Hoi Meiden, Even een vraagje over ervaring met die behanglijm waarmee je de muur insmeert ipv het behang. Heeft iemand die wel eens gebruikt? En zo ja, werkt dat echt makkelijker? Vroeger liet ik mn moeder altijd behangen want ik durf dat zelf niet echt. Maarja oma word ook n dagje ouder en die zie ik liever niet meer op een trapje klimmen (nieuwe heup en dr eene been is nu langer als dr andere enzo) op de reclame ziet dat met die lijm er zo makkelijk uit....maarja dat kunnen ze ook gewoon zo laten lijken voor de reclame natuurlijk. Dus ervarings deskundigen gevraagt!
Het ligt aan het soort behang. Bij de een moet je het behang met lijm insmeren en bij andere juist de muur. Wij hebben nu drie keer behangen waarbij je de lijm op de muur moest smeren. Echt ideaal en weinig geknoei!
jamaar ik bedoel die nieuwe prut die je dus altijd op de muur moet smeren. Weet niet meer hoe t heet, sorry. Al gegoogled ook maar kan t niet vinden.
Ja je bedoeld die van de reclame Weet welke je bedoeld. Maar het ligt ook aan het soort behang wat je koopt. Je hebt heel veel verschillende soorten behang en moet ook anders "verwerkt" worden.
Wij hebben hier ook een paar muren behangen met vliesbehang, waarbij je de lijm dus op de muur smeert (bij andere soorten behang kan je deze lijm niet gebruiken). Wij hadden zo'n roze pakje van Pattex geloof ik, van de behangwinkel. Het werkt écht super, ik heb zelfs voor een deel in mijn eentje behangen, dat zou ik anders niet kunnen. Wel goed alle plekjes inlijmen, vooral waar de naden van het behang komen, anders pakt het niet!
AHA! Dus dat is het addertje onder t gras. Het kan niet met elke behang soort. Dat verklappen ze in die reclame niet Maar als je hem scheef plakt kan je hem echt weer los halen zonder dat je t behang scheurt ofzo? Nou moet er toch nog eens goed over na denken of ik dit ga durven Ook nog misschien n stomme vraag...maar als je die behangsoorten gebruikt die hiermee kunnen...kan je die er ook weer redelijk af krijgen als je t beu bent? Ik heb zo n rot hekel aan behang af krabben
Wij hebben gister hetzelfde behang gebruikt als Mikki77; Vliesbehang. Pff wat een klote behang....flinterdun, met recht vlies Ook de lijm van Pattex gebruikt. Als de lijm op de muur zit kun je de baan nog redelijk bewegen. En geen idee of dit behang er redelijk goed afgaat. Hiervoor hadden wij vrij dik behang en dat kon ik vorige week zonder scheuren van de muur halen. HEERLIJK
wij zijn ook aan het behangen en wij hebben gewoon perfax en dat werkt ook perfect wij moesten trouwens het behang insmeren en niet de muur....suc6 ermee
Hoi, deze lijm moet je inderdaad met vliesbehang doen, ik ben er- helemaal enthousiast over. je kunt nu zonder problemen of zonder ervaring behangen! We zijn net klaar in ons nieuwe huis en we hebben in iedere kamer vliesbehang, gewoon behang van de praxis en kwantum, werkt perfekt, we willen nooit meer anders behangen Je hebt ze in vele kleurenn en het scheurt niet zo snel, op internet heb je wel voorbeeldfilmpjes. Groetjes en probeer het gewoon! succes. Kikker
Bedankt iedereen voor het reageren. Ik denk dat ik t toch eens ga proberen...zodra ik niet meer zo misselijk ben dan
Ik heb behangen met glasweefsel behang, ideaal, lijm op de muur, stroken van een meter breed, dus zo klaar. Las het scheef zit, gewoon er af halen. Ik heb behangen met mn neefje van 12 en t ziet er super uit. Wij kozen voor glasweefsel omdat we behang vreselijk vinden, maar de muren slecht waren. Dus dat behangetje erop en daaroverheen getext. Ideaal! Succes, Taliaa
Superhandig! Ik moet ook gaan behangen op onze nieuwe slaapkamer en ik zit zelf vaak meer onder het behang dan de muur zelf haha Zal eens gaan kijken of ze het hier in de gamma ook hebben! Zou ideaal zijn voor mij!
Dat is juist het handige van vliesbehang...je hoeft het er niet af te stomen maar je kan het zo van de muur aftrekken. Dat heb ik me laten vertellen tenminste...heb het nog niet geprobeerd