Ik dacht dat er een algemeen Marktplaats-topic was maar die is gesloten, dus dan maar een nieuwe.. Vorige week heb ik een jurk verkocht via Marktplaats aan iemand en gingen paar dagen overheen dat ik niks hoorde en nu krijg ik een mail dat ze 'm gepast heeft en dat ie dus te strak zit.. Of ik 'm terug wil nemen Uiteraard betaalt zij de verzendkosten, JA DUH Het is een feestjurk en wie zegt dat ze 'm het weekend niet heeft gedragen en zo er makkelijk vanaf komt? (of ben ik nou erg flauw? 8)) Wat moet ik hier mee?? Vind het persoonlijk een beetje raar; gekocht is toch gekocht Wie o wie kan mij vertellen hoe ik dit netjes afhandel? Thanx alvast
Ik zeg ook: gekocht is gekocht. Dan had ze maar langs moeten komen en hem moeten passen hoor of een jurk in de winkel moeten kopen.
Ik zou een mailtje sturen dat het via MP kopen is op eigen risico. Voor hetzelfde geldt zeg jij de jurk terug te nemen, en heeft ze em idd gedragen en zitten er brand gaatjes in. Lekker zo laten dus, dan moet ze maar langskomen en passen
Tja ik heb ook al wel eens iets voor Alyna gekocht dat te strak bleek te zijn, maar dan ga ik niet vragen of die persoon het terug wil nemen.
Thanx dames, dacht ik al... 8) Ik zal deze dame een mailtje sturen, bedankt (Over het eventuele verloop zal ik jullie wel op de hoogte houden )
Volgens mij ben je bij verkoop via internet wettelijk verplicht om iets terug te nemen.. Óók als je het gewoon als particulier hebt verkocht.. Ik weet het niet helemaal zeker, maar dan zou je even moeten googlen!
tja wettelijk gezien heeft ze het recht hem te mogen terug sturen. en als je hem ontvangt zie je toch snel genoeg of er iets mee gebeurd is? dan kanje hem direct weer retouren. neem aan dat je niet het geld terug stort zonder dat je de jurk terug hebt
Menen jullie niet Met googlen word ik niet veel wijzer dus ik heb marktplaats maar even gemaild, ben benieuwd zeg...
Ik zou het niet terug nemen hoor als jij je bedenkt en zeg ik heb die jurk verkocht maar ik wil hem toch terug zeggen ze toch ook ja dat is jammer ik heb hem van je gekocht. Dus nou ook
Ik zou in eerste instantie ook niet terugnemen. Maar wettelijk gezien heeft de koper 7 dagen bedenktijd...
Als er niks mankeert met het jurk kan je hem terug nemen en weer verkopen toch.En pas het geld terugstorten als je het jurk hebt ontvangen en er is niks mis mee.