ha, ik ben benieuwd wie er allemaal een papfles geven voor de nacht? mijn meisje is 8 september 6 maanden, ze krijgt nog 5 flessen per dag en een fruithapje. de flessen drinkt ze niet altijd leeg, nu geef ik haar voor de nacht +/- 21 uur een fles van 210 + 7 scheppen. ze slaapt door tot 7 uur ...wel is ze heel erg hongerig s morgens nu twijfel ik dus om haar zo'n papfles met bambix ofzo te geven voor de nacht. ik wil haar nl eerder op bed leggen s avonds, omdat ze zo moe is, ik zind het gewoon zielig haar zo lang wakker te houden, maar eerder op bed betekend denk ook eerder wakker ben benieuwd! liefs
Kan je best eens proberen. Emma krijgt al een papfles 's avonds vanaf 3 en een halve maand ofzo. En zij is een lekkere uitslaper, maar dat komt ook door haar genen van mama denk ik haha.
Heb je al eens geprobeerd om haar deze fles eerder te geven en op bed te leggen? Dat ze 's ochtends hongerig is, wil niets zeggen. Ze krijgt al 5 flessen, waarvan de laatste fles enorm is. Je zult zeer snel juist moeten gaan afbouwen
hier sluit ik me bij aan... Dat de fles dan even iets korter op het vorige eten zit, dat geeft niet. Mogelijk heeft ze met pap ook genoeg aan een fles van 180 + 6 + een paar scheppen pap. s morgens mag ze eventueel ook een papfles als ze echt erg hongerig is.
de laatste fles is idd veel, maar dit doen we omdat ze nu al weken haar flessen overdag niet op drinkt, ze laat gerust de helft staan, alleen de 'nachtfles'drinkt ze altijd helemaal leeg.
Waarom ga je dan niet over naar 4 flessen? Dat kan met deze leeftijd met gemak! Mijn zoontje ging met 6 maanden zelfs al naar 3 flessen.
Inderdaad, probeer eens over te gaan naar 4 flessen, grote kans dat de flessen van overdag ook beter gedronken gaan worden. Daarbij ga je nu als het goed is, meer bijvoeding geven. Daardoor zal je kind in de nacht ook minder snel honger krijgen, waardoor het wss gewoon genoeg heeft aan een melkvoeding rond een uur of half 8..
3 flessen?? wat krijgen ze dan nog meer op een dag? ben wel nieuwschierig hoe jullie schema er uit ziet.
Uit mijn hoofd met 6 maanden: 07.00 200cc papfles 09.30 200 gr fruit 12.30 200cc fles tussendoortje 17.00 200 gr avondeten 18.30 200cc fles Mijn zoontje at nogal snel zijn bijvoeding volledig op. Met 4 flessen hadden wij het volgende schema: 07.00 200cc papfles 09.30 125 a 200 gr fruit (toen het 200 gr werd, ben ik de vierde gaan weglaten, maar ben het steeds gaan opvoeren de hoeveelheden) 12.30 200cc fles 15.30 160 a 200cc fles 17.00 125 a 200 gr avondeten 18.30 200cc fles Nu met 2 boterhammen tussen de middag, krijgt ie zelfs nog maar 2 flessen.
bedankt merijn, heb ik er een beetje een beeld van, t is mn 1e kindje, moet alles nog uitvinden hoor haha...
Ik heb ook eerst veelvuldig naar andere schema's gekeken voordat ik wist wat ik met mijn zoontje moest doen hoor Het is ook best lastig!
misschien een stomme vraag maar wat voor 'pap'doe je door die fles??? en met welke speen geef je die fles? Jill krijgt smorgens pap met een lepeltje (fijne granen pap) en savonds gewoon alleen melk. doe je dan die fijne granen door de melk????
Je kunt inderdaad de "fijne granen" in de fles doen (wel minder dan bij de pap die je met een lepeltje geeft). Ik gebruikte altijd 3 (voedings)schepjes fijne granen of rijstebloem voor een fles met 180/6 en dan met de M-speen (Difrax S-fles) starten. Het laatste deel zette ik de L-speen erop. De L-speen is geloof ik de officiele papspeen.....maar dat ging hier in het begin veel te snel.
kheb de avent... weet je watdaar de papspeen van is? of zou ik gewoon eens een difrax kunnen proberen?