ADHD?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door streepjes, 10 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelle25

Chelle25 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.382
    0
    0
    gelderland
    He Hallo Allemaal, :)

Ik vind het erg jammer dat er toch in Nederland nog steeds scholen zijn die zo omgaan met kinderen die gediagnosticeerd zijn met ADHS, Autisme, PDD-Nos, ODD of iets anders.
    Zelf sta ik voor de klas en heb ook in de huidige groep die ik heb leerlingen zitten die "anders" zijn dan anderen. Dat wil echter niet meteen zeggen dat ze dan naar speciaal onderwijs moeten.

Kinderen met ADHD en Autisme hebben een grote behoefte aan structuur. En eigenlijk is er geen betere plek ter wereld dan een school om de structuur te bieden. Op een school ziet een dag er namelijk elke week practisch hetzelfde uit. Op dezelfde tijden taal-rekenen-spelling etc. Ik zelf werk op school met dagritme kaarten. Kaarten die precies aangeven wanneer er welk vak komt, wat er gedaan moet worden etc.

Dit kan ook een grote uitkomst zijn voor thuis. Op die manier kun je heel goed structuur in het het gezinsleven aanbrengen. Hang op de kastjes van de badkamer maar op
    wassen - haar kammen - tandenpoetsen - plassen - handen wassen etc. Dit kun je natuurlijk varieren tot en met.

Je merkt dat dit de kinderen vaak al heel veel rust geeft.
    Ook plotseling een dag omgooien en plotseling naar opa en oma, de dierentuin of het speeltuinje gaan kan een gigantische impact hebben. Plannen en structuur zijn toverwoorden.

Al met al is het een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat jullie er allemaal wat aan hebben.
    En mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust, misschien dat ik een antwoord kan geven.
    Een voordeel is er wel dat er tegenwoordig op de PABO heel veel aandacht besteed wordt aan deze "andere" kinderen en dan nieuwe leerkrachten er ook veel van weten. ;)

groetjes Chelle

2. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Sannie...Glenn zit idd op ZMOK school en hij word daar goed begrepen en ook de ODD is door het speciaal onderwijs onder controle, omdat de leerkrachten goed geschoold zijn en hun een duidelijke structuur hebben op school.
    Hij krijgt Risperdal, dat zijn druppels die hij in zijn drinken moet doen, s'morgens een kleine hoeveelheid en s'avonds wat meer.
    Is idd voor de ODD..werkt op zijn hersens en een aanval is dan beter te sussen of te onderdrukken.
    Je mag me altijd een PB sturen als je eens wilt praten, want kom weinig mensen tegen met een kind met ODD.

Deel Deze Pagina