Luizentijd

Discussion in 'De lounge' started by kwebbeltje, Sep 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bij Eva op school was vandaag de luizenbrigade aan het werk.
    Iedereen wordt gecontroleerd en eva is luis vrij. Maar wat ik me afvraag...wat zie je dan op bijvoorbeeld wit papier als ze toch luizen / neten zou hebben en je gebruikt de luizenkam?
    Je kan maar voorbereid zijn toch ;)

Kwebbel

2. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    Ik heb vorig jaar vooor het eerst een kind met luis gehad....damn wat was dat shocking!

Op wit papier, niks hoor!

De beestjes zitten heerlijk en vallen er echt niet uit met kammen. En neten zitten echt vastgelijmd aan de haar, die krijg je er alleen met de hand uit. Met de nagel zelfs.... :(

Ik heb echt 2 dagen neten geplukt vorig jaar bij mijn lieftallige dochter.
    De chemische goedjes helpen echt niet, tuurlijk was je het haar met speciale shampoo, maar dan nog kom je levende luizen tegen, (ZO goor, echt om te janken!)

De beste tactiek is echt alle neten met de hand verwijderen en dat is veel werk en dan ben je er pas vanaf.

Ik check nu met regelmaat zelf om een invasie voor te zijn...ik heb een meisje en 4 kortharige jongens, dus maar 1 risico in huis :)

3. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    In de luizenkam zou je er wel een kunnen 'vangen' trouwens, maar met het blote oog is het echt duidelijk te zien....brrr

4. hardloper

hardloper Niet meer actief

hier op school hebben ze luizencapes. echt geweldig! jas er altijd onder. ik heb er geloof ik nog geen plaag meegemaakt.

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Maar wat zie ik dan met het blote oog. Zwarte kleine rondjes als neet. Of bruine kleine bewegende dingetjes? Heb wel gezocht op het net, maar dan zie een luis vergroot!

Kwebbel

6. famke84

famke84 Actief lid

Nov 21, 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
  7. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    3,135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Ik heb mezelf vorige week aangemeld als luizenmoeder op school omdat ik graag wat meer betrokken wilde zijn bij het basisschool leven van mijn dochtertje, maar om heel eerlijk te zijn, ik heb dus ook geen enkel idee hoe zoiets eruit ziet !

8. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Bij ons op allebei de scholen van de jongens hebben ze luizezakken. We hebben die van mn jongste al 2 x mee naar huis gekregen omdat er luizen gevonden waren bij andere kindjes. N weekendje in de vriezer met de zak en geen luis die er prongeluk in of op zit is nog in leven.
    Ik heb het gelukkig nog nooit mee gemaakt met mijn kinderen. Zelf ook nooit luizen gehad.
    Maar niet alleen meisjes met lang haar hebben risico hoor!
    Diegene met t meest schone haar lopen juist het meeste risico. Lekker droge schone hoofdhuidjes zonder haarlak oid daar dromen luizen en neten van ;)

Moet er niet aan denken om hier luizen te krijgen....mn haar tot op mn kont en dan uit moeten kammen met n luize kam *gruwel*

9. famke84

famke84 Actief lid

Nov 21, 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    de link doet het niet... nou das ook weer lekker.

10. famke84

famke84 Actief lid

Nov 21, 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    poging 2:

:idea: [​IMG] :confused:

Gelukt! Nou dit zijn dus neten.... : :(

11. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Over de neten uit je haar krijgen... dit lukt ook met azijn dan kam je ze er met de kam uit... wel goed in laten trekken!

12. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Nou zeg! :confused: Geen wonder dat een kind met luizen op school gepest wordt...als de moeders al zo reageren...
    Als een kind luizen heeft in een klas, kan een kind daar niks aan doen, de een krijgt het van de ander.

Een paar jaar geleden hebben wij hier een luizeninvasie gehad (4 schoolgaande dochters :(), gelukkig zijn we luisvrij al een hele tijd (elke dag kammen en controleren).
    Het is heel zielig voor een kind als het gepest wordt, het kind kan er immers niks aan doen en luizen houden van schoon haar , het is dus in principe niet "vies".

Ik hoop toch zeker dat jullie je kinderen deze reacties niet allemaal voordoen...

13. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bedankt voor de tips en afbeelding.

Mamadeluxe....niemand zegt toch iets verkeerds over het onderwerp? Ik begrijp jouw reactie niet helemaal.

Kwebbel

14. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Nou ik lees hier ieuw, goor, brr, gadver en hoe erg het allemaal niet was ;)

Ik probeer er heel nuchter mee om te gaan, het kan gewoon gebeuren, want ik wil niet dat mijn kinderen raar doen tegen kindjes in de klas die wél per ongeluk luizen hebben.

15. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Beetje overdreven!

Kwebbel

16. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    bij ons vorig jaar ook
    en het is wel lastig om ze weg te krijgen...
    maar hier hebben ze ook luizencaps maar in de klas zitten ze ook naast elkaar enzo

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik lees nergens een hysterische reactie :(
    Luizen zijn nou niet bepaald smakelijk, en niemand zit er op te wachten dus dat mensen er van balen is logisch.
    En zoals hier op het forum gereageerd wordt, betekend toch niet dat er zo ook tegen kinderen wordt gedaan? ... :rolleyes:

Anyway, ik heb die dingen ook nog nooit gezien. Had ook echt geen flauw idee. Nu gaat Nathan nog niet naar school, maar je kan maar goed voorbereid zijn! ;)

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahaha...mijn reactie op de foto's was ook: IEUUUUWWWW
    Maar dat zegt niks over het kind toch? Is sneu genoeg voor een kind (lastig ook...jeuk).

Maargoed, durf geen ieuwwww meer te zeggen nu ;)

19. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik krijg hier helemaal kriebels van :)

20. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ik heb idd ook zelf luizencapes aangeschaft, de ene school zorgt er wel voor en de andere niet.
    Opvallend is wel dat op de school waar mijn kinderen nu zitten, continu luizen heerst en hun vorige shool (waar wel standaard luizencapes hingen vanuit de school) niet...
    Ik baal daar behoorlijk van, het is ook de verantwoordelijkheid van de school op een gegeven moment als er al jaren luizen heerst.

Share This Page