Terecht een beetje beledigd?

Discussion in 'De lounge' started by Feetjes, Nov 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

Aug 20, 2010
    1,298
    18
    38
    Mijn nicht gaat over een paar maanden trouwen. Ze hebben een dagprogramma met taart eten, diner, de ceremonie (in de kerk), en een avondfeest.

Dit wordt gehouden in Utrecht, dat is voor mij ruim een uur tot anderhalf uur rijden. Nu komt het; ik ben alleen uitgenodigd voor de kerkdienst. Ik mag dus op komen draven voor een dienst van een uur, feliciteren, envelopje inleveren en weer opdonderen. Ik zit dus langer in de auto dan dat ik daar aanwezig ben.

Wat ik ook vervelend vind, is dat mijn zus wél de hele dag uitgenodigd is, terwijl de band tussen haar en mijn nicht niet heel veel sterker is. Mijn zus en wilden in eerste instantie samen naar de bruiloft gaan, maar dat gaat nu dus niet door.

Ik vind aan de ene kant dat een ieder haar bruiloft mag invullen op haar eigen manier, maar om onderscheid te maken tussen twee zussen vind ik niet netjes, en mensen helemaal laten komen voor 'alleen' de kerkdienst ook niet. Grappig detail is dat er op mijn uitnodiging staat dat de cadeautip geld is, en op die van mijn zus niet...

2. takhen

takhen Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    2,386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Tja ik snap jouw frustratie maar er zal een reden zijn waarom je zus wel de hele dag mag en jij niet.
    Als je de afstand te ver vind zou ik gewoon niet gaan. Simpel zat.
    Even bot gezegd: het is maar een nicht. Als ik naar alle bruiloften van al mijn nichten moet gaan heb ik er elk weekend 1. Daar komt bij dat het mij te veel geld zou kosten voor dat ene uurtje daar voor de dienst. Ik zou het er niet voor over hebben denk ik.

3. MHMW

MHMW Niet meer actief

Maar vreemd dat de cadeautip anders is. Je zou denken dat dit op alle kaarten hetzelfde zou zijn? Ik zou niet gaan, maar ik hou sowieso niet van bruiloften.

4. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

Aug 20, 2010
    1,298
    18
    38
    Het is idd zo dat mijn zus iets vaker contact met haar heeft, maar het is niet zo dat ze echt dikke vriendinnen zijn.
    Ik overweeg idd om niet te gaan, maar twijfel of dat niet wat te ver gaat...

5. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ach genoeg smoesjes toch? Druk met werk, kinderen, ziek noem maar op.

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik zou alleen voor de kerkdienst niet gaan, maar een kaart vooraf sturen waar in je ze een fijne dag toewenst.

hun keus om je alleen voor de dienst uit te nodigen, en dan joun keus om te besluiten niet te gaan. prima toch.

7. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Nee, ik zou ook niet gaan.

Een beetje raar ook om iemand, die je alleen voor de kerkdienst uitnodigd, een kaart te sturen met een enveloppe cadeau tip, ik bedoel was er nou nog een receptie aan verbonden dan was het wat anders.
    En nog vreemder dat je zus een kaart heeft waar dit niet op staat...:(

Misschien om de goede vrede te bewaren zou ik een goede smoes verzinnen.

8. takhen

takhen Fanatiek lid

Nov 13, 2009
    2,386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden

Ik heb nog eens over die kadotip nagedacht maar ik denk dat ik wel een reden weet.

Misschien hebben zij bij een winkel een kadolijst neergelegd met vrij veel dure dingen (zoals bij de meeste bruiloften tegenwoordig) maar willen ze mensen die slechts voor dat uur komen niet op die kosten jagen? Dus dan de envelop?
    Wij hadden ook voor verschillende mensen verschillende uitnodigingen dus heel gek zou ik dat niet vinden eigenlijk.

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Makkelijk zat, ik zou ook gewoon niet gaan. Zoveel rijden voor alleen een kerkdienst en je voelt je ook een beetje beledigd, nee, ik zou het er echt niet voor over hebben. Ik vind het persoonlijk wel raar dat ze je zus wel uitnodigt en jou niet. Normaal gezien maak je geen onderscheid, of je moet met de een een echt heel speciale band hebben, maar dat hebben ze ook niet, schrijf je.

10. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

Aug 20, 2010
    1,298
    18
    38
    Op mijn kaart staat; kerkdienst om 19.00, aansluitend receptie in de kerk. Op de kaart van mijn zus staat; kerkdienst om 19.00, daarna feest om 21.00.

De receptie is blijkbaar niet de moeite waard om te vermelden op de andere kaart ;). Hij kan ook niet lang duren, want om 21.00 moeten ze aan de andere kant van de stad zijn voor het feest.

Geen enkele cadeautip op de kaart van mijn zus trouwens...

11. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Als je alleen voor de kerkdienst bent uitgenodigd zou ik niet gaan. Zeker niet als je van ver moet komen.
    Ik heb iets soort gelijk gehad met mijn nicht. Toen zij ging trouwen waren mijn ouders en mijn zus wel uitgenodigd en ik als enige van het gezin niet. Ik voelde me ook wel een soort van beledigt. Omdat ik het raar vind dat je een heel gezin uitnodigt behalve 1 gezinslid.
    Om heel eerlijk te zij zagen we elkaar alleen maar met verjaardagen en meer niet en had ze met mijn zus meer contact dan met mij. Maar als we elkaar zagen was het wel altijd heel gezellig.
    Toen had ze ook nog de uitleg dat ze alleen mensen uitnodige op haar bruiloft waar ze wat mee heeft. Nou toen was voor mij de boodschap wel duidelijk. Alleen ik mocht wel op haar 25ste verjaardag komen opdraven en toen ze een kind kreeg mocht ik ook komen. Ik ben toen wel op beide feesten geweest, maar voor mijn bruiloft hoeft ze ook geen uitnodiging te verwachten. Toen ze daar naar vroeg heb ik dat ook eerlijk tegen haar gezegd, dat ze van mij dan ook niets meer hoeft te verwachten.

12. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Optie 1: niet gaan, stuur een kaart waarin je het bruidspaar een fijne trouwdag wenst en alle geluk voor de toekomst :)

Optie 2: wel gaan, maak er samen met je man/vriend een gezellig middagje Utrecht van, ga lekker ergens eten ofzo, beetje winkelen en dan ook nog even de kerkdienst bezoeken. Oprotkoffie drinken op de receptie en dan weer lekker naar huis.

Ik ben allergisch voor envelopjes op de kaart, dus zou lekker een bloemenbon geven ofzo.

13. MHMW

MHMW Niet meer actief

Hier ook allergisch voor dé envelopjes, brr. Ik zou dan puur uit principe een envelop met een cadeaubon van een bloemist of drogist doen.

14. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,027
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Een envelopje is toch gewoon een mooie felicitatiekaart :p;):D.

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik zou lekker niet gaan hoor

16. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Ik zou niet gaan.
    Ik zou ze vooraf een leuke kaart sturen en klaar!

Wij hadden juist onze locatie langer afgehuurd zodat de mensen van overver zich niet hoefden te haasten!

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Haha, helemaal mijn idee!
    Mijn neiging bij envelopjes is meestal om een mooie kaart in een envelop te stoppen, met een dikke reep chocolade als cadeau.

18. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    Wel apart dat het bij niemand opkomt om het gewoon effe te vragen....
    Je nicht mag best van je horen...ze hebben een keuze daarin gemaakt, maar wat de reden. Is weet je niet.
    Vraag het.

19. prettymum

prettymum Niet meer actief

Tsja, even van de andere kant bekeken, een bruiloft kost veel geld. Voor een receptie met drankjes al gauw tien euro pp, voor een diner of feest nog veel meer. Plus de grootte van de feestzaal, hoe meer gasten hoe duurder. Of je dan 75, 100 of 150 mensen uitnodigt maakt een heel verschil op het totaalbedrag. Dan moet je ergens een grens trekken en die ligt vaag, maar meestal wel bij het contact dat je hebt met mensen.

Je schrijft dat je zus iets meer contact heeft met je nicht en jij weinig. Bovendien, je bent WEL uitgenodigd voor het meest bijzondere moment, en tevens ben je vrij om te kiezen of je komt of niet. Haar bruiloft is toch wel geslaagd, of er nu een nicht meer of minder komt maakt voor haar dag niet uit.

Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Het is waarschijnlijk puur een praktische en financiële afweging die jij ook zal moeten maken mocht je ooit gaan trouwen.

20. tikigo

tikigo Bekend lid

Oct 16, 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook wij zijn dit jaar getrouwd. Wij hebben hierbij ook onderscheid gemaakt met mensen uitnodigen. Niet alle neven en nichten waren uitgenodigd. Geld ook voor ooms en tantes. Wij hadden daar onze redenen voor, en tja niet iedereen stelde dat op prijs. Jammer dan wie betaald die bepaald!

Kan begrijpen dat je het niet leuk vind dat je maar voor een uurtje op mag komen draven maar het is hun feest en hun vieren dat op hun manier!

En dat sommige envelopjes als cadeautip niet leuk vinden. Waarom? Is een keuze van het bruidspaar. Wij hadden dit ook. Hier hebben we 1 mooi cadeau van gekocht wat we graag wilden hebben! Iedereen vond dat super toen we het uitlegden.

Share This Page