Eindelijk, het slapen gaat weer super!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Luuz, Nov 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    hallo dames,

Een paar weken geleden heb ik hier een topic geopend over het slapen van ons zoontje.. Overdag een ontzettende strijd om hem in slaap te krijgen.. We zijn in totaal 8 weken bezig geweest om hem zelf in slaap te laten vallen.. Van alles geprobeerd, maar niks hielp..
    Hebben de deur platgelopen bij de huisarts, maar medisch was/is alles uitgesloten.. Daarna doorgestuurd naar het CB waar uiteraard niet geluisterd werd.. Elke deur die de huisarts heeft opengezet voor ons, werd door het CB constant weer dichtgegooid..

Uiteindelijk een gesprek thuis gehad met een vrouw van het CB.. En wilde Videohometraining proberen.. Dus filmpjes opgenomen en gisteren was ze hier om het te bekijken..
    De week ervoor het advies gehad om hem dan toch maar te laten huilen.. Dat hebben we dus NIET gedaan, ik vind het zielig en ik kan dat niet en vind het niet nodig, ondanks dat we al zo lang bezig waren om het goed te doen..

Nou goed, gisteren was ze hier en ik kon haar het heerlijke nieuws vertellen dat het sinds maandag hartstikke goed gaat.. Maandagmorgen was het wel een compleet drama nog, maar 's middags ging hij zonder jammeren of huilen slapen.. Gisteren in de ochtend en in de middag ook niet meer gehoord nadat hij op bed lag.. Niet eens gejammerd.. Vanmorgen om 7.15 ook geen probleem.. Nu heb ik hem in bed gelegd en wederom is hij zonder jammeren gaan slapen.. Hij speelt nog een minuutje of 2 en gaat dan lekker slapen..

Oh wat ben ik blij en trots dat hij het nu eindelijk weer kan! Hij wordt nog wel elke dag om 6 uur ongeveer wakker, maar zolang hij overdag heerlijk slaapt, vind ik het prima..

Bedankt voor alle adviezen en tips.. Heb er zeker wat aan gehad, vooral om dingen uit te sluiten waar we zelf nog niet aan hadden gedacht..

Oja, de oplossing bleek gewoon consequent te zijn.. Dat deden we altijd al, maar hebben het nu nog strakker aangepakt.. Alles in dezelfde volgorde, echt alles.. Alles benoemen en constant herhalen dat als er iets is, mama er direct aan komt.. En dat heeft geholpen:)

2. kiddie

kiddie Niet meer actief

Roeltje, wat heerlijk voor je! Ik wilde ook een topic openen, ook hier gaat het weer super! Ik doe haar een slaapzak aan en ineens gaat het goed. (al 2 weken.) Ook soms gewoon zonder BV en klaarwakker er in leggen...

Heerlijk he, voel je jezelf ook veel beter he.

3. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Ja geeft echt een enorme rust.. Hij is ook een stuk vrolijker en lijkt alsof hij de hele wereld aan kan:) De wallen onder zijn ogen zijn ook bijna weg gelukkig.. Zag er heel zielig uit:)
    Het heeft ons een kleine 2 maanden gekost, maar als hij zolang nodig heeft/had om zich veilig te voelen zonder mama vind ik het goed:)

4. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ik vind het heel knap van je. Het is zo vermoeiend he en dan had jij het veel extremer dan mij! Alleen hier wel paar keer per nacht wakker..

Maar ze is ook vrolijker ja, lekker veel slaap is goed he.

5. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Ja het is hier wel duidelijk dat slapen erg belangrijk is, ook voor hemzelf.. Het geeft het zoveel meer rust.. Hij werd de laatste tijd wel standaard tussen 4 en 5 ergens wakker een half uur en dan om 6 uur begon zijn dag.. Wilde echt een nachtvoeding hebben dan, maar goed, hij heeft wel een groeispurt gehad dus dat kan daar ook mee te maken hebben.. Maar nu al 2 nachten geen kik gegeven, alleen nog wel rond half 6 6 uur klaarwakker..

6. kiddie

kiddie Niet meer actief

Fijn zeg! Hier afgelopen nacht doorgeslapen.. Komt echt noooit voor. Ze kwam steeds net na middernacht, rond 4 uur, en half 7. Pff.. Maar we houden moed :D

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hey meid wat fijn te lezen dat het ineens weer goed gaat met slapen! Het is niks als ie zo moet huilen elke keer he. Kan me voorstellen dat je blij bent, ik vond het ( nav van je filmpje) ook een heel zielig gehoor!

Goed dat je vol hebt gehouden met je rituelen en je vaste dingen doen. Waarschijnlijk was het toch gewoon even een fase of iets. Ik hoop dat het hier ook zi is hihi, slapen hier is ook een probleem momenteel. Ben nu met fysiotherapie bezig en morgen naar de HA voor verdenking op reflux.

Liefs en hele fijne slaapmomenten voor jou en je mannetje !! xx sassie

8. Johannal

Johannal Fanatiek lid

Jan 28, 2009
    3,119
    0
    0
    Ik vroeg me net hardop af hoe het met je ging, bij het 'vertel eens' topic... Vind het erg fijn om te lezen dat het goed gaat met je kleine ventje :D

Share This Page