ADHD

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by ramona, Nov 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ramona

ramona Fanatiek lid

Mar 9, 2005
    1,200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Zijn hier ook mama's die een kind hebben met ADHD ik zou graag willen weten hoe ze het gemerkt hebben en welke onderzoeken ze gedaan hebben.

We denken dat onze dochter kimberly ( nu bijna 3,5 jaar ) adhd heeft en we moeten donderdag met haar naar de ha toe om alles te bespreken.

Dit zijn de dingen die ons heel erg opvallen.

Ze praat aan een stuk door en is echt geen 5 tellen stil.
    Ze springt van de hak op de tak en kan haar aandacht heel erg moeilijk ergens bij houden.
    Ze loopt de de hele dag te rennen en springen door het huis heen.
    Ze valt iedereen in de reden omdat zei kosten wat het kosten zal haar verhaal moet doen.
    Ze pakt alles van rick af en stoort hem altijd tijden het spelen of wat dan ook.
    Ze is overal heel erg aanwezig.
    Ze kan geen seconde stil zitten en loopt dan heel erg met haar handen en voeten te bewegen
    En zo zijn er nog een aantal dingen zoals het laatste half jaar krijgt ze hele rode vlekken op haar lichaam met vlekjes lijken op muggen bulten en dat krijgt ze als ze heel druk is.

Dit is iets wat we al heel lang door hebben maar zelf dachten dat het door de leeftijd kwam maar het wordt niet minder het wordt alleen maar meer het is nu zo ver dat ik niks met haar kan beginnen omdat ze alles wil doen en overal heen vliegt.

2. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik heb een zoon die tegen adhd aanzat

maar weet je wat vaak de boosdoener is van druk gedrag bij kinderen "kleurstoffen" en chocolade

dat was de grootste boosdoeners bij mijn zoon en gist allergie

toen hij daar niets meer van kreeg werdt hij een stuk rustiger

je kan je kleine bij een homeopaat laten testen op voedsel allergie
    voor je naar een kinderarts stapt die een kind al snel de stempel adhd opgeeft en ze volpropt met medicatie zoals ritalin

wat overigs drugs is en je kleintje de hersentjes vernietigd want ze krijgen hierdoor in de pubertijd veel problemen mee als ze al jong aan de ritalin hebben gezeten

laat je kindje eerst testen op allergiën voor je naar een kinder arts toestapt dus

succes

3. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ik heb een dochtertje met pdd nos en adhd, ik heb haar laten onderzoeken bij het Accare, kinderpsychiatrie, je kan ook naar het ggz jeugd doorgestuurd worden door je huisarts, een verwijzing is altijdnodig voor een kind van die leeftijd en ze vertelden mijd at ze dan soms geen diagnose kunnen geven tot vanaf een jaar of 5. Succes!

4. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hoor nu net iets op het nieuws :) dat veel gevallen met voeding te maken heeft (dus toch:))

hier de link voor meer informatie

http://www.adhdenvoeding.nl/

5. Rabia

Rabia Bekend lid

Apr 19, 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Mijn dochter was ook best druk, niet zo extreem als de jouwe maar sinds ik haar omga 3 tabletten geef is ze echt helemaal veranderd. Ze speelt lang alleen, kleurt, kleit, zingt lief. Niet meer de hele dag zeuren en rennen en druk doen.

Heerlijk!

6. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    @deb, ik ben er ook van overtuigd dat sommige gevallen door de voeding op zijn minst verergerd wordt, wie weet dus ok bij mijn dochtertje, ik denk dat het wel midner wordt als we naar haar dieet gaan kijken (jammer dat dat niet vor pdd geldt :( )
    Ik heb dat wel aangegeven bij haar arts en psych maar zoals vast bij jou ok bekend is staan de meeste en dus deze ook niet open voor zulke ideeen :( Het is nl verstandig om dat met een dietiste te onderzoeken , maar als je arts en psych er niet achter staan... schiet niet op..

7. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    jeetje je wilt zo'n kind toch helpen ? waarom staan ze er dan niet achter?

wat kan het voor kwaad eens te kijken of het aan de voeding ligt

of zijn het van die pillen voorschrijvers waar ze commissie van krijgen

bah bah daarom geeft mij maar homeopatie als het om onze kleintjes gaat :)

sterkte maisy maar misschien is die site ook wel iets voor jullie je kan je er aanmelden wie weet kunnen hun je verder helpen

succes in ieder geval

8. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ja het zijn van die pil fanaten idd, het eerste wat zij voorgeschreven kreeg was en anti psychoticum genaamd dipiperon, ben er na een week mee gestopt! Ik ga idd even goed kijken op die site thnx voor de tip!

9. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    dipipiron? aan een kind dit meen je niet zeg , wat een stel imbezielen zeg (sorry voor me taal)

hier kan ik dus pislink om worden wie stopt nu een kind vol met deze troep

nah meis ik was klaar geweest met die gasten echt waar

ben ook een keer weggelopen bij een kinderpsychiator die wist wel even te zeggen dat er aan het kinds niets mis was maar dat het dan wel aan de ouders zou liggen

ja duhhhhhh zo lust ik er ook nog wel een paar zeg

10. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ik ben ook bij ze weggegaan maar dat is me niet ind ank afgenomen, heb een hele zooi shit achter me aangekregen want zij wisten het wel beter en door het contact met hunte verbreken gaf ik vogens hun mijn dochte rniet wat ze nodig heeft... alsof er geen andere instanties zijn zeg :(

Dus iedereen opgelet :p kijk uit voor die lui van het Accare want als je niet ja en amen en klakkeloos meegaat in wat zij "adviseren" krijg je een trap na!

11. ramona

ramona Fanatiek lid

Mar 9, 2005
    1,200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

We gaan ook eerst wel kijken of ze ergens niet tegen kan.
    Ze snoept eigenlijk al een hele tijd niet meer en toch is het niet minder geworden.
    We zullen zien morgen bij de ha ene ik ben helemaal geen voorstander van medicijnen bij kinderen

12. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    lekker laten trappen dan maisy jou dochter is het belangrijkste en zeker hoe ze haar behandelen

en dat is niet volproppen met medicatie die je een volwassenen nog niet eens 1,2,3 geeft als het niet echt noodzakelijk is

belachelijk zeg , dat er zulke instanties bestaan gewoon schandalig

13. ramona

ramona Fanatiek lid

Mar 9, 2005
    1,200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi hoi

Nou vanmorgen met kim naar de ha geweest en hij heeft ons wel door verwezen naar de kinderarts en daar moeten we 8 januari heen.

Ze gaan dan allemaal testjes doen ivm adhd en consentratie stoornis.

Want hij schrok wel toen hij haar zag en heeft haar ook nog een poos geopseveerd en zei op een gegeven moment van hoe hou je het vol want hij vond haar dus echt extreem druk.

Hij begon wel over medicijnen en heb hem duidelijk gemaakt dat ik daar geen voorstander van ben en eerst wil weten wat ze heeft voordat we over medicijnen gaan praten.

Dus nu afwachten tot 8 januari ben heel benieuwd wat daar uit zal komen.

14. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    alsjeblieft begin niet aan medicijnen hoor
    er zijn meerdere manieren om haar van haar drukke gedrag af te helpen

voeding is er eentje van en dan homeopatie , daar kunnen ze ook veel mee bereiken

maar begin alsjeblieft niet aan chemische medicatie

Share This Page