Ik heb afgelopen weekend lasagne met spinazie gemaakt. We hadden heel veel over dus heb ik wat bewaard. Maar nu vraag ik me af (omdat ze dat zeggen over spinazie) of ik dit wel opnieuw op mag warmen??
Nee. Er zit nitraat in en als het voor de tweede keer wordt opgewarmd wordt dat omgezet in nitriet(giftig)....
Ik zou het wel doen! Zo ver ik weet is dat een beetje achterhaalt... Je hebt ook kant en klare gerechten met spinazie en die kun je toch ook nog een keer opwarmen.
Als je het koud genoeg bewaard hebt kan het gewoon. Was 'vroeger'idd. niet zo, maar dat is al een hele tijd geleden bijgesteld. google maar eens!
Ik zou het wel doen, ik eet het altijd 2x als ik het over heb en leef nog steeds buiten dat kan het tegenwoordig gewoon, zelfs professionele koks zeggen het dus gewoon lekker genieten hoor
Volgens mij kan dit tegenwoordig wel... zou eens kijken op de site van het Voedingscentrum, of even via Google
Ja, spinazie mag tegenwoordig weer wel opgewarmd worden. Het verhaal van niet opwarmen is achterhaald (behalve voor zeer jonge kinderen). Dus wanneer het eten verder goed bewaard is (koelkast/diepvries) gewoon opwarmen en lekker opeten.
Wij eten altijd voor de tweede keer lasagne met spinazie (heb altijd veel over) We leven nog steeds! Ik geef het dan alleen weer niet aan de kinderen...