze buiten te zetten zeg maar) heb er toen wat vallen bij gekocht en sindsdien geen 1 gevangen... maar zag er zo een paar zitten achter de kast :$:$
    nu is mijn huis echt niet perfect schoon, maar zo smerig dat de muizen over de vloer kruipen... nee... heb wel een enorm gat in de kruipruimte, waarschijnlijk was dat de oorzaak. en de buren die vogels hebben/vogels voeren rond ons huis... zag al vaker muizen in de tuin rennen...

heeft iemand ervaring hiermee en hoe je die rotbeesten nog zelf kan uitroeien zonder gif/vermoorden? ik ben er niet bang voor, maar ik wil ze echt niet in mijn huis.... zijn er misschien geuren waar ze een rothekel aan hebben?

2. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38

Aah smerig zijn ze he?! Wij hebben ook muizen.
    Het vervelendste is dat ik astma heb en stront allergisch ben voor muizen.
    Van de week de bank weggeschoven om het schoon te maken en vond ik heel veel muizenpoepjes.
    Bij mij komen ze waarschijnlijk uit de meterkast want daar hoor ik vaak geritsel en liggen muizenpoepjes.

Hoe je ze uit kan roeien? Denk niet dat dat gaat lukken, zeker niet
    Als je buurvrouw vogels heeft.
    Er was van de week een programma op tv (d'r frank doet uitspraak) daar had ook iemand last van muizen en dat bleek ook van de vogels en konijnen te komen.
    Als ze de vogels en konijnen weg zou doen zou ze d'r minder last van krijgen. Maarja om dat nou aan je buren te vragen is ook weer zo iets.

Sterkte ermee

3. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Bij ons komt de ongediertebestrijding gratis langs als je de gemeente belt. Misschien bij jou ook zo?

4. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Zou eerst dqt gat dichten dat ze daar niet meer door kunnen
    En dan langzaam aan alles poetsen

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    iig zorgen dat dat gat en andere kieren dicht zijn. toch goed je huis even nalopen op eten of iets waar ze van leven. en goed schoonmaken want muizen pissen en poepen waar ze lopen!!!
    niet zo fris en niet bepaald gezond voor jouw en je kids.
    ik weet geen geurtjes waar ze een hekel aan hebben maar vaak kan je ze wel vangen met pindakaas in een val. ruikt sterk, kleeft aan de pootjes en BAM!

en waar zet je gevangen muizen uit? je moet ze wel kilometers verderop zetten anders komen ze weer terug.
    verder zou ik toch echt denken aan klemmen dat ze dood zijn. als je er meerdere achter de kast ziet zitten dan heb je echt een plaag. misschien heb je er wel tientallen in je huis en die jongen alleen maar aan. en snel ook. daarnaast slopen ze ook je spullen dus je moet ze echt zo snel mogelijk kwijt raken. je kan evt van die apparaatjes kopen om ze met geluid weg te jagen maar dat is ook aardig prijzig en of het werkt??
    ooit bij mijn ouders muizenplaag gehad. ze kwamen op een gegeven moment zelfs in de slaapkamer. sloopte daar van alles, piesten alles onder. en toen zaten ze in de kledingkast. echt ALLE kleding ondergepiest. gaten in kleding, dingen versnippert enz.
    ze kwamen uit de garage. dat was echt erg. als je daar stond hoorde je van alle kanten geritsel:$ mijn vader had soms wel 5 klemmen op een dag met een muis. zelfs paar keer dat hij een val gezet had en dat die al afging toen hij de deur dichtdeed. ze deden er pindakaas in.

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    jeetje, zijn ze er wel van af gekomen toen met alleen maar vallen?
    heb nu alle pasta's die nog goed waren in bewaarbussen gedaan, rest weggegooid, daar kunnen ze niet meer bij...
    zo erg... zelfs op de eettafel en het aanrecht... ik weet dat de gemeente komt... maarja... of dat geld gaat kosten weet ik niet en ergens schaam ik me ook... :) of de oudere buurman van schuin tegenover nu echt stopt met zijn vogels? vind het een enge man... schijnt ook best losse handen te hebben, dus ik waag me daar niet aan.

buiten vind ik niet zo erg, maar hier binnen wil ik ze zsm weg hebben.
    ik ga het eerst nog zelf proberen en anders bel ik een bedrijf van de gemeente... ben nu wel alle overbodige spullen uit huis aan het halen, hoe minder zooi, hoe beter schoon. heb al kliko's vol aan troep weggegooid. je word er wel een stuk netter van in ieder geval :$
    en zolang ik nog teveel rommel heb waar ze tussen kunnen kruipen en eten kunnen 'hamsteren' helpt een bedrijf ook niet. en de kids met hun koekjes door de kamer rennen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

7. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Verschrikkelijk he? Wij hebben ze gelukkig niet in huis, maar in de schuur. En stinken! Bah! Onze schuur grenst aan die van de buren en hun hebben er dus ook last van.

Maar ja, het is onze eigen schuld, mijn man heeft een voliere met kanaries in de tuin, nachthok in de schuur, dus eten in overvloed!
    We hebben vallen geplaatst en er 3 gevangen in twee weken tijd.. dweilen met de kraan open eigenlijk.

Ik hoop dat mijn man het er voorover heeft om die voliere weg te doen want het loopt de spuigaten uit, soms zie ik er 10 tegelijk in de voliere (5 vierkante meter).

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    brrr nee dat is idd niet fijn, idd stinkt het gigantisch. blijf me een ongeluk poetsen... heb al extreem weinig energie door chronische vermoeidheid... dan is dit echt niet tof... elke dag 2x stofzuigen en alles afnemen is echt een hoop werk... dan nog maar te zwijgen van een rommelende dreumes en een kleuter die absoluut weigerd mee te helpen...

9. Bailief

Bailief Niet meer actief

Misschien heeft iemand in je buurt tijdelijk een plekje nodig voor hun kat ivm vakantie? En anders overwegen zelf een kat aan te schaffen aangezien de buurman er toch niks aan zal doen? Uiteraard wel alleen als je een kat ook leuk vindt.

Wij hebben ook muizen gehad, ze kwamen via een gat bij onze buren vandaan zo in onze woonkamer. Wij hebben katten die steeds binnen met een muis aan kwamen zetten, na een tijdje viel het kwartje bij ons over waar ze vandaan kwamen. Gat gedicht en de muizen waren heel snel uitgeroeid.

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik ga daar voor echt geen kat in huis nemen :) heb er een gehad, was super lief, totaal geen jager en heeft me veel ziektekosten en verdriet gebracht door chronisch nierfalen. dat ga ik nu niet weer riskeren alleen voor de muizen ;)
    heb alle gaten wel gedicht bij de plinten nu. met alufolie. zou genoeg moeten zijn...
    Vloer in de kruipruimte is gewoon helemaal kapot door betonrot... en hoe ik daar een nieuwe vloer in krijg moet ik nog maar even kijken...

11. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Neem een kat.

Ai, niet goed gelezen, geen kat dus:p
    Wij hebben een boerderijkat en die verblijft alleen buiten, heeft een beschut overdekt plekje in de stal en slaapt in het stro.nooit geen muizen meer gehad hier.

Andere oplossing weet ik niet zo gauw. Succes!

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    moet je ook maar net zo'n jagertje hebben hihi
    en ik maar denken zoiets komt alleen bij hele vieze huizen voor :(

13. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Tip: pindakaas in de val doen! Geen kaas.
    Succes

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    thnx, hoop dat ik alle zo wegkrijg. en wat ik al zei, echt alles kruimel vrij houden... zag dat ze zelfs aardappel vreten... gelijk maar weggemikt. gelukkig waren het niet veel aardappelen...

15. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

29 mrt 2016
    354
    142
    43
    Ff een ouder bericht van mezelf opgezocht. T wordt weer kouder en dat merk je meteen bij muizen. Dan zitten ze ineens weer binnen.

Ken je iemand met fretten?
    Die kunnen je helpen met opsporen waar de muizen vandaan komen..
    Vervolgens de gaten/openingen toegangen insmeren met frettenpoep (I know klinkt echt vies) en de muizen zoeken een andere plek om zich te huisvesten..
    Die frettenpoep ruik je niet meer zodra het ingedroogd is maar de muizen blijven het ruiken en verhuizen want een fret is een natuurlijke vijand van de muis.
    Klinkt echt vies maar ik heb er een goede ervaring mee. Ik woonde jarenlang in een oud huis waar de muizen tussen de plafond en muren leefden. Gif durfde ik niet zo goed ivm de katten die ik toen had. Heb van die sonar-apperaatjes gehad, deed niks. Uit wanhoop deze tip opgevolgd en binnen een week waren alle muizen weg. Hooguit eens per jaar hoorde ik er weer eentje als het kouder werd, dan belde ik die kennis, die met fret weer even langskwam om te kijken of de muizen opnieuw een gat/toegang hadden, zodat ik als het nodig was weer een rondje frettenpoep kon smeren. Maar op die ene verdwaalde muis eens per jaar na was de muizenoverlast verdwenen.
    Kleine kanttekening ik fokte destijds met grote kleur/show muizen en zat echt niet te wachten op wilde muizen in huis met het oog op ongewenste dekkingen of half wilde nesten.
    Verder alles maar dan ook alles aan etenswaar in plastic of blik bewaren zolang je last hebt van muizen. Als ze eten vinden (al is het maar een kruimeltje) komen ze de volgende keer met de hele familie muis in hun kielzog.
    _________

16. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ken niemand met fretten, klinkt echt ontzettend vies ja, maarja als het helpt....

17. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    inderdaad pindakaas in de vallen. Wij hebben een muis gehad en ook 2katten in huis echte jagers maar denk maar niet dat ze die muis pakte ja buiten alles behalve die ene muis. Wij hebben een paarde stal achter het huis dus ook kans op ratten. Wij hebben altijd vergif staan daar kunnen de katten niet bij en ook onze zoon niet.

18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij hebben ook muizen, dankzij de buren. Hij heeft er zogenaamd geen last van, want hij ziet ze bijna nooit. Het dak is van hout en daar knagen ze doorheen (ze zitten alleen op zolder).

En we hebben een abonnement bij Rentokill, want met zelf vallen plaatsen kregen we ze niet weg, want ze blijven bij de buren vandaan komen. Het voordeel van het gif van Rentokill is dat wanneer er al een kind bij komt, hij het niet uit het doosje kan krijgen. Zij werken met pasta ipv korrels.

Mijn vriend is allergisch voor katten, anders had ik er al lang eentje gehad. Wanneer je naar het asiel gaat en vraagt om een muizenvanger, dan hebben ze die echt wel voor je.

Mocht je besluiten gif te gaan strooien, dan is het handig om te weten dat in pure chocolade/cacaobonen het tegengif zit. Eten de muizen die, dan wordt het gif geneutraliseerd. Eten je kinderen het dan toch dan kun je ze (na overleg met 112) een stuk pure chocolade geven.

Hier doet de gemeente alleen wat aan muizen bij een plaag, niet als je af en toe een muis ziet.

19. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Je zegt in je eerste post dat je huis niet perfect schoon is, maar wat is perfect schoon? Gewoon schoon is toch goed, zal gaan beginnen met schoonmaken opruimen, zo heb je overzicht en kan je ook alles beter bijhouden!

20. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Als je de gaten hebt gevonden, deze opvullen met staalwol. Hier kunnen ze niet doorheen knagen. Hebben wij ook gedaan in de voorraadkast en, ook nadat we de suiker e.d. in bussen hebben gedaan, geen last meer van muizen gehad.

Deel Deze Pagina