Adoptiekind teruggeven.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Niekepiek, 10 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee jij bent zielig

Heel zielig zelfs

Heb bijna medelijden met je...bijna...

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83

uhhh jij vergelijkt hier een kind met een kapot iets uit de winkel,

als ik een shirt toch niet goed vind staan kan ik hem ook terug brengen dus dan zou dat toch ook moeten kunnen aldus jou..

Echt zielig, ik hoop echt van ganze harte dat er met jou kinderen niks gebeurd kwa ongelukken of ziektes want oef dan lopen ze gewoon kans dat ze ingeruild worden... sneu hoor..

ik hoop dat je gewoon een erggggg slechte dag hebt vandaag en dit morgen terug leest en bedenkt wat heb ik gezegt..

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Mijn God, dit meen je toch niet serieus?
    Ik zie al voor me dat mijn dochter iets zou mankeren, dan zou ik ook nooit zeggen: hup,terug naar die Spaanse kliniek ermee.
    Ik kan dit werkelijkwaar niet begrijpen, je houdt toch van zo'n kind, ongeacht of het nu wel of niet je vlees en bloed is??
    En vervolgens mag ze gewoon doodleuk weer opnieuw gaan adopteren, mn broek zakt af hoor.
    Ze zou een verbod mogen krijgen, we hebben het hier over een levend wezen, geen paar schoenen.
    Ooh, ben woest!!:x

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Jeetje dit is bizar!!! Ik kan me er echt Niks bij voorstellen dat je je kindje na een JAAR nog af wilt staan omdat hij niet gezond is! Kom op na een JAAR!! Pff echt die vrouw is ziek zeg hoop dat het kindje nu bij lieve mensen is die goed voor m zorgen en kijken naar wat hij wel heeft/kan ipv naar zijn beperkingen.

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    ;)

Kopen is totaal iets anders dan adopteren. Ik vind deze vergelijking echt als een tang op een varken slaan... Hoe lang loopt de "garantie" dan? Er zijn genoeg genetische aandoening, die zich pas op latere leeftijd openbaren.

Ik snap trouwens niet dat je met zo'n verleden uberhaupt nog voor adoptie in aanmerking komt. Leuk ook voor zo'n nieuw adoptiekindje als het later hoort dat mama zijn of haar "broertje" heeft weggegeven :(.

6. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

ik ben het absoluut niet met stampertje eens maar deze opmerking vind ik ook echt niet kunnen hoor!

Verder arm kind...hopelijk vind hij nu wel geluk.

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Geloof weinig van het verhaal. Aan wie gaat ze haar kind terug geven?
    was de adoptie niet rond dan?

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dat was natuurlijk om te provoceren :D

Dat snap je toch hoop ik wel?

Sarcasme nog nooit van gehoord?

Het is namelijk zo ridicuul wat stampertje zegt dat je daar ook niet eens iets zinnigs over kunt zeggen.

9. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

nee,ben autistisch. Ik herken geen sarcasme zonder ;):D:cool::( of ;):).

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    :$

:p

Ok...ja dat was misschien handiger geweest

Ik bedoelde het inderdaad niet zo letterlijk

11. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Allemachtig, wat is het volgende? Een arts aanklagen als je baby met een handicap ter wereld komt? Nee, het leven is niet maakbaar!!

Dat dit gekke wijf over 6 maanden weer aanspraak kan maken op adoptie geloof ik gewoon niet.

12. adi

adi Niet meer actief

Dit vroeg ik me ook af

'Teruggeven' WAAR?
    En het kind gaat nu permanente zorg krijgen.. VAN WIE?

Op een of andere manier hoop ik dat het verhaal drastisch is opgeblazen, en dat zij het kindje heeft laten opnemen omdat hij hele intensieve zorg nodig heeft...

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Klopt... volgens mij ( ik ben nog wat aan het opzoeken) ligt het anders dan dat de televaag schrijft.

Mijn oma heeft namelijk haar ernstig gehandicapte zoon ook "weg" moeten doen omdat hij gewoon echt niet meer thuis kon wonen. En al helemaal in die tijd kon dat niet.

Ik denk dat zoiets eerder aan de hand is.

Hoop ik ook.

14. mel

mel Actief lid

23 okt 2005
    284
    0
    0
    Eg... bij adoptie KOOP je NIET het kind; dat is altijd zó'n groot midverstand !! Het kost veel geld omdat je de resi ed maar vooral papierwerk vd rechtbank ed moet betalen !!!!
    Dus je vergelijking klopt voor geen meter !

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Helaas is dat niet aan de hand... heb net haar site doorgelezen (heb ik eerder in dit topic genoemd) en ze heeft het echt over adoption disruption.

En dit staat ook op haar site:
    Adoption Disruption is ending an adoption placement for any number of reasons.

Het gaat er bij haar vooral om dat er van tevoren niet gemeld is wat hij allemaal had en dat zij er niets aan kan doen dat de adoptie niet werkte. Zodat ze weer een ander kind kan adopteren. Ik vraag me serieus af hoe ze het had gedaan als ze een eigen kind had gedragen en gebaard. Zou ze het dan afstaan ter adoptie? Als het thuis echt niet gaat dan zorg je toch dat een kind opgenomen wordt en de juiste zorg krijgt, je trekt dan toch niet helemaal je handen er vanaf? Ik vraag me trouwens wel af hoe het nu met het jongetje gaat en wat voor zorg hij heeft, volgens mij zit hij in een soort instelling, maar onder wie hij dan valt kan ik niet helemaal plaatsen. Weet ook niet hoe zijn bewustzijn is, hopelijk krijgt hij er niet veel van mee (al is dat natuurlijk ook heel triest als het zo slecht met hem gaat).

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Verdrietig

17. adi

adi Niet meer actief

Maar aan wie geeft ze het kind na 2 jaar dan?
    Je bent niet zomaar ouder-af, toch?

Gaat hij terug naar het weeshuis waar ie vandaan komt? Ik begrijp het verhaal niet, zij is na de adoptie zijn wettelijke moeder. Ze kan hem toch niet zomaar ' weggeven"?

18. adi

adi Niet meer actief

Maar aan wie geeft ze het kind na 2 jaar dan?
    Je bent niet zomaar ouder-af, toch?

Gaat hij terug naar het weeshuis waar ie vandaan komt? Ik begrijp het verhaal niet, zij is na de adoptie zijn wettelijke moeder. Ze kan hem toch niet zomaar ' weggeven"?

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit staat op haar site, ze heeft het over returned to care, kan niet plaatsen wat dat precies is.

As a single adopter I was in no position to care for his extensive medical needs, maintain a roof over our heads and preserve any degree of normal life. On April 11th 2013 my child was returned to care with a system in place of four adults attending to his needs 24/7.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dubbel

Deel Deze Pagina