Klussen na de eisprong?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Lady1985, Apr 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ik vroeg me af of het belangrijk is om na de eisprong nog te klussen? Heeft dat nog invloed op de bevruchting of is dat eigenlijk niet meer nodig?
    Bedankt alvast!! :D

2. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    Ik lees even met je mee want ik vraag mij dit ook af.

3. nataik

nataik Fanatiek lid

Nov 18, 2009
    1,992
    0
    0
    verzorgende
    Ik zal het gewoon doen, je weet maar nooit ;)
    maar volgens mij hoeft dat opzich niet na de eisprong.

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Vroeg het me ook af. Maar denk dat het geen invloed meer heeft. Maar dan moet je wel zeker zijn dat de eisprong geweest is.

5. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik zou het je eerlijk gezegd ook niet kunnen vertellen:p

Maar ik doe wel altijd 1 dag na de eisprong nog even klussen..
    gewoon voor het geval dat...

En k bedoel een keertje meer is niet erg toch!:D
    als het goed is is de sex leuk!:D

6. zafira

zafira Fanatiek lid

Feb 18, 2010
    1,962
    127
    63
    zuid holland
    Meiden,

Een eitje leeft maar 12 uur. Dus eigenlijk ligt het eraan hoe snel je na je ei nog klust en of je zeker weet of dat je ei ook echt gesprongen is. Ik voel mijn ei altijd heel duidelijk dus in mijn geval kan het ook nog meteen erna. Natuurlijk ook in de dagen ervoor, maar altijd nog 1 keer extra voor de zekerheid haha

7. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Ik dacht dat een eitje 24 u leefde? Wij klussen alleen na de eisprong als dat toevallig de dag is dat het weer kan. Hou er altijd 1 dag tussen ;) Nu dus woensdagavond klussen,donderdagochtend ei en vandaag geklust :D

8. Y30

Y30 Fanatiek lid

Feb 11, 2011
    4,056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ik heb ook altijd begrepen dat het eitje maar 12 uur leeft, daarom raad men m.n. aan om de twee dagen voor ei te klussen aangezien zaad dat wel overleefd. Rond ei zou ik het trouwens niet om de dag doen, maar elke dag, anders is de kans dat je je ei mist groter. Als ik 'zeker' weet waneer mijn ei komt, klus ik 2 dagen voor ei, en de dag van de eisprong. Twijfel ik over waneer mij ei komt (deze maand voor het eerst ovulatie testen gebruikt, i.v.m. mk was ik niet zeker van mijn cyclus, maar hiermee kon ik mijn ei niet vinden), dan klus ik meer dagen van te voren en een paar dagen er na.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,209
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Ons is ook verteld dat je het beste 2 dagen van te voren kan klussen voor je eisprong en dan op de dag zelf. En voor de eisprong 3 dagen onthouding. Dit hebben we van uroloog en gyn. Dan moet je natuurlijk wel goed weten wanneer je je ei hebt. Ik vind het lastig.

Dus bijv. ei op dag 15. Zou inhouden vanaf dag 11 onthouding en dag 13 klussen en dan dag 15. Eicel leeft 12 tot 24 uur. Kan dus erg verschillen

10. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reactie! Vond het zelf ook erg lastig maar we hebben het voor de zekerheid na de eisprong ook maar gewoon gedaan...

Nog iets anders: normaal gesproken als ik mijn eisprong heb dan voel ik dat doordat ik steken heb in het gebied van de baarmoeder... Volgens de ovulatietest had ik afgelopen woensdag mijn vruchtbaarste dag, maar sindsdien voel ik eigenlijk iedere dag steken. Zou dit nog van het ontpillen kunnen komen?

11. zafira

zafira Fanatiek lid

Feb 18, 2010
    1,962
    127
    63
    zuid holland
    De steken die je voelt kan het groeien van het eitje zijn en daarna nog wat napijn van het springen. Ikzelf liep deze ronde echt bijna een week krom van de groeipijn toen hij eenmaal was gesprongen nog 1,5 dag wat lichte napijn en nu is het afwachten.

12. Anisa

Anisa Lid

Apr 25, 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel mijn eisprong helemaal niet. Hebben meer mensen dit? Wij zijn bezig met de eerste ronde en ben ook meteen met ovulatietesten begonnen, kreeg echter de 20e en 21e steeds een vaag streepje op de test, hebben voor de zekerheid maar elke dag geklust. Ik merk dat ik erg ongeduldig ben en nu al de dagen aftel tot ik kan testen, herkennen jullie dit?

13. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

Mar 24, 2010
    1,786
    0
    0
    Hoe weet je dat het groeipijn was?

Share This Page