Steeds weer ziek

Discussie in 'De lounge' gestart door panda86, 14 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Sinds begin september ben ik om de haverklap ziek/verkouden.

Begin september flink de griep gehad met een zware verkoudheid. Eind november een buikgriep gehad met het hele gezin.

Eind december weer een lichte verkoudheid maar gewoon doorgegaan.

Nu bijna 4 weken geleden zwaar verkouden geworden. Had geen koorts voelde met niet fit maar gewoon doorgegaan. Tot 2 weken geleden ik 's nachts wakker werd met koorts en amandelen zo opgezet dat ik nauwelijks kon slikken. Naar de ha geweest en ab kuur gekregen. Volgende dag moest het beter gaan anders moest ik weer komen. Het ging niet beter dus weer naar de ha. In 1 dag waren de ontstekingswaardes van 42 naar 200+ gegaan. Die van ha gaat niet Verder als 200. Ben doorgestuurd naar de seh. Daar bleek ik ook een licht blaasontsteking te hebben. De ontstekingswaardes waren 348. Bloed werd op de kweek gezet en een monster uit mijn keel. Ik moest blijven voor ab via het infuus en had een kalium te kort. Heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Mocht toen weer naar huis met een nieuwe ab kuur. Vorige week zondag was die afgelopen maar bleef klachten houden. Totaal geen energie/ kracht, moe, hoofdpijn. Bleek een schimmelinfectie in mijn keel te hebben door de ab. Daar heb ik nu iets voor gekregen. Woensdag voelde ik me eindelijk weer beetje de oude worden. Maar zodra ik iets doe worden mijn benen heel zwaar, word licht in mijn hoofd en een soort van ademnood gevoel (weet niet hoe ik het moet omschrijven). Sinds gisteren begin ik gewoon weer verkouden te worden. Steeds niezen, kriebel in mijn neus en verstopte neus. Wordt hier zo moe van. Voel me hierdoor weer grieperig. Wil maandag weer aan het werk. Weet niet zo goed of ik hiervoor weer naar de ha moet gaan.

Sorry voor het lange verhaal.

Iemand tips/ zelfde ervaring?

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.607
    8.358
    113
    Vrouw
    Ik zou naar de huisarts gaan en vragen om een bloed onderzoek.

rums en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ben je niet getest op Pfeiffer?
    Beterschap! Ik ben ook al weken aan t kwakkelen en nu ook alweer paar dagen scheermessen in mn keel en aften in mn mond :(

4. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.143
    5.993
    113
    Laat het vooral verder checken. Maar je lichaam heeft ook de tijd nodig, en veel heeel veel rust om, aan te sterken. Tegenwoordig wilt en moet iedereen veel snel weer. Antibiotica maakt meer kapot dan je lief is, je had het meer dan terecht nodig! Maar geef je lichaam nu veel tijd te herstellen, en als je lichaam zo aan het opkrabbelen is.... Dan is het niet zo gek dat je nu weer verkouden bent. Al is het natuurlijk helemaal ruk!

Slik anders wat supplementen! Magnesium kan nooit kwaad, vitamine D, visolie...

5. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Nee. Heb pfeiffer al heftig gehad toen ik 11 was.

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.607
    8.358
    113
    Vrouw
    Ik dacht aan ijzer tekort bij jouw laatste klachten. Maar een test is veel beter dan raden.

7. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Ja voor mijn gevoel moet ik ook echt weer aan het werk. Zit al 2 weken thuis nu op aandringen van de arts mijn rust te pakken. Dit is al mijn 3e ziekmelding sinds september.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou ook even laten checken op andere tekorten als dat nog niet gedaan is.

Maar hier is het na 1x griep ook echt virus op virus, ik krijg zo’n klap van griep, ben dan zó vatbaar. Ging dit jaar van griep naar gewone verkoudheid en hops, keelontsteking, daarna weer een bijholteontsteking. En deze week nog een buikgriep erachteraan.

9. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik denk als ik je klachten zo hoor dat je nu beter kunt doorpakken dmv verder onderzoek en goed aansterken van alles. Ik ben bang dat als je dat niet doet je blijft kwakkelen en uiteindelijk toch weer ziek uitvalt en waarschijnlijk ben je dan per saldo langer afwezig dan als je nu even goed uitziekt.

Maslov, Fuddey en wolkje1994 vinden dit leuk.
  10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Je kan helaas 2 keer pfeiffer krijgen, komt echter niet vaak voor.

Maar een afspraak met je huisarts lijkt mij een goed idee, je weerstand is momenteel wel erg laag, dus verder onderzoek kan geen kwaad.

11. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Wat vervelend dat je zo ziek bent geweest en je nog steeds heel naar voelt!!

Ik zou zeggen, bel de huisarts opnieuw op. Laat die verder kijken dan wat ze nu gedaan hebben en geef jezelf rust.
    Je bent flink ziek geweest. Een ziekenhuisopname van 5 dagen is echt niet niks! Je levert enorm veel energie in en dat duurt echt een tijd eer je weer op je oude energie level bent.

Pfeiffer kan je inderdaad nogmaals krijgen. Goede tip om daar nog eens op te laten testen!

12. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Heel herkenbaar, ik was vorig jaar ook zo (luchtweginfecties, keelontstekingen, longontsteking enz). Maar de dokter kon toen ook niks voor me betekenen en ik was zoooo moe! Maar dit jaar is het weer beter gegaan en dat is wel super fijn weer. Slik iig genoeg magnesium, vitamine d, c en echinaforce erbij hopelijk helpt dit beter voor je! Oh ja en ik eet veel gedroogde cranberries ook.

13. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier in Dec hele maand gekwakkeld. Hoesten, benauwd.
    Longen klonken schoon... Na 4wk aangedrongen op een longfoto. En ja hoor, ik had longontsteking.
    Dit was niet te horen maar dus wel te zien.

Ik zou naar ha gaan, bloedonderzoek en mss toch een longfoto.

14. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik denk gewoon pech. We kwakkelen hier ook al vanaf het najaar met het hele gezin. Dan weer verkouden, dan keelpijn, buikgriep, dan een weekje niks en dan weer koorts, moe, nog een keer keelpijn enz.

Ik zie dat je ook nog kleine kinderen hebt. Onze jongste zit op de kleuterschool. Daar neemt ze vaak wat van mee (op het moment zijn er 10 kinderen ziek in de klas). De oudste 2 zitten op het vo, die nemen weer andere virussen mee.

Ben vorige week begonnen met iedereen vitaminepillen te geven en ik heb de jongste laatst een week thuis gehouden om aan te sterken want die bleef echt aan de gang (was in de week dat er ook 2 stakingsdagen waren).

Ik denk dat je moet uitzieken en heel hard moet hopen op het voorjaar.

15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Ik denk ook pure pech zeker met kleine kinderen. Wij waren eigenlijk nooit ziek tot de kids. Vriendlief is alweer aan de ab geweest, ik heb nu griep. Als het goed is is dit weer over als ze wat ouder zijn. Wij zijn eigenlijk allemaal zo’n beetje chronisch verkouden inclusief opa’s en oma’s trouwens.

16. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik sukkelde ook al met verkoudheid en kleine kwaaltjes sinds begin september, en algemeen laag energiepeil. En ik was het zo beu om me nooit eens echt fit te voelen. Nu slik ik sinds goed 2 weken extra vitamine D, C en Echinaforce... Wat een verschil! Voor het eerst sinds lang heb ik weer energie, en nu al dik een week klachtenvrij. Denk dus dat het toch grotendeels aan tekorten lag bij mij.

17. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Als je zo ontstekingsgevoelig bent, zou ik toch even verder onderzoeken. Het kan best zijn dat er veel virussen rondgaan, maar dan hoef je nog niet iedere keer (meerdere) ontstekingen te krijgen.

Ik heb ook steeds weer ontstekingen (blaas, baarmoeder, bijholtes, longen), maar dat komt doordat mijn schildklierwaardes niet goed zijn.

18. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Is dat 1 vitaminepil waar dat in zit? Welk merk heb je?

19. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Longfoto is 2 week geleden gemaakt daarop was alles goed.

20. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Ja daar heb je gelijk in. Maar ben een doorzetter wat in dit geval een slechte eigenschap is. Vind lastig om nog langer ziek gemeld te moeten zijn.

Deel Deze Pagina