De zondagse discussie

Discussie in 'De lounge' gestart door lellebel2, 31 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om te beginnen zal ik niet eerst het "sorry, ik wil niemand voor z'n kop stoten" riedeltje neertypen.

Ik val gelijk met de deur in huis..

Waarom stellen vrouwen zich over het algemeen zo kwetsbaar op en komen ze als het zwakkere geslacht over?!
    Vroeger hielden m'n ex en ik tijdens het tv kijken zelfs een wedstrijdje of de vrouw nou zou gaan huilen of niet.

Als je kijkt naar help mijn man is klusser, de vrouw is in dit programma heel kwetsbaar en zielig en de traantjes rollen al snel over de wangen. Niet lang daarna komt het verhaal van de man waaruit blijkt dat de vrouw ook niet altijd een lieverdje is. Maar goed hey...het is een man dus b.k houden en ga klussen dan gaat je vrouw lekker relaxen in een hotel.

Ook hier op het forum zijn er vaak topics waarin de vrouw zo gekwetst is omdat iemand haar haarkleur niet mooi vind bij wijze van. Ook lijkt het zowat een verplichting om iedereen maar met fluwelen handschoentjes aan te pakken want oweee je wat hard of bot bent oweeeeee.

Ik vraag me af hoe een mannenforum eruit zou zien als er een mijn vrouw is zwanger forum bestond. Ik denk dat je bij lange na niet zoveel och jeetjes, oo wat vreselijk enz zou tegenkomen.

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Dan zou je terug moeten gaan naar de genen en psyche van mannen en vrouwen. Daar ligt deels een verklaring.

3. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik had twee mannelijke collega's die allebei een kind verwachten. Ik ben er gewoon wel eens bij gaan zitten omdat ik hun gesprekken hilarisch vond. Dat gezeur van hun vrouwen over dat de mannen niet meer mochten drinken op het eind en wat een onzin die klossen waren etc.
    Ik geloof niet dat veel mannen de behoefte hebben aan een mijn vrouw is zwanger forum, maar het lijkt me erg leuk om te lezen:D

4. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D:D ik zou het zo inplannen dat ik elke keer pauze met hun had.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Haha, zodra dat forum er is ga ik meedoen als stille meelezer! Maar volgens mij gebeurt er op een mannenforum over zwangerschap en kinderen gewoon niks... Behalve dan dat er vrouwen zitten te wachten op een glimps van de mannelijke psyche.

Ik doe zelf trouwens aan een vechtsport. Best wel een mannenwereldje dus. Eén van de mannen werd op een gegeven moment opa. Helemaal trots natuurlijk en hij werd door iedereen gefeliciteerd. En er was er toch ook één die meteen vroeg "En hoe is het nu met je dochter? Best heftig die bevalling en dan die eerste weken." Dat vond ik zó lief! Vooral omdat dat een best jonge gast was die dat vroeg, zelf zonder kinderen nog. Ik dacht meteen: zie je wel, ze weten het wel die mannen! Haha.

Ik wer trouwens in het basisonderwijs: alleen maar vrouwen. Zucht. Ik vind het echt een verademing, dat avondje sporten met die mannen. Zalig. Ze zijndat inmiddels ook (meestal) vergeten dat ik eigenlijk stiekem een meisje ben, dus ik geloof dat ik over het algemeen wel een aardig beeld krijg van mannen in hun natuurlijke habitat. Heerlijk, zo veel relaxeder! Al kunnen die mannen soms ook wel konkelen en 'politiek' bedrijven hoor!

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Zo'n mannen-forum lijkt mij fantastisch :D er is wel een Facebook: life of dad. Die vind ik ook zo leuk!! Alleen irritant dat er steeds meer vrouwen reageren:p

7. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Waarom zie jij het kwetsbaar opstellen en het tonen van emoties als zwak? Er zit een enorme kracht in kwetsbaarheid.
    Ik vind het persoonlijk zwakker overkomen wanneer iemand zijn ware gevoelens verbergt uit angst voor hoe dat overkomt dan iemand die durft te tonen wat deze daadwerkelijk voelt.

8. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik ben ook meer een mannentype. Heb zeker door dit forum gemerkt dat ik directer en 'harder' reageer dan veel vrouwen. Ik heb geen problemen met wat fellere discussies en stevige standpunten. Ik merk hier ook wel duidelijk wie ook zo zijn en welke vrouwen zeer gevoelig zijn.

Er zit in vrouwen dus ook veel verschil. Net zoals er hele zachte mannen zijn.

Ik voel me prettig bij snelle, pittige discussies en heb meer mannelijke dan vrouwelijke vrienden.

9. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Eens. Kwetsbaarheid is zeer krachtig. Ik vind helemaal niet dat iemand altijd sterk moet zijn.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    #10 tupp, 31 jul 2016
    Laatst bewerkt: 31 jul 2016
    Er is -naar mijn mening- op zich niks mis met het tonen van emoties. Maar zoals in het voorbeeld van TS kan ik me ook wel ergeren aan die vrouwen bij bijv. "Help mijn man is klusser" Tuurlijk mag je die rotzooi op een gegeven moment zat zijn en ik zou me in sommige van die huizen ook diep ellendig voelen. Maar dan ga ik niet op tv staan janken, dan zoek ik een paar youtube-filmpjes op met 'Stucadoren 101" en ga ik aan de slag! En als mijn man dan vindt dat ik het niet goed doe, dan steekt ie zelf z'n handen maar uit zijn mouwen.

Hetzelfde geldt voor topics van vrouwen die vinden dat hun man te weinig in het huishouden doet of zegt dat ze te dik zijn. Natuurlijk is dat kwetsend. Maar wordt dat anders als je hier gaat zitten huilen? Nee: je hebt het erover met de persoons waar het over gaat en doet er wat aan!

Emoties tonen prima, maar van alleen maar kwetsbaar en zielig zijn wordt je leven niet beter en daar doe je jezelf mee tekort. En andere trouwens ook... Al een peer keer meegemaakt dat collega's het niet eens waren met hun taken van het volgende jaar en dan maar gingen zitten huilen. Baas in paniek, gauw iets anders geregeld. Ten koste van iemand die niet gaat huilen en gewoon de schouders eronder zet. Zwaar irritant.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Vrouwen die meedoen aan 'help mijn man is klusser' zijn natuurlijk sowieso al van het type slachtoffer, want de vrouw die gewoon zelf gaat klussen belt dat programma niet..

Ik hou ook niet van dat slachtofferige, blegh! Maar mannen en vrouwen verschillen wel, en dat merk je ook in bv communicatie. Je hebt natuurlijk ook mannen die prima emoties uiten, vrouwen die dat niet doen etc. Maar onderliggend is er genetisch gewoon een verschil natuurlijk...

12. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit bedoel ik inderdaad. Je hebt het heel goed verwoord

13. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Er is natuurlijk wel een verschil tussen je kwetsbaarheid tonen en in de slachtofferrol kruipen.

Het voorbeeld van mijn man is klusser, kruipen vrouwen toch vooral in de slachtofferrol (ohnee, huil huil huil, ik ben zooo zielig), terwijl ze zoals tupp zegt, ook gewoon schouders eronder en aan de slag.

Kwetsbaarheid tonen kan ook zonder volledige huilpartijen. En ik ken ook weer meer dan genoeg mannen die hun kwetsbaarheid kunnen tonen.. die mij gewoon aangeven wanneer zie iets lastig vinden. Net zoals ik ook eerlijk kan aangeven wat ik lastig vind (zoals sommige opmerkingen m.b.t. kinderen).

Maar vind wel dat je je kwetsbaarheid niet te pas en te onpas aan iedereen hoeft te laten zien. Ik kies zelf uit bij welke mensen ik dat wil, en ik vind het ook niet altijd leuk als iemand zijn kwetsbaarheid aan mij laat zien.

En emoties tonen, ja ik woon vast in een raar gedeelte van Nederland.. maar ook dat is hier normaal. Maar ook weer niet in overdreven huil, gil en scheldpartijen..

Emoties tonen kan ook gewoon rustig.. normaal. Een keer huilen omdat je verdrietig bent, helemaal prima, maar gaan zitten huilen omdat je het niet eens bent met de beslissing van je baas of iemand je haarkleur niet mooi vind.. heeft mijn inziens niks met emoties tonen te maken.

Maar op TV wordt de vrouw vaak in de slachtofferrol gestopt. Dat vind ik dan wel weer jammer, want ken een hoop vrouwen die daar nooit in gaan zitten. Maar goed, dat is stereotypering, en blijkbaar voor veel mensen toch ook herkenbaar.

Maar er zijn genoeg mannenforums hoor.. kijk maar eens op de auto fora.. en dat gaat er net zo aan toe als hier ;) daar wordt ook gemopperd, en lullige dingen gezegd, en ja en amen verwacht :D wat dat betreft zijn de onderwerpen heel verschillend, de reacties niet ;)

14. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik wilde ongeveer precies hetzelfde als pandavliegen typen ;)

15. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Bij 'help mijn man is klusser' moeten die tranen ook hè. Dat is goed voor de kijkcijfers.
    Er moet altijd nog iets mis gaan ook, maar dan komt alles weer goed natuurlijk. Net als in een romantische film.
    Hier houden mensen van ;)

16. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Help mijn man is klusser was gewoon een greep uit de vele voorbeelden die ik kan opnoemen he.

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, maar dat zijn wel aantrekkers van dat soort type vrouwen; niet alle vrouwen zijn zo slachtofferig.

18. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Eerlijk? Mij interesseert het echt niet waarom de een wel en de ander niet zo is. Leef en laat leven zo denk ik :)
    Zou niet goed zijn als iedereen hetzelfde is :p

19. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Dit inderdaad, veelal zijn het natuurlijke eigenschappen. De natuurlijke aanleg van de vrouw.. En dan heb je daar bovenop natuurlijk nog karakter, invloeden van buitenaf (opvoeding etc..)
    Ps. Ik kijk trouwens geen mijn man is klusser, dus daarover geen idee :D.

20. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Inderdaad. Mannen en vrouwen denk toch totaal anders?! Vrouwen denken vaak op een andere manier zoals met hun hormonen en mannen niet. Zet een kapotte waterkoker neer en een man en vrouw proberen t op een andere manier op te lossen.

En wat is t zwakkere geslacht?! Vrouwen baren kinderen. Is dat niet super sterk?

En is tonen van emoties zwak? Denk t niet toch?

Inderdaad fijn dat we niet allemaal t zelfde zijn en t zelfde reageren. Zijn geen robots. Logisch dat iedere vrouw anders reageert? De een maakt dit mee de ander dat. Dat vormt je in je doen en laten. De een reageert voor de een over emotioneel terwijl t voor iemand anders een normale reactie is.

En tv is tv. Als er niks boeiends gebeurt kijkt niemand. Zou t met een korreltje zout nemen allemaal.

Deel Deze Pagina