adoptiebankje

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door draga, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dank je Marloes :D
    Wachttijd is afhankelijk van wensen/grenzen t.a.v. sn en leeftijd. Gemiddeld tussen de 1 en 2,5 jaar. We gaan nu uit van 2 jaar.
     
  2. musicalfan

    musicalfan Fanatiek lid

    7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Spannend saskia. Ik ga duimen dat het sneller mag zijn dan 2 jaar. Eindelijk komt het allemaal dichterbij. Meis, ik blijf aan je denken. En aan iedereen overigens hier. Ik gun jullie allemaal snel een prachtig mooi kindje.
     
  3. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Thanks lieverd!
    Hoe gaat het met jou en je meisje?
     
  4. draga

    draga Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    he Saskia geweldig zeg. Dat is ook de datum dat onze papieren naar Slowakije zijn gegaan. De dag van de liefde dat moet goed komen:D
    Dat zitten we nu op het wachtbankje:) Hopelijk moeten we niet lang wachten.
    Het is eigenlijk soms nog overstelbaar hoe ver we zijn gekomen en hoeveel we hebben gedaan MAAR al ons wachten word beloond.

    Veel liefs
     
  5. musicalfan

    musicalfan Fanatiek lid

    7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @saskia, gaat goed met de kleine meid hier. ze is intussen al 4 mnd oud en een heerlijk vrolijk meisje. genieten dus.
     
  6. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Fijn dat het goed gaat! Het gaat snel...

    @ draga, hihihi wat grappig van dezelfde datum!
     
  7. draga

    draga Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    He dames, hoe is het in adoptieland. Iefereen aan het wachten. En hoe is het met de moeders onder ons?
     
  8. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    He Draga,

    Hier waarschijnlijk hetzelfde als bij jou :D
    Wachten wachten wachten hihihihi!
    Ik ga komende week weer even bellen om te vragen hoe het ervoor staat en of het allemaal 'lekker' loopt.
     
  9. draga

    draga Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Wij willen in mei bellen,ik wil wel eerder bellen maar ze zeiden toen bel maar 1x inde 3 maanden. Maar op een of andere manier gaat het wachten me goed af, heb een beetje rust in mijn hoofd gekregen. Misschien omdat het bijna zo ver is. Heb alleen zin om mijn hele huis op te ruimen en met de slaapkamers aan de gang te gaan ben al steeds naar kinderkamers aan het kijken. Wat een lekker gevoel is dat,haha. Onze wens en die van jullie gaat bijna in vervulling.
     
  10. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Heb ik ook hihi! Ik ben grote schoonmaak aan het houden :D
    Mij gaat het wachten ook prima af nog.
    Ik heb wel gebeld, eens in de 2 à 3 maanden. Ze vertellen niet veel maar ik vind het fijn om te horen dat het goed verloopt enzo.
     
  11. draga

    draga Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    He sakia ik zag ook een reactie van jou in het topic over holland doc adoptie.
    Wat een verschrikkelijke situatie. Ik wil daar ook niet reageren want daar ga ik me niet goed van voelen:(. Ik hoop dat dit niet bij ons kindje gebeurt en dat zijn of haar ouders helemaal achter de adoptie staan. Gelukkig hebben we een goede stichting.
     
  12. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik reageer daar ook niet meer Draga... Ik lees daar allemaal dingen die niet kloppen en mensen zeggen zomaar iets. Verspilde energie ;)
    Maar die docu was vreselijk! Echt vreselijk :(
    Ik zou het op zo'n manier niet eens willen, en niet eens kunnen. Arme bio-ouders ook.
     
  13. Papaver

    Papaver Niet meer actief

    Meiden die docu is niet voor niks een docu: dat is de uitzondering. Ik wens jullie heel snel het geluk van een kindje toe, lees al heel wat mooie succesverhalen hier in dit topic en zoals ik al schreef. Ik ken ook alleen maar positieve verhalen uit mijn directe omgeving, dus sterkte met wachten en hopelijk snel die kleine in jullie armen!
     
  14. draga

    draga Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land

    Dank je wel voor je lieve woorden en wij hopen ook dat het niet lang meer duurt. Zoals het nu lijkt is de wachttijd 1 jaar en 3 maanden. Dus hopelijk en hebben sas en ik volgend jaar een mooie moederdag.
     
  15. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dank je Papaver!
     
  16. bittersweet

    bittersweet Bekend lid

    23 okt 2011
    692
    0
    0
    #76 bittersweet, 13 mei 2013
    Laatst bewerkt: 13 mei 2013
    Hoi meiden

    Wij zijn heel erg aan het twijfelen om ook voor adoptie te gaan. Mijn angst is het wachten op een kindje en dat je dan uiteindelijk nog een kindje krijgt van rond de 5 jaar en het liefste zouden we een kindjr willen tussen 0 en 2 jaar. Heb verhalen gehoord van meiden die wel 8 jaar hebben moeten wachten. Voor welk land hebben jullie gekozen? En kunnen jullie mij mss iets meer vertellen betreft wachttijden en leeftijd van kindje wat je zal krijgen? En kunnen jullie ook iets over de kosten zeggen want daar hoor je ook echt extreme verhalen over.
     
  17. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hoi Bittersweet,

    Wij hebben gekozen voor Nigeria. Wij staan open voor een kindje tussen de 0 en 3 jaar oud. Naar alle waarschijnlijkheid zal ons kindje straks tussen de 2 en 3 jaar oud zijn. De wachttijd is voor ons niet echt te voorspellen. Er wordt in ons geval namelijk in Nigeria gematcht en ze zijn daar erg nauwkeurig in. Ze zoeken ouders voor een kindje, en niet andersom. Er wordt echt gematcht n.a.v. wat er in ons gezinsrapport staat en n.a.v. wat er bekend is over het kindje.
    De indicatie die wij hebben gekregen is dat het ongeveer 2 à 2,5 jaar zal duren voordat wij een voorstel krijgen. Maar het kan ook goed morgen al zijn, of over 4 jaar ;)
    Qua kosten verschilt het nogal per land. Adoptie uit Nigeria is vrij duur, omdat je daar best een tijdje moet verblijven (gemiddeld 9 weken). Onze kosten zullen liggen tussen de 25.000 en 30.000 euro.

    Ik zou je aan willen raden om een BKA-nummer aan te vragen. Het duurt best nog een tijdje voordat je terecht kunt op de eerste infodag van de VIA. Al gaat dat tegenwoordig sneller dan toen wij bijna 3 jaar geleden ons BKA-nummer aanvroegen. Dit komt omdat je nu eerst 1 oriënterende VIA-bijeenkomst krijgt, en pas daarna kunt beslissen of je verder gaat. Tussen de eerste en de andere bijeenkomsten zit dan weer wat langer.

    Veel succes met de zware en moeilijke beslissingen.
     
  18. draga

    draga Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Hoi bitersweet,
    Wij gaan adopteren uit slowakije en wachten op een kindje tussen de 2 en 4 jaar. De wachttijden in Slowakije zijn 1,5 tot 2 jaar. Ook onze matching vind in Slowakij plaats zelfde procedure als Saskia. Daar worden veelal Roma-kindjes ter adoptie afgestaan. En heel vaak vanaf 1 jaar oud. Ik weet niet hoe oud jullie zijn maar er mag maar 40 jaar tussen de oudste adoptie-ouder en het kind zitten. Zoals Saskia zei ik zou ook een BKA-nummer aanvragen. Nou in ieder geval succes gewenst met jullie beslissing en doe wat je hart je ingeeft.
    Groetjes draga en kom rustig weer langs als je meer vragen hebt. De meiden in dit topic hebben mij ook vaak geholpen;)
     
  19. bittersweet

    bittersweet Bekend lid

    23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi saskia en draga

    Thanks voor jullie reactie. Idd de leeftijd daar zitten we ook wel mee mijn man wordt 40 dit jaar en had idd ook al gelezen dat er max 40 jr verschil mag zijn. Dit is ook iets waar we mee zitten.
    Ga er nog heel goed over nadenken. Momenteel nog bezig met een eiceldonatie poging de 2 de met bekende donor dus wacht nog even af hoe het allemaal loopt. Verwacht begin juni weer tp als alles goed gaat.
    Meiden jullie heel veel succes met het wachten op een kindje en als ik nog vragen heb dan horen jullie mij.
     

Deel Deze Pagina