Kan ik dit opnieuw opwarmen? (gerecht met spinazie)

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb afgelopen weekend lasagne met spinazie gemaakt. We hadden heel veel over dus heb ik wat bewaard. Maar nu vraag ik me af (omdat ze dat zeggen over spinazie) of ik dit wel opnieuw op mag warmen??

2. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Nee. Er zit nitraat in en als het voor de tweede keer wordt opgewarmd wordt dat omgezet in nitriet(giftig)....

3. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik zou het ook niet doen.

4. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik zou het ook niet doen..

5. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    nee.

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Okee duidelijk. Dus koud opeten of weggooien?

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik zou het wel doen! Zo ver ik weet is dat een beetje achterhaalt... Je hebt ook kant en klare gerechten met spinazie en die kun je toch ook nog een keer opwarmen.

8. jay

jay Lid

11 dec 2010
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Als je het koud genoeg bewaard hebt kan het gewoon. Was 'vroeger'idd. niet zo, maar dat is al een hele tijd geleden bijgesteld. google maar eens!

9. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik zou het wel doen, ik eet het altijd 2x als ik het over heb en leef nog steeds ;)

buiten dat kan het tegenwoordig gewoon, zelfs professionele koks zeggen het dus gewoon lekker genieten hoor

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Volgens mij kan dit tegenwoordig wel... zou eens kijken op de site van het Voedingscentrum, of even via Google

11. Mammie69

Mammie69 Actief lid

3 mrt 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Ja, spinazie mag tegenwoordig weer wel opgewarmd worden. Het verhaal van niet opwarmen is achterhaald (behalve voor zeer jonge kinderen). Dus wanneer het eten verder goed bewaard is (koelkast/diepvries) gewoon opwarmen en lekker opeten.

12. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij eten altijd voor de tweede keer lasagne met spinazie (heb altijd veel over) We leven nog steeds! Ik geef het dan alleen weer niet aan de kinderen...

Deel Deze Pagina