Adoptie

Discussion in 'Adoptie en pleegzorg' started by Kity, Jun 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kity

Kity Actief lid

Mar 9, 2007
    325
    0
    0
    Zit steeds meer aan te denken om een kindje te adopteren. Niet omdat het niet lukt (we hebben nog niet geprobeerd voor een 2e), maar omdat ik het een mooi idee vind om kindjes zonder ouders een eigen plekje in ons gezinnetje te geven...

Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Hoi Kity,

Ik ben nog erg onervaren, wij staan nog aan het begin van de hele procedure, maar dit kan ik je wel vertellen; het is een lange procedure, dus je moet vooral veel geduld hebben.
    Je kan je inschrijven, dan krijg je een nummer toegewezen. Na ongeveer een jaar word je dan opgeroepen voor een cursus van 6 halve dagen, en daarna krijg je gezinsonderzoek. Als je dit allemaal hebt afgerond krijg je "beginseltoestemming", waarmee je je bij één van de adoptiebureaus in kan schrijven.

Daarna duurt het een tijd tot je een voorstel krijgt (op dit moment zijn bij veel adoptiebureaus de wachtlijsten gesloten, maar als je er eenmaal op staat duurt het 1-3 jaar zeggen ze), en dan wordt er van alles geregeld en ga je uiteindelijk naar het land om je kindje op te halen.
    Meer info is te vinden op www.adoptie.nl, en daar kan je ook het formulier vinden om je in te schrijven.

3. Trees

Trees Niet meer actief

Realiseer je wel dat de kosten voor adoptie tussen de 11.000 en 20.000 euro zijn. De totale wachtperiode is momenteel ongeveer 5 á 6 jaar, omdat er te weinig kindjes zijn en teveel stellen. De meeste adoptie-ouders wannebe zijn stellen die zelf geen kinderen kunnen krijgen en adoptie voor hun de enige mogelijkheid is. Na het zien van de gehele procedure zou ik het persoonlijk niet eens doen als we zelf een kindje zouden kunnen krijgen. Ik vind het een erg heftig proces en de kosten en wachttijd niet mis. Maar goed dat is persoonlijk en daar kan iedereen anders over denken.

Voor meer info over adoptie kijk op www.adoptie.nl

4. Kity

Kity Actief lid

Mar 9, 2007
    325
    0
    0
    ja, da heb ik ook al begrepen van andere mensen op een ander forum...
    het lijkt mij dan ook niet meer dan eerlijk om eerst de mensen die geen kinderen kunnen krijgen een kans te geven...

Share This Page