Advies nodig: Ik heb even jullie advies nodig: wat zouden jullie doen? We zouden met heel de schoonfamilie op vakantie gaan. Erg "gezellig" met z'n allen in een groot huis. Bij mijn man thuis hebben ze 12! kinderen, waarvan zes getrouwd dus we zijn met de kids erbij met zo'n dertig man. Zelf zagen we het eigenlijk al helemaal niet zitten, het gaat best goed onderling, maar zo op elkaars lip. Maar goed, dat idee hebben meer zwagers en schoonzussen dus oke we gaan we mee. Maar nu is het allemaal gezeur. Werkelijk overal over. Ik had een aantal opmerkingen over de corveelijst, onder andere waarom pa en ma niet ingepland stonden, nu wordt er net gedaan alsof wij er niets aan bij willen dragen enz, en overal commentaar op geven waardoor die vakantie niet meer gezellig zou zijn. Door onze schuld dus. Mijn schoonzus heeft best wel een akelige mail gestuurd, ik heb uitgelegd waarom wij bepaalde dingen zo vinden. Mijn ouders zijn in deze week ook vijfentwintig jaar getrouwd, we gaan met zijn allen uit eten, dat vinden ze ook al niet leuk. Kortom: allemaal gezeur. Nu ben ik hier al best wel gevoelig voor, ik kan daar gewoon niet tegen. Ik voel me zo rot hierover. Het liefst zou ik niet meegaan. Er komt toch alleen maar meer gezeur over. Maar dan krijg je naar je toe dat je hun vakantie bederft! omdat het dan niet compleet is. Wat zouden jullie doen? Gewoon meegaan of toch voor jezelf kiezen en thuisblijven.
Kleinigheidje hou je toch Maar als je nu al zo'n gezeur hebt denk je dan dat het tijdens de vakantie wel opeens leuk en gezellig word? Ik denk het niet en ik denk dat wat je ook doet of je nou mee gaat of niet je krijgt toch wel gezeur dus ik zou lekker voor mezelf kiezen!
Ik zou juist mee gaan, of je er nu niet bij bent of wel, ze zullen toch wel over hebben.En dat kunnen ze natuurlijk beter doen waar je bij bent. En misschien wordt het toch nog wel gezellig. groetjes
jemig zeg wat heeft iedereen toch wat te klagen over anderen laten we eerst eens naar ons zelf kijken! Er zijn nu zoveel topics over familie ruzies ed. Bedoel het niet gemeen maar een verhaal heeft ook 2 kanten en misschien hebben jullie wel iets gezegd wat bij hun idd in de verkeerde keelsgat is geschoten! Als ik jou was zou ik niet gaan maar goed dat ben ik he.
Ik zou dit gedoe er niet tussen laten komen maar gewoon doen wat je besloten had (dus gaan) Maar daarbij, jullie zagen het van te voren niet echt zitten, waarom gaan jullie dan? Zelf zou ik dat persoonlijk niet doen, tegen mn zin in ergens heen gaan, en ook nog 5 dagen...pff haha succes
Ik zou gewoon meegaan, waarschijnlijk valt uiteindelijk alles wel mee. Waarom zijn jullie trouwens nu al bezig met corvee lijsten enz.? Ik ben vaker weg geweest met grotere groepen volwassenen en meestal regelde dit zich vanzelf wel. Daarnaast scheelt het voor jullie geen werk als je schoonouders niet op de corvee lijst staan. Jullie gaan 5 dgn. weg en zijn met 30 personen, 2 personen meer of minder die schoonmaken maakt weinig uit lijkt mij. Daarnaast afwassen met familieleden is vaak best gezellig Succes ermee!
ik vind mijn (schoon)familie best aardig maar ik zou echt niet met ze op vakantie willen hahaha. ook vakantie met vrienden enzo dat is toch vaak irritaties. Nu je al zover in de voorbereidingen bent zou ik meegaan. Je hebt na A gezegd en moet dan ok B zeggen. In het vervolg gewoon van te voren al zeggen dat je niet mee wilt. Die schoonzus van het akelige mailtje, ik zou mijn ma even laten bellen en erover laten praten. succes!
wij zijn afgelopen weekend weggeweest en het was een hel, ik ga dan ook niet meer mee, dit deden we 1 keer per jaar, maar dit was de laatste hoor. verschrikkelijk. Als ik jou was ging ik niet mee.
Hallo allemaal, Bedankt voor jullie reacties! Ik denk idd dat we toch maar meegaan, idd we hebben a gezegd nu moeten we ook b zeggen. En van die corveelijsten, dat wilden wij niet! Wij hadden zoiets van nou ja zeg als iedereen wat doet, dan zijn we er toch zo! Maar nee, dat moest. We gaan het wel zien.....ik heb er niet zoveel moed op, maar vooruit maar! Groetjes!
Als er nu al zoveel gezeur is, en je er eigenlijk geen zin in hebt zou ik niet gaan. Weet niet hoe jij in elkaar zit,maar bij mij zou het dus zo gaan dat ik er al met tegenzin heen ga,waardoor er toch al een spanning heerst en het waarschijnlijk op ruzie uit zo lopen,omdat ik mijn mond toch niet kan houden als iets gaat op een manier waar ik het niet mee eens ben.
da's nou precies waarom ze bij ons in de familie (46 personen) gewoon eens per jaar een familiedagje doen en verder niks! Zo veel mensen, zo veel meningen. Een middagje en avondje samen is meer dan genoeg. Zo zie je elkaar wel ff en kunt bijpraten met wie je wil, maar hoef je niet bij mekaar op de lip te zitten. Sterkte met je besluit. Ik weet niet of jullie je vakantie erg ver weg gepland hebben, maar ga anders gewoon 1 dagje langs (als jullie toch met z'n allen uit eten gaan bijv.). Succes!
Ik zou proberen eerst de lucht te laten klaren VOOR dat jullie weg gaan, anders ga je met een emmertje dat al bijna vol zit, en wie weet met spanningen, en dan hoeft er maar wat te gebeuren en dan loopt die emmer over en is er ruzie, ik zou het zo ver niet laten komen. Ik zou dit eerst even uitpraten (niet via de mail maar persoonlijk) met de persoon waarmee het op dit moment botst. Jullie gaan met zijn allen dus het kan niet zo zijn dat er één persoon de regels bepaalt. Maar dat geld denk ik ook voor jullie. Gewoon proberen uit te praten en een beetje water bij de wijn doen waar dat nodig is.