Hallo dames, Maak me een beetje zorgen, hoe gevaarlijk is de mexicaanse grie voor een baby van 6 maanden, daar lees je nooit iets over.. iemand meer info? Liefs
volgens mij net zo gevaarlijk als de gewone griep. Een paar dagen geleden had nathan koorts en heb toen toch even de HA post gebeld (overbezorgde mama) Zij vertelden me dat de mexicaanse griep die nu rond gaat een milde vorm is. Je wordt er wel beroerd van trouwens, maar neit meer als van een normale griep vertelden ze mij. Als je kindje trouwens koorts krijgt en griepverschijnselen heeft zou ik zelf gewoon wel even bellen hoor. als is het maar om gerust gesteld te worden..
Lotte heeft 2 weken geleden een test gehad of ze mexicaanse griep had en toen vertelde de dokter dat het allemaal wel meevalt. Inderdaad het is een gewone griep maar onder de 2 jaar krijgen ze wel tumiflu. Zij komen we dus wat sneller bovenop dan wij door die medicatie. Overigens vertelde de dokter ook dat we in oktober het allemaal hebben of krijgen. Bij 40% komt het ook tot uiting maar je mag ervan uit gaan dat we het krijgen. Lekker idee....
Vandaag viel hier de folder "Grip op griep" op de mat. Hierin staat dat het virus tot nu toe een milde variant is en je bij kinderen jonger dan 2 jaar die griepsymtomen hebben, de huisarts moet bellen en dat ze dan evt. virusremmers voorgeschreven krijgen. (dit versneld het herstel met 1 a 2 dagen)