Hoi dames Mijn man heeft een 40 uren contract maar werkt er altijd 48-58 uur per week. Krijg je dan alleen vakantiegeld over het loon van 40 uur of over alles? Weten jullie dit?
Krijgt hij die extra/over-uren ook uitbetaald elke maand? Zo nee, dan krijgt hij alleen vakantiegeld over die 40 uur. Je kan het trouwens ook zien op het loonstrookje, daar staat ergens het bedrag aan opgebouwd vakantiegeld en kun je zien wat er maandelijks bij op komt.
Vakantietoeslag over overwerk is niet altijd vanzelfsprekend. De wet schrijft voor dat het betalen van overwerk niet leidt tot hogere vakantietoeslag of vakantiedagen. Hiervan kan in een CAO worden afgeweken. Deze regel geldt voor overuren die het normale aantal (38 of 40) per week te boven gaan. Als een parttimer meer uren gaat maken en het totaal blijft onder het normale aantal dan worden vakantiegeld en vakantiedagen wel betaald.
dus is CAO afhankelijk of je over je overuren ook vakantiegeld opbouwt. (kun je ook zien/narekenen op het salarisstrookje)
Salarisstrookje word elke keer eigenlijk gewoon weggegooid Ze hebben geen cao of hoe zo iets heet volgens mij. De uren worden achteraf uitbetaald dus de uren die hij nu werk word bij het volgende loon 22-05 meegepakt. *duikt even in de papier doos* ** is al weg **
oeh, meis.... koop even 1 map, en ga in godsnaam de salarisstroken bewaren van je man en jezelf! Is echt zo belangrijk, moch je later een conflict of iets dergelijks krijgen. En wat voor werk doet je man?
De mijne staan online krijg ik niet op papier die van mijn man tja die discussie ga ik niet meer voeren met hem. Alle brieven bonnen die we nodig hebben gooit hij weg en degenen die nutteloos zijn blijven liggen misschien toch nog een keer een poging wagen. Bedrijf valt onder logistiek denk ik mijn man is heftruckchauffeur magazijn medewerker hoewel hier nog aanpassing op zijn nieuwe contract voor komen.
Is cao afhankelijk hier gaat het over alle uren (gelukkig maar scheelt een hoop geld) Maar bij de oude baas van mijn man we het alleen de 40 uur
Neeeee, alsjeblieft nooit meer doen, man van TO! Die dingen komen altijd van pas mocht er iets gebeuren of iets fout zijn berekend, of een jaaropgaaf die fout is berekend. En als oplossing voor jouw online loonstrookjes, opslaan op je computer, of als je op je werk zit dan mailen naar je prive e-mail adres. Ik neem aan dat de loonstrookjes als een PDF worden gemaakt, en dat kan je gewoon opslaan.
Ook wel een goede moet heel eerlijk zijn dank je wel dames deze logische oplossing ben ik niet zo goed in met de zwangerschap gelukkig hebben we die 2 heb alle foto's ook op beide staan je weet maar nooit. En vast nog wel usb stickjes rondzwerven. Hoelang bewaren jullie ze?
Ja, als je man dat niet had gedaan, dan had ie dus op die salarisstrookjes kunnen zien welk bedrag meegenomen wordt in de berekening van het vakantiegeld. Niet meer weggooien dus!?
Alles(loonstroken, jaaropgaven, brieven van belasting bankafschriften, etc, etc.) 4jaar bewaren,daarna kan het weg. Dit is ergens vastgelegd in de wet. Zou een paar mappen kopen en het daarin bewaren, is echt wel handig om te doen. Je weet maar nooit of je het voor de belasting ofzo nog eens nodig hebt. Ik zou ook nakijken of de boel dan klopt. Een werkgever heeft bij mij al eens met de loonstrookjes, overuren en vakantiegeld lopen rotzooien..
Hmm ja heb het hem al vaak gezegd maar eigenwijs zijn is ook een vak. Zal vanaaf nog wel even over hebben met hem de rest bewaren we wel want dat komt toch binnen als mijn man is werken dus dat ruim ik altijd op. dankjewel dames Ben benieuwd hoe die zijn vakantie geld krijgt als het over zijn kale loon valt dan vraag ik me echt af waarom het nog loont om zoveel te werken.