Adhd???

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mauziej86, Sep 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mauziej86

Mauziej86 Lid

Jan 25, 2009
    80
    0
    6
    Kapster
    Kerkrade
    Het zoontje van mijn zus is 17 maanden en telkens als hij bij mijn ouders savonds op bezoek ik wil hij niet slapen en is echt hyperactief....Ben bang dat hij adhd heeft ofzo. Mijn zus zegt steeds dat hij thuis wel goed slaapt en dit alleen hier doet.

Mijn ouders zijn het een beetje beu want het is erg vermoeiend,

Groetjes

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Uhh weet niet helemaal wat je nu wilt met je bericht.
    Als je zus zegt dat hij thuis niet zo is, waarom zou dat niet kunnen. Mijn zoontje is in een andere omgeving ook drukker als thuis, andere prikkels, die prikkelen

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik denk niet dat je nu direct van adhd kunt spreken. Vind ik nogal een uitspraak zeg. Er moeten ook een aantal andere symptomen aan de orde zijn en niet alleen maar druk zijn en niet willen slapen.
    Het heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat hij uit logeren is. Sommige kindjes worden er te enthousiast van en dat resulteert in druk zijn en niet willen slapen.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik zou het ook niet direct op adhd gooien.

Als mijn zoontje bij mijn (schoon)ouders is, en daar moet slapen, dan is het ook moeilijker. Thuis zijn we met zijn tweeen en doen rustig als we hem naar bed brengen. Bij opa en oma zijn er 4 mensen, die allemaal een kusje willen en nog een knuffel en dan ook nog een vreemd bed in een vreemde kamer.

Nogal wiedes dat het slapen niet altijd makkelijk gaat..

Ik zou gewoon voorlopig vertrouwen op de antwoorden van je zus. Die ziet hem nou eenmaal wat meer.

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Ik bedoel het niet lullig wat ik nu ga typen...

Mijn zoontje is ook een heel bezig kindje. Hij kan niet stil zitten en moet bezig zijn.
    Als baby was hij zo al.
    Ik heb heel vaak te horen gekregen dat hij ADHD heeft...ik werd daar zo pissig van.
    Kon er niet tegen als mensen zich met mijn kind gingen bemoeien en dan maar ff gingen zeggen dat hij ADHD heeft omdat hij volgens hun druk is.

Als je zus zegt dat hij thuis niet zo is zou ik ook niet denken dat hij ADHD heeft.
    Mss is hij zo overprikkeld bij je ouders dat hij het uit in hyperactief gedrag?
    Mijn zoontje was bij andere ook veel drukker dan bij ons thuis.

6. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    ADHD kun je bij zulke kleine kindjes nog helemaal niet vaststellen joh... het wordt ook zo snel gedacht tegenwoordig als een kindje een beetje druk is... mijn dochter is ook hyper als ze moe is, vooral als ze bijvoorbeeld naar het kinderdagverblijf is geweest. Ze gaat maar 1 dag in de week en is dan bij thuiskomst veel drukker dan normaal... al die indrukken ook op zo'n dag! Eten gaat dan minder goed en wanneer ze in bad is geweest en op het aankleedkussen ligt dan is ze zo gek als een deur... ze gaat dan gelukkig wel meteen lekker slapen, maar zou ze dan ergens anders moeten slapen dan vraag ik me ook af of het zou lukken.

Nee, adhd zal het wel niet zijn hoor! ;)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ehm... ADHD is wat anders dan druk zijn he? ADHD is een afwijking waardoor signalen in de hersenen niet snel genoeg doorgegeven worden, waardoor zeg maar een soort van file van signalen in je hoofd ontstaat. Daardoor ontstaat chaos, omdat dus informatieverwerking vertraagd verloopt en een ADHD-er voortdurend het gevoel heeft in een flipperkast te leven...

Dat het zoontje van je zus druk is en niet wil slapen is voor kids een heel normale reactie op een vreemde omgeving en zegt dus helemaal niks. Zeker niet als ie thuis zich anders gedraagt en wel normaal slaapt...

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Tja, mijn dochter slaapt ergens anders ook niet, alleen thuis, dus ze wordt ook vervelend als we lang ergens anders zijn. Maar om dan aan adhd te denken? Ik zou erg kwaad zijn als mijn fam dat zou zeggen. Dat ze het irri vinden kan ik inkomen, vind ik zelf af en toe ook als we op visite zijn. Maar dit is wel een grote uitspraak. En als je zus zegt dat hij thuis wel slaapt, wie ben jij dan om daaraan te twijfelen?

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,337
    36,198
    113
    Mijn zoontje is ergens anders ook vaak drukker en als hij moe wordt wordt hij ook juist actiever, dat is geen adhd, dat is normaal peutergedrag!

Adhd kan/mag officieel helemaal niet worden vastgesteld eerder dan 4 jaar. Als een kindje druk is dan heeft hij niet meteen adhd. Een beetje meer vertrouwen in je eigen zus zou ik zeggen, zij ziet hem het meest en zal het echt wel weten hoor.

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Vera slaapt ergens anders dan thuis ook veeeel moeilijker.
    Hyperactiviteit is een teken van (over)vermoeidheid.

Sorry hoor, maar ik vind t een beetje rare vraag hier. Waarom geloof je je zus niet als ze zegt dat ie thuis wel normaal slaapt?

11. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

ADHD is niet vast te stellen bij zulke kleintjes.
    Het kan aan verschillende dingen liggen, teveel prikkels, teveel snoep, noem maar op.
    Een kleintje is niet hetzelfde als een volwassene, zij reageren dingen heel anders af.

12. Mauziej86

Mauziej86 Lid

Jan 25, 2009
    80
    0
    6
    Kapster
    Kerkrade
    Ik snap het wel hoor maar anderen zeggen dit vaak dus ik wou even ervaringen van anderen weten en mijn zus ook. Haar vriend de vader van het kind heeft n erge vorm van hdad vandaar... Ik wou niemand daarmee aanvallen, mijn zus zei dat hij thuis ook erg druk is maar slaapt wel smiddags 2 uurtjes.

Groetjes

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als de vader van dit jochie ADHD heeft, heeft hij wel een verhoogde kasn dat hij het ook heeft, maar daar kun je op deze leeftijd nog helemaal niks over zeggen. Bovendien heb je er helemaal niks aan als er op deze leeftijd wel een diagnose gesteld zou worden, want je kunt toch nog niks met gangbare methodieken rondom ADHD.
    Het kan wel verstandig zijn om voldoende structuur en regelmaat aan te houden: als een kindje aanleg heeft, is het altijd helpend als het al zo vroeg mogelijk leert om regelmaat en structuur aan te houden. Wel belangrijk om het leuk te houden: te strak leidt tot verzet en tot het tegenovergestelde resultaat...

Share This Page