Wanneer zijn jullie naar de dokter gegaan voor iets tegen de misselijkheid? En dan naar de huisarts of de gyn?
Toen ik een keer of 15 per dag over moest geven. Hield helemaal niks meer binnen. Toen was ik een week of 8 a 9 zwanger. Heb ze tot de 13 a 14 weken geslikt en toen niet meer. Geef nu nog maar 1 a 2 x per dag over en vond het niet dat ik daar pillen voor hoefde te slikken. Misselijkheid is niet leuk. Ik ben nu 30 weken en vanaf de 5 weken misselijk, dus ik wens je heel veel succes. Maar na de eerste 12 weken wordt het in ieder geval minder en bij de meeste gaat het gewoon over. Gember wil ook helpen. Of een droge cracker. En Cola werkt ook echt heel goed. Klinkt raar, maar werkt echt. Ipv de dag beginnen met koffie, begint hij hier met Cola en dan wel met suiker, light werkt niet.
Nou, ik ben wel eerder gegaan dan dat hoor Ik zou zeggen: Ga naar de dokter als je niet normaal meer kunt functioneren. Als je hele dag om de misselijkheid draait, dan is het tijd om hulp te vragen. Bij de een is dat bij 15 keer spugen, bij de ander is dat eerder. Jij weet het beste wanneer het niet meer gaat, en gelukkig is er dan iets dat (een beetje) kan helpen. Helemaal weg gaat de misselijkheid niet, maar het haalt de scherpe kantjes er wel een beetje vanaf. Sterkte!
Zodra je te misselijk bent om nog te functioneren Ik werd met uitdroging opgenomen met 6 weken, ik kreeg emesafene 2 keer daags, met 8 11 en 13 weken nogmaals opgenomen met uitdroging, met 17 weken spuugde ik 50/60 keer per dag Ik kon mijn eigen bed niet meer uit, mijn arm optillen was al te zwaar voor mij, ik kon niet meer functioneren, niet eens voor mezelf zorgen laat staan mijn drie andere kinderen, Toen kreeg ik zofran, echt een wonder middel ! Ik voelde me daar echt veel beter op, ik spuugde nog maar 10/15 keer per dag en kon weer beneden op de bank zitten,
Inderdaad zodra je niet meer kunt functioneren. Zorg dat je regelmatig vocht binnen krijgt! Ik zou ook gewoon van alles proberen. Veel mensen adviseren een kaakje in de ochtend Maar dat werkte bij mij averechts. 2 appeltjes was het recept voor mij. Gewoon opeten in bed.
Mijn vk raade me antimetil aan tegen de misselijkheid. Is pure gember maar helpt wel. Is vrij verkrijgbaar en mag bij zwangeren, borstvoeding en kinderen gebruikt worden.
Ik was vanaf het begin misselijk maar ik had het nog redelijk onder controle. Echter vanaf 30 dec werd het zo er dat ik alleen nog maar kon liggen. Zodra ik rechtop zat werd ik zo beroerd dat ik als ik niet ging liggen ik moest spugen. Op 2 dec was het nog niet beter en toen de huisartsenpost gebeld. Suprimal voorgeschreven gekregen (medicatie tegen reisziekte) Maar het helpt wel. Was een stuk minder misselijk en kon weer functioneren. Inmiddels kan ik ook weer functioneren zonder Suprimal. Ben nu weer een paar dagen medicijn vrij. Maar gewoon huisarts bellen zodra je door de misselijkheid niet meer kan functioneren
Toen ik niet meer functioneerde door de enorme misselijkheid, en toen gaf ik nog helemaal niet zo vaak over.
Ik ben inmiddels 11 weken en al vrij vroeg in de zwangerschap was ik erg misselijk. Ook veel overgeven. Ochtend, middag, avond, nacht dat maakt helaas weinig verschil. Deze week toch maar naar de huisarts geweest, maar ze raadde mij geen medicatie aan. Ergens blij met dit besluit, ik hou niet van pillen. Zolang ik nog kan plassen en de urine niet donker is vond mijn huisarts niet nodig. Verse gember thee of kauwen op een stukje gember was het advies. Ik zou naar de huisarts gaan, op het moment dat het voor jou niet meer goed voelt, of je zorgen maakt.
Ik heb inmiddels an de huisarts suprimal gehad. Net een halfje genomen. Ben al helemaal suf, ben heel benieuwd wat het voor de misselijkheid gaat doen. Merk wel dat ik echt wat moet eten. Heb nu de afgelopen 2,5 week pas 3 keer een beetje avondeten op. Verder os het voornamelijk melba toast en beschuit. Fruit gaat ook nog redelijk goed gelukkig.
Ik heb in week 7 pilletjes gehaald. Was al eem week niet meer op mn werk geweest door de misselijkheid
Nu al een aantal dagen aan de emesafene, helpt helaas niet. Probeer het vol te houden, maar wat kan je je beroerd voelen zeg. Ik kan helaas ook geen tips en advies vragen aan een verloskundige omdat ik vanwege een hematoom nog steeds onder controle ben bij de gyn.
Gebruik je de emesafene wel heel regelmatig? Dat bevordert de werking wel wat. Als emesafene na een paar dagen gebruik nog niet werkt zou ik teruggaan naar de huisarts of de gyn voor andere pillen. Ze kunnen ook primperan of zofran voorschrijven. Evt in combinatie met omeprazol om de maag te beschermen. Gyn moet je ook hiermee kunnen helpen, sowieso wordt je met ernstige zwangerschapsmisselijkheid of hyperemesis gravidarum vaak doorverwezen naar de gyn.