Hoi Wij gaan zaterdag naar een bijeenkomst over adoptie van gehandicapte kindjes. Vind het zo spannend! Hoe zit dat nou met adoptie uit eigen land? Dat kost toch stukken minder? Het zal in NL waarschijnlijk wel een beetje anders zijn dan in de U.K. maar ben toch nieuwsgierig naar andere mensen hun ervaring
Het aantal kindertjes wat in Nederland ter adoptie wordt afgestaan is echt minimaal. Meestal worden deze door familie geadopteerd (bij overlijden ouders etc.) en anders door Jeugdzorg opgenomen zodat ze bij Pleegzorg terecht komen. De kosten weet ik niet zo precies, lijkt me wel goedkoper omdat je geen verre reizen hoeft te maken maar "goedkoop" is het vast en zeker niet. Spannend! Heel veel succes en plezier! Laat je nog weten hoe het is geweest?
oke dat is dan idd anders dan hier, want volgens mij doen ze hier niet aan langdurgie pleegzorg, of iig minder. Dus die kinderen komen dan eerder in aanmerking voor adoptie. Ik dacht dat wij dan alleen de juridische kosten zoude nkrijgen. nou ja...ik hoor het zaterdag vast ook wel allemaal
Dat biedt dan wel perspectief zeg! Weet je misschien op welk termijn je dan een kindje kunt adopteren? Nu woon jij denk ik in de UK maar ben je dan ook NL? Mag dat zomaar?
je moet dan ook gewoon door de hele procedure heen. Dus of we daar doorheen komen...!? Maar ze zijn wel soepeler heb ik gehoord als je minder eisen hebt. ja je mag hier wel adopteren als je weet dat je hier ook in dit land wilt blijven Niemand ervaring mee?
spannend zeg! en bijzonder dat jullie dat willen doen. in hoeverre zijn die kindjes meestal gehandicapt?
He pientje Wat je maar wil (oh dit klinkt een beetje fout). Maar meer weet ik eigenlijk ook niet, daarom dit topic dus
we willen niks aangeven. als ik zwanger ben kan ik ook niet kiezen voor een gezond of ziek kindje. nu weten we natuurlijk wel dat als we niks aangeven we vast geen 100% gezond kindje krijgen, maar het voelt gewoon voor ons fout om in een lijstje te gaan aangeven wat we wel of niet willen.
aha oke, zo had ik er nog niet over nagedacht. Maar kunnen het dan ook kindjes zijn die heel erg gehandicapt zijn, zoals bijv. verstandelijk en in zo'n electrische rolstoel. Dat lijkt mij nl. best wel zwaar in combi met nog meer kids, helemaal als jezelf lesgeeft. Vandaar dat ik me dus afvroeg hoever dat gaat. Zit soms weleens aan pleegzorg te denken, maar pas over een aantal jaar dan, als we het al doen dan hè, weet natuurlijk niet waar we over een paar jaar zijn.
ja ook inderdaad heel erg gehandicapte kids, maar denk dat als we zo'n kindje krijgen we er ook de kracht wel voor krijgen. En we vinden dat zo'n kindje ook een thuis verdient. Zal wel zwaarder zijn, maar vind het belangrijk dat de kids die we nu hebben ook leren om voor anderen te zorgen. Dit moet natuurlijk niet een dagtaak zijn, maar ze kunnen me best een paar keer per dag ff helpen. Pleegzorg vind ik ook erg mooi, en zien we ook wel als optie, maar dan maar tot 2 jaar (leeftijd) ben bang dat kinderen boven die leeftijd al te veel "gevormd"zijn en dat dat mijn kids gaat beinvloeden...begrijp je het een beetje? hihi Misschien later nog eens idd als de kids ouder zijn...Wa zou je dan doen, langdurig of crisis ofzo?
Ja begrijp het helemaal, dat heb ik zelf nl. ook, mijn eigen gezin mag er niet onder lijden. Ik weet ook nog helemaal niet hoe of wat, onze kids moeten eerst wat groter zijn. En ik weet het ook nog niet zeker, lijkt me heel mooi om te doen, maar voor hetzelfde geld heeft God iets heel anders voor ons in petto. (ben ook wel bang dat ik me emotioneel teveel aan het kindje ga hechten en hij/zij dan weer weg moet) Maar het staat nu dus een beetje stil met de adoptie? Wat is jullie volgende stap nu na die info bijeenkomst?