Hee, Ik ben op moment ongewenst zwanger ben 6 weekjes, ben 19 jaar begin in september met mbo opleiding, woon net op kamers, net nieuw werk. Dus ik zou niet weten hoe ik voor een kindje moest zorgen. Aan abortus moet ik niet denken want dat kan ik gewoon niet, nu zit ik dus zelf te denken aan adoptie, maar liefste wel open adoptie. Zodat ik wël mee kan beslissen over de adoptieouders en later ook het kindje kan opzoeken. Toch twijvel ik nog wel over houden, liefste doe ik dat maar dat word echt heel moeilijk. Want ik zou uit me kamer moeten maar terug na me moeder kan ook niet die wil dat niet. Dus denk dat het verstandigste is om de keuze te maken voor adoptie. Is hier iemand die ervaring heeft met open adoptie? Gr. Esster.
hey, dat is geen leuke situatie, ten eerste raad ik je aan om goed over alles na te denken/praten. en je twijfelt of je het kindje wilt houden, dus meid denk goed na,ik ben zelf een voorstander dat je eerst alles zelf probeert op te lossen.er zijn meer meiden in jou situatie die zwanger zijn. ik weet zelf niet aan welke deur je moet kloppen, maar er zijn instellingen die jou daarin kunnen helpen.(mischien even op google kijken?) als je zeker van je zaak bent om je kindje af te staan dan kan je de volgende stappen ondernemen; ik denk dat je dan het beste contact kan opnemen met iemand van bureau jeugdzorg (of als iemand een andere instelling weet????) en je wil een "open adoptie" lees ik, mischien is dan pleegzorg wat, ivm bezoekregelingen. maar nogmaals denk goed na, problemen zijn er om op te lossen, en er is hulp als je zou willen. veel succes met alles! gr mounia
Hierop aansluitend zou je ook eens kunnen kijken op www.fiom.nl Zij kunnen je heel goed helpen en voorlichting geven over wat je opties zijn en hoe het allemaal werkt. Ze hebben in verschillende grote steden bureaus zitten. Ik zou ze eerst eens bellen en jouw verhaal uitleggen. Ik denk dat het goed is om hier hulp bij te zoeken, want het moet in je eentje ook hartstikke moeilijk zijn. Succes ermee!