peuterspeelzaal

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Jane 31, Aug 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jane 31

Jane 31 Actief lid

Feb 22, 2009
    324
    0
    0
    Waar letten jullie op bij de keuze van een peuterspeelzaal?:(:(:(
    Bij mij in de buurt zijn er twee.
    Ik twijfel enorm omdat ze beide op een basisschool zijn en dan wil ik gelijk een goede keuze maken zodat mijn zoontje door kan stromen naar groep 1, in de toekomst.
    Ik ben nog niet gaan kijken.
    Dit wil ik wel gaan doen.

Graag advies.

Jane

2. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

zou idd eerst eens bij beiden gaan kijken met je zoontje, kijken waar jij je thuis voelt en je zoon ook

3. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Bij allebei langsgaan en waar je het beste gevoel bij hebt!
    Misschien ook handig om dan gelijk de basisschool te kiezen en daar ook langsgaan?

4. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

Jun 23, 2010
    604
    10
    18
    Ik had geen keus voor mijn dochter... Of ik zou naar een ander dorp willen/moeten gaan, maar het lijkt me voor de toekomst beter als ze in ons eigen dorp vriendjes/vriendinnetjes heeft.

Ik zou ze beide eens bezoeken en je ogen de kost geven. En google ook eens op schoolkeuze oid. Ik heb ooit een checklist gezien van allemaal vragen die je kunt stellen en dingen waar je op wilt letten. Dan kun je daaruit pikken wat voor jullie belangrijk is.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Geen ervaring, want hier is maar 1 organisatie, maar kijk eens naar de kosten, het aantal dagdelen dat je kindje kan komen en hoelang de wachttijd is

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik zou eerst eens bij beide gaan kijken, zowel de psz als de school, en kijk goed om je heen, kijk naar de methodes die ze gebruiken (hoe ziet de dag er voor een peuter uit? wat doen ze? wat eten ze? hoe komen dr leidsters op je over? richten ze zich ook op je kind? en bij de school hetzelfde idee). Hier hadden we een beetje dezelfde situatie; een losse psz, of de psz op de brede school. Die school sprak me sowieso erg aan, en toen we bij de psz gingen kijken, was ik ook om; echt precies waar ik op gehoopt had. De 'losse' psz klikte niet met mijn ideeen, dus tja, keuze was snel gemaakt! Nu hopen dat ze plek hebben over een half jaartje!

7. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    Ik heb m'n zoontje vorig jaar opgegeven en er werd een plaats aangeboden bij de eerste keus. Toch ben ik langsgegaan en heb vooral eerst geluisterd naar het verhaal van de pedagogisch medewerkster, de leidster. Het was een fijn helder en stevig verhaal. De pedagogische aanpak sprak me erg aan en heb ik ook in praktijk kunnen zien meteen. Ik had m'n zoontje mee en zag hoe goed zij contact maakte met hem. Dat gaf mij een goed gevoel en ik ben nog steeds zeer tevreden met de opvang. Niets teveel gezegd, het verhaal klopte met de praktijk!

Gevoel maar ook pedagogisch plan. Lees eens op hun website en hoor dan het verhaal aan. Misschien je kindje meenemen...

Share This Page