Manlief doet de administratie. We hebben een excel bestand met alle uitgaven en inkomen en daar houden we ook de uitgaven van boodschappen in bij. Vaste lasten laten we zoiezo altijd automatisch afschrijven, maar dat controleren we wel altijd. We hebben een gezamelijke rekening waar we nog niet veel mee doen behalve sparen. Maar daar willen we ieder in de toekomst een bedrag op gaan storten voor de vaste lasten.
ik moet eerlijk zeggen dat we er niet veel aan doen. Alles komt op 1 rekening binnen en bijna alles wordt automatisch afgeschreven. Rekeningen die tussendoor komen zet ik via internet bankieren klaar voor betalen 2 dagen voordat ze betaald moeten zijn. Dan kan ik het ook niet vergeten. Verder berg ik 1 keer per maand alle papieren op in de daarvoor bestemde mappen en kijk ik meteen even het bankafschrift door op rare zaken en of er niet meer uitgaat dan binnen komt. Van geld dat ik pin ga ik niet bijhouden wat ik er mee doe. Verder pin ik bijna alles bij winkels of tankstations dus dat wordt automatisch bijgehouden op mijn afschriften. Ik zou niet weten wat ik in excel moet bij houden en heb er ook geen zin in omdat te doen. Maar misschien heb ik die luxe ook omdat we genoeg verdienen en er eigenlijk niet zo op hoeven te letten.
Ik doe het alleen. Alle belangrijke zaken gaan automatisch. Verder betaal ik alle rekeningen meteen die binnenkomen standaard spaar ik een bedrag en houd ik eind van de maand nog over dan spaar ik extra.
Die 20euro die overblijft zet ik dan op 'overig', mocht ik het daarna aan iets specifieks uitgeven dan verander ik t weer. Ik probeer 'overig' dus zo weinig mogelijk te gebruiken, anders is t nog niet overzichtelijk natuurlijk.
Tip voor anderen misschien: Wij maken gebruik van de mapindeling van het Nibud. Deze kun je kopen, maar ik heb hem gewoon van internet uitgeprint. Rekeningen die binnenkomen doe ik ook in die map (tab nog te betalen) en 2x per maand loop ik hem na en betaal ik alles. Boodschappen geld maak in tegenwoordig standaard over naar een andere rekening en alleen van die rekening pinnen we. Kun je nooit teveel uitgeven. Pinpassen van die andere rekening hebben we niet meer. Erg overzichtelijk en handig.
Wij doen er niet heel veel aan eigenlijk. Vaste lasten worden automatisch afgeschreven en overige rekeningen betalen we meteen als ze binnen komen. We houden verder geen Excel-bestand oid bij.
Een keer per week ruim ik de post in (maak wel alles dagelijks open) en betaal ik rekeningen. 1x per maand print ik de bank uit en stop alles rekeningen erachter etc. Ik hou verder niks bij qua uitgave. Ik weet precies wat we aan inkomen en uitgave hebben en daar zit genoeg ruimte tussen voor andere zaken. Manlief bemoeid zich er totaal niet mee
Ik doe het, alleen. Alle vaste lasten worden automatisch afgeschreven maar verder hou ik niks bij. We hebben een gezamenlijke rekening en daar komen de salarissen binnen en wordt alles van betaald en sparen we van. Rekeningen worden binnen 2 weken na binnenkomst betaald, ligt eraan of ik dan net al iets heb overgemaakt of niet dus hoe ik tijd heb.
Ik doe meestal de administratie zelf. Het meeste wordt automatisch afgeschreven, ook sparen gaat automatisch en de rest betaal ik zodra de rekening binnenkomt. Wij zijn niet zo goed in alles bijhouden, maar waarschijnlijk ook door de luxe dat we niet echt tekort komen.
Ik doe het ook alleen.1x in de maand schrijf ik alles op wat betaald moet worden en wat er binnenkomt. Rekeningen betaal ik eind vd maand,als alles binnen is betaal ik ze.We zitten nu in de kost bij mensen dus hebben momenteel weinig vaste lasten.
Ik gebruik ook een heel fijn excel sheet. Ik doe de administratie zelf, eind van de maand loop ik de bankrekeningen af en zet de inkomsten en uitgaven in mijn sheet. Zo kan ik gelijk controleren of alles is af/bijgeschreven wat zou moeten. De meeste dingen gaan automatisch zoals verzekeringen/hypotheek/sparen etc. Soms komt er nog een acceptgiro van iets en dat betaal ik voor de uiterste datum. Contant pinnen doe ik nooit dus al mijn uitgaves zijn duidelijk op mijn rekening terug te vinden.
We doen de administratie samen. Meestal zo'n 1 x in de week kijken we alles even na. We hebben een gezamelijke rekening waar ons salaris op binnenkomt, en daar worden alle vaste lasten automatisch vanaf geschreven. Wat er dan elke maand overblijft storten we naar de spaarrekening.
Ik doe de administratie alleen. Wij hebben een gezamenlijke rekening en maken daar elke maand automatisch een bedrag naar toe over van onze eigen rekeningen. Alle vaste lasten gaan per automatische incasso van deze rekening af. Ik check dat altijd wel of het goed gaat. Wat overblijft doen we onze boodschappen van en leuke dingetjes en sparen. Als ik een acceptgiro krijg boek ik hem vaak al gelijk in op internetbankieren, met de datum waarop het betaald moet worden. Verder heb ik mappen waarin ik alle belangrijke papieren bewaar. Dus alles omtrent hypotheek/verzekeringen/belastingdienst/werkgevers/gaswaterlicht etc....
Mijn man regelt het allemaal en houd ook alles netjes bij in een excel-sheet .... ik bemoei me er totaal niet mee, geef alleen geld uit !
We hebben een gezamenlijk rekening voor de vaste lasten, die worden allemaal automatisch afgeschreven. De losse rekeningen betaal ik meestal binnen een paar dagen. De papierwinkel gaat op een hoop de kast in, en als de stapel dreigt om te vallen dan ruimt één van ons m op in de juiste map. Ik kijk een paar keer per week op onze rekening om te zien hoe de zaken ervoor staan. Daarnaast hebben we nog een spaarrekening en hebben we ieder onze eigen rekening. Het geld dat daar op staat geeft ik geheel naar inzicht uit aan kleding, schoenen, make-up etc.
Ik doe al sinds wij samen zijn de privé administratie en sinds 2004 ook de zakelijke administratie van het bedrijf van mijn man. Ik heb een lijst met alle inkomsten en uitgaven in de pc en maak iedere maand een staatje hoe we ervoor staan. Tot vorige maand ging alles prima, alleen nu met de crisis..... we hebben veel bedrijven waarmee we een contract hebben die het zwaar hebben en dus ons ook veel te laat gaan betalen :x. Dit gaat wel om onze maandelijkse vaste inkomsten dus.....8). We hebben wel een beetje een buffer, maar geen duizenden euro's. Gelukkig begint het seizoen bijna weer en komen er weer andere inkomsten bij. Mijn man kijkt niet om naar de administratie, dit vind ik best wel een eng idee... Stel je voor dat mij wat gebeurd. Nu heb ik enige tijd geleden een lijst gemaakt waarop staat waar alles ligt en hoe alles moet, die hangt nu op kantoor, dus als mij iets gebeurd weet ik in ieder geval dat het goed komt.